Vadis4Mac, wie doet er mee?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je waarschijnlijk met een minimale "tweek" zo installeren Ton, ik zal er even wat over opzoeken.Ton schreef : Of is dat een heel andere dimensie, ik raak steeds meer gecharmeerd van Ubuntu, voorlopig op een tweede computer om het uit te proberen maar uiteindelijk om het op een laptop te gebruiken volgend jaar zomer in Zweden.
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jippie!!!jeex schreef : Even mijn deadline halen. Over twee weken ga ik Vadis proberen te tweaken voor gebruik op een Mac.
Meld me aan als betatester voor 10.6.2 en 10.5.8, en misschien met een beetje hobbyen OS 3.1
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Betatesten wil ik ook wel. 10.6.2 (of later) en als de oude Imac G5 t.z.t. gerepareerd wordt/is, ook 10.5.x.
BTW komt er dan een programmaatje dat de PC-versie patched of een nieuwe installatie-DVD? En kunnen we dat dan op iedere versie (jaartal, maar ook NL, GB, etc.) toepassen? Of worden alle talen op één DVD gezet en kunnen we kiezen welke taal we willen (soms is dat handig, als een vertaling niet helemaal duidelijk is)?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
De enige oplossing is echter met een beetje moderne Mac prima te doen. Virtual PC (gratis te downloaden van Microsoft) op de Mac installeren en daar Windows 2000/XP/Vista/7 op installeren. Daarin kan dan weer Vadis draaien. Ook in Win7 doet Vadis het prima. Heb je Vadis niet officieel, dan moet je wel even de datum en expiratie aanpassen conform de hakmethode die her en der op internet (en dit forum) te vinden is.
Meer kan ik er niet van bakken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Sorry als ik "een beetje" eigenwijs ben, maar waarom is die database niet converteerbaar?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beetje lullig: omdat het geen echte database is of gebruikt. Vadis draait niet op een of andere database (msql, oracle, access) maar is simpelweg een schilletje (zal wel in VB gemaakt zijn) waarin de bediening geregeld is. Dat schilletje is niet 1-2-3 even om te bouwen.Mathy schreef : Sorry als ik "een beetje" eigenwijs ben, maar waarom is die database niet converteerbaar?
Dat schilletje heeft vervolgens eigen bestanden die de koppelingen bevatten (aan de hand van voertuiggegevens) die weer naar de duizenden html-bestanden met info en draadmodellen verwijzen.
Al die html-bestanden bevatten de draadmodellen en beschrijvingen en die zijn gewoon op elk systeem in een browser te bekijken, dus ook in Linux. Maar die bestanden zijn natuurlijk geen ruk waard, zonder de handige bedieningsschil en de juiste verwijzingen. En die twee onderdelen zijn niet om te zetten. Althans niet 1-2-3 en ook niet 4-5-6. Pech dus.
Overigens kan op Linux ook met VMware WinXp draaien met daarin Vadis. Eigenlijk zijn de mogelijkheden voor Mac en Linux om WinXp of 2000 of zo te draaien zo hapklaar, dat ombouwen ook niet echt noodzakelijk is. Al had ik vadis graag in mijn Mac draaiend gehad.