Wie kent deze 940 turbo uit '92

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2008 19:45 #1192536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW

EricQuak schreef : Ik heb contact gehad met Mesman en nagevraagd wat de mogeljkheden zijn om een '92er b230ft op G3 te krijgen.
Het verhaal dat ik hoorde is wat ongrijpbaar. Officieel lijken auto's van voor '95 geen goedkeuring voor G3 te kunnen krijgen, wel op basis van de emissie van de LPG installatie maar niet op basis van het motormanagementsysteem dat functioneert tijdens het verstoken van benzine. Dat op zich is niet geheel logisch, omdat je in het algemeen LPG zult verstoken als je een LPG installatie hebt. Dat riekt naar bureaucratische regelgeving.
In de praktijk worden echter door het RDW aldus Mesman ook auto's van voor '95 goedgekeurd met een installatie die aan de G3 emissienormen voldoet.
Het kwam er in mijn geval op neer dat ie de auto zou aanvragen op G3 maar niet kon garanderen dat ie G3 goedgekeurd wordt.
Ongrijpbaar dus. Waar kun je de wijsheid en in de praktijk toegepaste regelgeving eigenlijk vinden/opvragen.

Je zou het "gewoon"  eens even bij de RDW kunnen proberen, je hebt wel even geduld nodig meestal, en ook enige beheersing is gewenst. Op de site van de RDW staat niets wat je verder kan helpen, dus je moet ze even bellen:  Klantenservice: telefoonnummer en openingstijdenMet vragen kunt u zich wenden tot onze klantenservice:0900 07 39 (€ 0,10 p.m.)Maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 10:45 #1192893 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic LPI inbouwen bij Mesman
Ik ga in de 3e week van maart LPI laten inbouwen bij Mesman. Ik laat het weten of het gaat lukken met G3 in een auto uit '92.
Het zou wel mooi zijn...
gr.
Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC