"Amsterdam weert auto's toch niet om bouwjaar"

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2008 22:22 #1201794 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Helemaal goed.
Goed opgemerkt, Eric. Is immers geen onbelangrijk detail.
Groeten, Jan 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2008 22:53 #1201804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps...

Jan-Willem schreef :

MaGNeT schreef : Mooi, nog een goede reden om die stad niet meer te bezoeken.
Al vraag ik me sowieso af wie er in hemelsnaam met z'n auto Amsterdam in wil.De kans is toch al vrij groot dat je hem op de volgende manieren terug vindt:
- met parkeerschade- uitgebrand- op blokken- open gebroken- ge-"keyed"- met wielklemOf een combinatie daarvan.

Ik heb jaren in Amsterdam (Nieuwmarktbuurt, centrum) gewoond en nooit enige schade aan mijn 740 opgelopen. Laat staan inbraak, op blokken, uitgebrand en dat soort ellende. Juist zo'n auto met een degelijke uitstraling laten ze met rust. Onzin dus!
Groet,
Jan-Willem

Oeps, ik geloof dat ik al minimaal 3 personen op de tenen heb getrapt.En dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.Maar het is wel weer typisch Nederlands dat één stad een eigen beleid gaat voeren waarbij willekeur uit lijkt te gaan maken wie het treft.Dan ben ik niet de beroerdste om zo'n stad te mijden als de pest. Daarom ook mijn ietwat gemene steken richting Amsterdam.In plaats van het besef dat auto's steeds schoner worden en dat mensen vanzelf nieuwere auto's kopen (en nog meer als de BPM eens verdwijnt), gaat men eigenaren van oude auto's pesten.Ofwel: regels voor een probleem dat sowieso al vanzelf oplost.En waarom rijdt iemand in een oude auto?- liefhebber- geldgebrekEn dat is in beide gevallen een prima argument om niet iets nieuws te kopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2008 23:15 #1201812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar ehm...
maarreh ehm.. ik wil niet op iedere slak zout leggen...
In Duitsland doen een paar steden dat toch ook?
En daar halen we "trots" een stickertje.
Want dan mogen we er in en is het wel ok.
maar het is wat jij wil hoor..
Ik ga A'dam niet in, want er is geen noodzaak voor, en ik ga ook Berlijn niet in, want daar kom ik ook nooit. 

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 01:21 #1201821 door Siang
Beantwoord door Siang in topic concertgebouw
slechts vanwege bezoeken aan het concertgebouw, muziektheater etc neem ik de auto Amsterdam in, maar alleen dan, wanneer er in de directe omgeving een parkeergarage is die creditcards accepteert. Doen ze allemaal bij deze tarieven.
 Om te shoppen?  Dan gaat er niks boven tram en trein of lopen met al die inkopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 10:40 #1201846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie stad
Amsterdam is een mooie stad met veel mooie plekjes en maar ik kom er ook nietvanwege het parkeerprobleem.Het openbaar vervoer is voor mij niks omdat ik wat minder goed kan lopen dus ik parkeer graag overal zo dicht bij als mogelijk is.Ik kan me goed voorstellen dat als je er woont en ze veranderen de wet dat je dan goed pissig word.Van de 1 op de andere dag ben je bijna een crimineel met je auto die je met veel zorgop de weg houd.Een nieuwere zuinige auto is voor veel mensen niet te betalen en dus rijden ze een wat oudere auto.Of het nu oltimer is of niet het gaat ze meestal geld kosten en niet iedereen kan dat missen.Ik kan ook geen nieuwere auto betalen en ik ben blij dat ik een auto heb die nog wel voldoet.Maar voor hoelang dat nog is?Het begint in Amsterdam en straks is het overal en daarna word de eis weer anders.Dus wie weet mag ik over tien jaar mijn eigen dorp niet meer in met mijn auto.En dan ben ik ook pissig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC