"Amsterdam weert auto's toch niet om bouwjaar"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Scherp opgemerktEric Bakker schreef : En als jr nu werkt, is het dan meer of minder?
Helaas blijft het parkeertarief hetzelfde...Ach ja, aanwezig is voldoende. Werken doe ik 's avonds thuis wel, als ik op mn best ben.
Trouwens, Jerry, over die scooters, vergeet niet dat een hele zooi van die hippe vespa's 4takt is!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeetje mina, wat een gezeur, over wie heb je het nu eigenlijk? Amsterdammers van buiten het centrum of buiten de ring? Pfft. Alle voorgenoemde gaan al lang met het openbaar vervoer of de fiets of de scooter. En diezelfde Amsterdammers gebruiken hun auto juist om UIT de stad te komen. Maar buiten het centrum is nog steeds BINNEN de ring. En daar wringt het dus...Jerry schreef : Ik hoor al verhalen van mensen die maar een scooter gekocht hebben om de binnenstad in te gaan..
Apart vindt ik het wel dat juist de mensen die er niet door gedupeerd worden omdat ze toch nooit in Amsterdam (willen) komen of omdat ze sowieso al een auto hebben die buiten deze maatregel gaat vallen de meest uitgesproken meningen hebben. Erg opbouwend , meedenkend of meelevend of oplossingaandragend zijn deze toevoegingen op de topic dus niet .
Ik sluit me dus geheel aan met wat Adrian ergens hieronder heeft geschreven...
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was er niet een naam voor zoiets? Symboolpolitiek?rudiger schreef :
Jeetje mina, wat een gezeur, over wie heb je het nu eigenlijk? Amsterdammers van buiten het centrum of buiten de ring? Pfft. Alle voorgenoemde gaan al lang met het openbaar vervoer of de fiets of de scooter. En diezelfde Amsterdammers gebruiken hun auto juist om UIT de stad te komen. Maar buiten het centrum is nog steeds BINNEN de ring. En daar wringt het dus...Jerry schreef : Ik hoor al verhalen van mensen die maar een scooter gekocht hebben om de binnenstad in te gaan..
Apart vindt ik het wel dat juist de mensen die er niet door gedupeerd worden omdat ze toch nooit in Amsterdam (willen) komen of omdat ze sowieso al een auto hebben die buiten deze maatregel gaat vallen de meest uitgesproken meningen hebben. Erg opbouwend , meedenkend of meelevend of oplossingaandragend zijn deze toevoegingen op de topic dus niet .
Ik sluit me dus geheel aan met wat Adrian ergens hieronder heeft geschreven...
.
Hoe dan ook, fiets over een willekeurige gracht, ga een middag op de/het stadhouderskade/overtoom/stadionplein staan en kijk wat er voorbij komt. Inderdaad wel allemaal "schone" auto's. Zeg, voor 75%.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Duur? Lijkt mij, dat de kosten die de autobezitter eraan heeft erg meevallen, in hoeverre daarbovenop nog subsidie gebruikt wordt weet ik niet. Maar het amsterdamse systeem zal ook wel niet zonder kosten zijn...
Hoe ga ik bijvoorbeeld bepalen welke van mijn auto's voldoen? Krijg ik automatisch, als bezitter van een kenteken, een brief thuis dat ik met dat voertuig vanaf een bepaalde datum Amsterdam wel/niet in mag? Of moet ik ook hier actie ondernemen, papieren opsturen ter beoordeling, etc? De RDW administratie is niet sluitend voor wat betreft de euro-1 norm, zeker niet bij de grensgevallen.
Overigens: er rijdt meer in de amsterdamse binnenstad dat niet voldoet dan je denkt. Veel diesels van na 1992 voldoen namelijk helemaal niet aan de euro-2 norm....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja, ik heb inmiddels erg lange tenen gekregen als het over dit onderwerp gaat . Daar bovenop komt dat je op een forum niet zo maar een gezicht kunt plaatsen bij de reacties noch een gezichtsuitdrukking kunt plaatsen bij het geschrevene.Jerry schreef : Nou nou Rudiger het was niet mijn bedoeling om op iemands tenen te gaan staan en ik wil je ook niet uit je volvo helpen.
Feit blijft dat ik in vogelvlucht 1000 meter bij de ring vandaan woon en 1500 meter van het centrum. Je mag raden welke kant ik altijd oprij met de Volvo.De ring dus!
Maar goed, het is ontzettend niet te pruimen dat puur omdat mijn LPG auto niet voorzien is van een driewegskatalysator ik vanaf de ring niet meer naar mijn parkeergarage onder mijn huis mag rijden maar de auto dan op een verlaten parkeerterrein moet gaan zetten.
Zoals ook reeds elders op dit forum besproken is kan of wil de RDW mijn kentekenbewijs niet veranderen zelfs als ik mijn auto schoner maak door bv de techniek van een U9 volvo in mijn auto te sleutelen. Tot zover ik het vandaag begrepen heb gaat het dus enkel om het omwisselen van de katalysator. En dat is zuur, dat ik technisch gezien een "schone" euronorm 1 auto kan krijgen met een investering van slechts circa 400 euro. Maar omdat de RDW stomweg niet wil of kan herkeuren op milieunorm dien ik mijn op 5500 euro getaxeerde Volvo naar de sloop te brengen voor een fooi van 500! Als ik hem echter in 2009 of 2010 voor 3 jaar ergens in een garage zet dan mag ie daarna weer rondrijden in Amsterdam omdat het dan een oldtimer is ?
Wel ze hebben me weer op de kast gejaagd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik zo e.e.a. teruglees heb ik nogal fel gereageerd op enkele uitlatingen mbt de milieuzone. Degene(n) die ik hiermede eventueel beledigd heb bied ik mijn excuses aan.
Vriendelijke groet, Rudiger
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Maar van mijn kant ook excuses, ik wilde je als geboren en getogen Rotterdammer eventjes een beetje op de kast jagen. En beledigd ben ik niet zo gauw, daar is meer voor nodig. Zo, en nu nog even een lekker bakkie pleur ( zoals we dat in Rotjeknor plegen te zeggen) en niet te laat slapen. Ik moet morgen eerst naar Duisburg en daarna nog even naar Haren-Ems dus ik heb buiten mijn zaken doen nog een krappe 1000 km voor de boeg en dan is het prettig om een beetje fit te zijn.
Groeten, Jan.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-