"Amsterdam weert auto's toch niet om bouwjaar"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 15:57 #1065298 door V700 register
"Amsterdam weert auto's toch niet om bouwjaar" is gemaakt door V700 register
Net gelezen op NU.nl:
"Niet het bouwjaar maar de euronorm, een Europese uitlaatgasnorm, moet ervoor zorgen dat vervuilende auto's straks niet meer binnen de ringweg A10 in Amsterdam rijden. Dat maakten verantwoordelijk wethouders Tjeerd Herrema (Verkeer en Vervoer) en Marijke Vos (Milieu) maandag bekend."
Zie het artikel www.nu.nl/news/1573732/34/Amsterdam_weer...iet_om_bouwjaar.html .
Het lijkt wellicht dus mee te vallen voor de oudere bakstenen onder ons (of scoren die sowieso slecht op de euronorm...?). Controle geschiedt via kenteken.
groet,Sander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 16:08 #1201013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt er meer op
Kijk, dat lijkt er meer op. Ik denk dat het voor onze "bakstenen" wel mee zal vallen, ik geloof dat we ook allemaal de groene duitse umweltplakette krijgen toch?

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 16:16 #1201014 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Stap vooruit (lees: minder achteruit)

SanderJB schreef : Het lijkt wellicht dus mee te vallen voor de oudere bakstenen onder ons (of scoren die sowieso slecht op de euronorm...?). Controle geschiedt via kenteken.

De volgende vraag is natuurlijk: welke euronorm (1,2,3 of 4)?
En ik ben benieuwd welke check er is tussen kenteken en euronorm. Eerder beweerden ze dat de RDW het niet weet.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 16:22 #1201018 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Groen
Ik heb nog niet gelezen wat Amsterdam wil, maar onder de duitse normen krijgen DE MEESTE van onze bakstenen inderdaad een grune plakete. Niet allemaal dus: carburateur-motoren zonder katalysator alleen, indien een uitlaatgas-regeneratie is gemonteerd (zoals bij Lieme Huib's exemplaar: niet standaard voor nederlandse modellen), overige modellen zonder katalysator (B200E(T), B230E(T), B28(0)E) krijgen ook rood, evenals de diesels (misschien met uitzondering van de laatste diesels met oxycat?).
Dus: goed nieuws voor eigenaren van 740's met B230F motor en dergelijke, niet-verrassend nieuws voor eigenaren van bovengenoemde auto's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 19:03 #1201034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic euronorm en zo

Willem van Strik lidnr 328 schreef : IDus: goed nieuws voor eigenaren van 740's met B230F motor en dergelijke, niet-verrassend nieuws voor eigenaren van bovengenoemde auto's.

Helaas Willem, ik kreeg helemaal geen Umweltsticker. Dat houdt dus in dat het einde verhaal zou kunnen zijn voor mijn Amerigo ( B230 FS, K6 op kenteken ipv U9) Ik was het alweer even vergeten omdat ik uiteindelijk dacht dat het wel los zou lopen.
Nu wilde ik net weer een sloper gaan kopen om mijn airco in orde te maken en zit nu weer te twijfelen...
Maar idd. het hangt er vanaf welke euronorm ze nu gaan hanteren maar Duitsland is een ongeregelde katalysator ( K6) zelfs al rijdt de auto op LPG niet voldoende om een sticker te krijgen.

wel, we wachten maar weer af ...
ps Willem, ik heb deze keer een email aan jou verstuurd en geen PB !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 19:18 #1201037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi, nog een goede reden...
Mooi, nog een goede reden om die stad niet meer te bezoeken.
Al vraag ik me sowieso af wie er in hemelsnaam met z'n auto Amsterdam in wil.De kans is toch al vrij groot dat je hem op de volgende manieren terug vindt:
- met parkeerschade- uitgebrand- op blokken- open gebroken- ge-"keyed"- met wielklemOf een combinatie daarvan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 19:31 #1201038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jajaja

MaGNeT schreef : Mooi, nog een goede reden om die stad niet meer te bezoeken.
Al vraag ik me sowieso af wie er in hemelsnaam met z'n auto Amsterdam in wil.De kans is toch al vrij groot dat je hem op de volgende manieren terug vindt:
- met parkeerschade- uitgebrand- op blokken- open gebroken- ge-"keyed"- met wielklemOf een combinatie daarvan.

Bullshit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 19:45 #1201043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er wonen clubleden in Amsterdam

MaGNeT schreef : Al vraag ik me sowieso af wie er in hemelsnaam met z'n auto Amsterdam in wil.

Omdat je er woont bv! ( zoals ik )

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 19:53 #1201045 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Re: jajaja
Ook ik denk drie maal na voordat ik mijn dierbare bakstenen of andere klassiekers meeneem naar Amsterdam. Alleen met de zakelijke auto ( wel eigen zaak dus ook eigen auto en nee, niet geleast) waag ik me, alleen als het niet anders kan, in het Amsterdamse krijgsgewoel.
Maar ja, als geboren en getogen Rotterdammer ben ik ook niet objectief.

Groeten, Jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 20:16 #1201051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie je wel!
Zie je wel: "politiek":
Proefballonnetjes oplaten en kijken wat er gebeurd. Lang leve de tegenkrachten: vooral ANWB en Fehac!
Groet,
Lieme Huib

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC