Vadis4Mac, wie doet er mee?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Volvisti
Nadat ik me voor de zoveelste keer geergerd heb aan het feit dat Vadis alleen loopt op een PC, wordt het nu tijd voor een nieuw project:
VADIS for (Apple) Mac(intosh). Vadis4Mac dus.
In een eerdere discussie een dik jaar geleden is al vastgesteld, dat Vadis gewoon op een standaard database systeem gebouwd is. En dus ook aanpasbaar zou moeten zijn voor de Apple Macintosh. Het plan is dus nu, om een Vadis versie voor de Mac te maken. En daar heb ik mensen bij nodig, die verstand hebben van computers. Laten die groep nu net een beetje oververtegenwoordigd zijn binnen de vereniging. En Mac gebruikers hebben we volgens mij ook genoeg. Dus bij deze:
Wie doet er mee?
Groetjes
Mathy
PS oplossingen/ideeen waarin geen Mac voorkomt, worden niet geapprecieerd. Doemdenkerij ook niet, want dit gaat gewoon lukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hee Mathy, in de nieuwste versie van OS X is een heel mooi onderdeel verwerkt: Bootcamp maakt het mogelijk om de mac als een Windows- Machine te laten werken. Je hebt dan wel een Windows-licentie nodig, en een mac met Intel-processor.
En je weet het: de snelste Vista machine is een Mac!
Eric (die inmiddels een iMac 20 inch en een MacBook heeft)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha, dan kun je ook wel een terminal (RDP) sessie gebruiken op de mac naar een windowsmachine.
Dat is dus natuurlijk geen oplossing. Ik neem aan dat het gaat om een oplossing die mative opp de mac draait.
groeten Ad
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Ad, Eric, Volvisti
Kompagne schreef : Dat is dus natuurlijk geen oplossing. Ik neem aan dat het gaat om een oplossing die mative opp de mac draait.
Klopt. Ik vind het een beetje overdreven om hiervoor een IntelMac te kopen. En ik heb de Mac natuurlijk niet gekocht, om dan dat verschrikkelijke programma van "heel klein en verre van hard" te draaien. Sterker nog, het tegengestelde was de grootste reden om de Mac te kopen.
En het gaat natuurlijk om de uitdaging.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef :
En het gaat natuurlijk om de uitdaging.
Allemaal leuk en aardig maar is het een haalbare kaart? ik ken Vadis verder niet.. kun je bij de broncode? en kun je die wijzigen? als je antwoord nee is kun je het plan verder vergeten, lukt je nooit. Bovendien, als je er wel bij kunt, hoeveel tijd gaat het kosten en hoeveel afnemers zijn er. Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar ik vind het zo op het eerste gezicht een dapper project.. of misschien heb je al een plan op hoofdlijnen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Johan
Ik meen dat er destijds aan de hand van de extenders van de bestanden die op de Vadis DVD staan, vastgesteld is dat het om een standaard database-format gaat. En dat je dat zou kunnen overzetten. Hoe dat precies moet, daar komen we wel achter. Ik heb ook al DVD's gebrand, waarvan ik mijn Atari 8 bit computer kan laten booten. Terwijl het ontwerp van de Atari al van eind 70er jaren is en de DVD pas in de negentiger jaren op de markt kwam. En booten van DVD gaat iets sneller dan van cassette.
Afnemers? Iedere afnemer is welkom. Maar op de eerste plaats doe ik het voor mezelf . En, zoals gezegd, voor de uitdaging.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk alleen dat het verstandiger is te werken aan een online implementatie van de Vadis. Dan kun je cross-platform het spul benaderen, op die manier vergeten we dus ook niet dat er ook nog een groeiende groep Linux gebruikers is! Ander voordeel is dat je, uiteraard met internetverbinding, overal ter wereld erbij kunt en dus geen dvd's hoeft mee te slepen. Nadeel is de iets minder 'legale' aard van online implementatie van de Vadis, overigens net zoals de OSX variant denk ik.
Het mooiste is natuurlijk dat je een inputformulier plaatst op de website en dat hij na invoer een pdf aan je geeft met de gevraagde info......
Ik vraag me alleen af of er niet bij de andere volvo-clubs ook al initiatieven lopen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou geen probleem mogen hebben met Vadis!
JohnPeter
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zoals ik hierboven en ook al in andere draadjes heb aangegeven is het gebruik van Windows GEEN optie. Ga ik verder ook niet op in.
groetjes
Mathy