Sloopactie Engelse 960-II ???
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Even een kleine herinnering:
- Het staat nog niet vast dat de koop doorgaat. Dit is alleen een interesse peiling.
- Er zal ook interesse moeten zijn voor grotere delen zoals motor, versnellingsbak, achteras, anders komen we niet uit de kosten.
Mathy (die al gezien heeft, dat Canterbury niet zo heel ver van Dover en Folkestone af ligt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Indien het helpt, wil ik de dakrails wel. Eigenlijk wil ik de achterwisser, maar die is al weg. Daarom claim ik bij dezen de tweede plaats.
Deze actie lijkt me overigens kansloos. Je kunt beter een Volvo van een Engelsman op het vaste land kopen. Die zijn doorgaans gestolen, maar het scheelt een hoop kosten.
Ik hoef overigens geen onderdelen van een gestolen Volvo. Het is puur om aan te geven dat het veel goedkoper is. Je mag niet rondrijden in een niet-ingevoerde auto, tenzij je naar het keuringsstation van de RDW rijdt. Daarvoor kun je eendaagsplaten krijgen. Als je de kosten optelt, zul je zien dat het allemaal minder aantrekkelijk is.
In het verleden was het mogelijk om een auto op buitenlands kenteken te verzekeren. Bij <a href=" www.travelex.com/nl/default.asp?lang=NLD " target="_blank">GWK. Maar daar zie ik nu zo snel niets meer over op de website staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt zelf geen ruimte om te slopen.
Of Wytze je tips gaat geven vraag ik me af. (is zijn brood/handel)
En waarom een 960II als je zelf geen 960 hebt.
Als je het doet om wat centjes te verdienen (niks mis mee)
Dan moet je hem kopen slopen en onderdelen verkopen zonder afhankelijk te zijn van anderen.
Maar wens je natuurlijk wel veel succes met je sloper.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nee, ik doe het niet om eraan te verdienen. Maar op deze manier kan ik redelijk goedkoop aan de onderdelen komen die ik wil hebben (zie eerste bericht). Ik heb al eerder een sloopactie georganiseerd. Het is de bedoeling, dat we met een groepje mensen bijeenkomen en gezamelijk de auto slopen. Liefst op een plek waar de auto zo nodig een paar weken kan blijven staan, zodat we ook tijd hebben om alles eraf te halen wat we eraf willen hebben. Bij de vorige actie waren we te gast bij een sloopbedrijf. Ondanks de afspraak, hebben ze vrijdags na de eerste sloopdag, de auto in de pers gestopt. Daardoor zijn een aantal onderdelen helaas niet verkocht kunnen worden. Dus deze keer had ik graag een plek, waar de auto kan blijven staan. Al dan niet in staat van ontmanteling.
Groetjes
Mathy (die het ook wel een avontuur vind om zoiets (spontaan) te doen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hé Mathy, bij de koplampen heb ik geen seconde stil gestaan en dat de Bigfront al op het menu van Jan-Willem stond had ik even over het hoofd gezien.Mathy schreef : Hallo Richard
De lenzen van de koplampen zouden in Engeland anders kunnen zijn. Ik weet helaas niet hoe dit bij de 960-II zit.EndlessQuest schreef : Heb wel interesse in de koplampen. Ook de bigfront heeft mijn interesse.
En voor de bigfront heeft Jan-Willem zich al gemeld
Groetjes
Mathy
Mijn interesse houdt dus officieel op
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuke actie!
Graag meld ik me vooralsnog voor:
- de sidemarkers (indien ORANJE)
- de koplampen als EndlessQuest er vanaf ziet
- koplampruitenwisserarmatuur bestuurderskant voorstaand rechts
- plastic houder / geleider middendriepuntsgordel (die op de leuning in achterbank zit)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
In de autobranche is links de kant die je als inzittende van de auto als links ervaart. Datzelfde geldt uiteraard voor recht.
Je (Martijn) zoekt dus de linker koplampwisser? Dus die, die, omdat het hier om een Engelse auto gaat, het verst van de bestuurder verwijderd is?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens, Martijn, ik heb eventueel nog wel oranje sidemarkers voor je liggen, als deze slooptactie niet doorgaat.
Groeten,

Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
ja precies, haha, als je voor de auto staat dus rechts (graag incl alles dus ook met motor etc)!Mathy schreef : Hallo Martijn, Volvisti
In de autobranche is links de kant die je als inzittende van de auto als links ervaart. Datzelfde geldt uiteraard voor recht.
Je (Martijn) zoekt dus de linker koplampwisser? Dus die, die, omdat het hier om een Engelse auto gaat, het verst van de bestuurder verwijderd is?
Groetjes
Mathy
En ik vergat nog:
- mattensetje achter