"Amsterdam weert auto's toch niet om bouwjaar"
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Ze worden niet gejat, niet in trek en de auto brengt niet genoeg op.
- Ze kunnen tegen een stootje.
- Van een krasje gaan ze niet roesten.
- hard rijden heeft geen zin
- Het zijn niet de Amsterdamse auto's die veel km's maken en de uitstoot produceren. In de stad rondrijden heeft nl weinig zin. De onverlaat die toch met de auto zijn kinderen naar school brengt of zijn boodschappen doet, rijdt in een auto uit een andere categorie.
- De provincialen komen in een te nieuwe auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb jaren in Amsterdam (Nieuwmarktbuurt, centrum) gewoond en nooit enige schade aan mijn 740 opgelopen. Laat staan inbraak, op blokken, uitgebrand en dat soort ellende. Juist zo'n auto met een degelijke uitstraling laten ze met rust. Onzin dus!MaGNeT schreef : Mooi, nog een goede reden om die stad niet meer te bezoeken.
Al vraag ik me sowieso af wie er in hemelsnaam met z'n auto Amsterdam in wil.De kans is toch al vrij groot dat je hem op de volgende manieren terug vindt:
- met parkeerschade- uitgebrand- op blokken- open gebroken- ge-"keyed"- met wielklemOf een combinatie daarvan.
Groet,
Jan-Willem
- J.S. Duursma
- Verbannen
-
Mag het misschien weer even over de maatregel gaan, in plaats van de voor- en nadelen van het verblijf in de grote stad?
Tot mijn grote genoegen zijn zowel mijn tijdelijke 940 uit 1991 - inmiddels al bijna weer verkocht - en mijn 760 uit 1985 voorzien van een U9-vermelding op het kenteken. Nu de 1992-regel van tafel is betekent dit dus dat beide auto's Amsterdam nog in mogen volgend jaar, en dat ze tot mijn aangename verrassing zelfs de Duitse binnensteden de komende tijd nog onveilig mogen maken. En dat terwijl we met de drie jaar oude Polo van mijn vrouw zonder roetfilter (de auto, niet mijn vrouw, die heeft sinds ze vorig jaar gestopt is met roken geen roetfilter meer nodig) vanaf 2010 Berlijn niet meer inkomen, terwijl dat toch zo'n ontzettend leuke grote stad is om in rond te rijden. En bijna overal gratis parkeren bovendien...
Jan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Da's in Amsterdam wel anders. Ik meen dat je bij de RAI 12 euro (in woorden: twaalf euro) moet betalen voor een parkeerplaats.Jan Duursma schreef : En bijna overal gratis parkeren bovendien...
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
B6 beperkt schoon 1986S6 schoon zonder katalysator 1986K6 schoon met katalysator, wel of gegeregeld 1986S9 schoon zonder katalysator 1989K9 schoon met ongeregelde katalysator 1989U9 schoon met geregelde katalysator 1989N2 schoon met speciale motoren 1992N9 schoon met geregelde katalysator 1992E2 schoon met geregelde katalysator 1992
hier staan ze in orde der "reinheid" Euronorm 1 begint bij U9 als ik het goed heb..
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dit lijkt mij de passage die we zoeken:rudiger schreef : hier staan ze in orde der "reinheid" Euronorm 1 begint bij U9 als ik het goed heb..
voor wie de 65 pagina tellende "nota van beantwoording" wil lezen met alle vragen/ klachten en juridische verantwoordingen, die staat <a href=" www.gezondelucht.amsterdam.nl/main.php?a...mp;obj_id=1044954791 " target="_blank">HIER
Brandstof en bouwjaarIn veel gevallen verwijst men naar LPG als ´schone brandstof´ waaropwordt geantwoord dat LPG nauwelijks minder emissie van PM10 en NO2teweeg brengt. Ook beroepen veel eigenaren van benzine- of LPG auto’svan voor 1992 zich op de aanwezigheid van een driewegkatalysator in hunauto. In antwoord daarop wordt gesteld dat 1992 als bouwjaar is genoemdomdat vanaf dat jaar de euronorm 1 verplicht was, maar dat in feite deeuronorm 1 als criterium voor de milieuzone gaat gelden. Vrijwel alleauto’s met een driewegkatalysator voldoen daar inderdaad aan. Ditbetekent dat deze auto´s eveneens worden toegelaten.Daarnaast wordt er op gewezen dat op heel veel dieselauto's van voor hetjaar 2000 en enkele types van zeer recente datum geen roetfilters passen.Aangegeven wordt dat de euronorm voor uitstoot van fijnstof en NO2bepalend is. Voorgesteld wordt dieselauto's die voldoen aan tenminsteEuronorm 2 waarop een roetfilter is geplaatst toe te laten in de milieuzone.Dieselauto's vanaf Euronorm 2 waarvoor geen roetfilter beschikbaar ishebben eveneens toegang.
Overeenstemming met de milieuzone in DuitslandOp het voorstel de milieuzone aan te laten sluiten op de initiatieven inDuitsland wordt geantwoord dat de criteria voor de Amsterdamsemilieuzone vrijwel geheel overeenstemmen met de Duitse (euronorm),maar dat geprobeerd wordt te voorkomen dat de kostbare en ingewikkeldeprocedure met stickers moet worden gevolgd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Twaalf euro? Ik teken er voor!Mathy schreef : Hallo Jan, Volvisti
Da's in Amsterdam wel anders. Ik meen dat je bij de RAI 12 euro (in woorden: twaalf euro) moet betalen voor een parkeerplaats.Jan Duursma schreef : En bijna overal gratis parkeren bovendien...
Groetjes
Mathy
Als ik met de auto naar kantoor zou gaan zou ik daar €3.80 per uur betalen. Aanwezig van 9.30 tot 17.30 levert me een rekening op van €30.40.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-