"Amsterdam weert auto's toch niet om bouwjaar"
- V700 register
- Nieuw lid
-
"Niet het bouwjaar maar de euronorm, een Europese uitlaatgasnorm, moet ervoor zorgen dat vervuilende auto's straks niet meer binnen de ringweg A10 in Amsterdam rijden. Dat maakten verantwoordelijk wethouders Tjeerd Herrema (Verkeer en Vervoer) en Marijke Vos (Milieu) maandag bekend."
Zie het artikel www.nu.nl/news/1573732/34/Amsterdam_weer...iet_om_bouwjaar.html .
Het lijkt wellicht dus mee te vallen voor de oudere bakstenen onder ons (of scoren die sowieso slecht op de euronorm...?). Controle geschiedt via kenteken.
groet,Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
De volgende vraag is natuurlijk: welke euronorm (1,2,3 of 4)?SanderJB schreef : Het lijkt wellicht dus mee te vallen voor de oudere bakstenen onder ons (of scoren die sowieso slecht op de euronorm...?). Controle geschiedt via kenteken.
En ik ben benieuwd welke check er is tussen kenteken en euronorm. Eerder beweerden ze dat de RDW het niet weet.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus: goed nieuws voor eigenaren van 740's met B230F motor en dergelijke, niet-verrassend nieuws voor eigenaren van bovengenoemde auto's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : IDus: goed nieuws voor eigenaren van 740's met B230F motor en dergelijke, niet-verrassend nieuws voor eigenaren van bovengenoemde auto's.
Helaas Willem, ik kreeg helemaal geen Umweltsticker. Dat houdt dus in dat het einde verhaal zou kunnen zijn voor mijn Amerigo ( B230 FS, K6 op kenteken ipv U9) Ik was het alweer even vergeten omdat ik uiteindelijk dacht dat het wel los zou lopen.
Nu wilde ik net weer een sloper gaan kopen om mijn airco in orde te maken en zit nu weer te twijfelen...
Maar idd. het hangt er vanaf welke euronorm ze nu gaan hanteren maar Duitsland is een ongeregelde katalysator ( K6) zelfs al rijdt de auto op LPG niet voldoende om een sticker te krijgen.
wel, we wachten maar weer af ...
ps Willem, ik heb deze keer een email aan jou verstuurd en geen PB !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al vraag ik me sowieso af wie er in hemelsnaam met z'n auto Amsterdam in wil.De kans is toch al vrij groot dat je hem op de volgende manieren terug vindt:
- met parkeerschade- uitgebrand- op blokken- open gebroken- ge-"keyed"- met wielklemOf een combinatie daarvan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bullshit.MaGNeT schreef : Mooi, nog een goede reden om die stad niet meer te bezoeken.
Al vraag ik me sowieso af wie er in hemelsnaam met z'n auto Amsterdam in wil.De kans is toch al vrij groot dat je hem op de volgende manieren terug vindt:
- met parkeerschade- uitgebrand- op blokken- open gebroken- ge-"keyed"- met wielklemOf een combinatie daarvan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat je er woont bv! ( zoals ik )MaGNeT schreef : Al vraag ik me sowieso af wie er in hemelsnaam met z'n auto Amsterdam in wil.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Maar ja, als geboren en getogen Rotterdammer ben ik ook niet objectief.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Proefballonnetjes oplaten en kijken wat er gebeurd. Lang leve de tegenkrachten: vooral ANWB en Fehac!
Groet,
Lieme Huib