V90 gezocht (met dakrail/roofrack)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Gerard, je hebt ze precies verkeerd om gelinkt... maar evengoed bedankt!
Die blauwe is wel heel erg mooi!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Pierre van Aert schreef :
Ik dacht, dat bij geen enkele Volvo Estate, zowel 240-740-940-960-V90- 850-V70 de dakrails standaard af fabriek geleverd was.
De dakrails werd toch altijd bij de dealer pas bij aflevering gemonteerd ?
Volgens de dealer in Alkmaar is het precies andersom: dakrails werden uitsluitend af fabriek gemonteerd, en zij hadden het nog nooit gedaan, wisten zelfs niet hoe het moest.
Ik heb vorig jaar een paar 'sloop' rails door Nordicar laten monteren op mijn 965, en het was een kl***klus. Er is niets 'voorgemonteerd', je moet zelf gaatjes boren en de goede plaats zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inmiddels ben ik erachter dat ik mijn keus niet zal baseren op het wel of niet aanwezig zijn van dakrails.... Gewoon kijken wat ik tegenkom. Ik ga morgen ff concreet afstemmen met Hennes en ''de zwarte'' om te kijken (niet meer Gerard...).
Ik hoor nog geen enthousiasme over die zwarte. Een kantoorgenoot noemde het een lijkenbak. Ook een idee; zo zie je maar hoe multifunctioneel die 960/V90 is!
Johan
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik vind die zwarte bijna net zo mooi, alleen vind ik een beetje kleur zo'n auto net iets mooier staan.
Eigenlijk is al dat hout in die auto's ook een beetje jammer... Hout in een auto vind ik eigenlijk zelden mooi...
Doe mij maar zwarte pianolak of aluminium...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Johan
johannoman schreef : ... wel kort videootje, maar ik weet niet of de techniek plaatsing daarvan op deze site mogelijk maakt.
Je kunt hem bij Youtube uploaden en dan hier een link naar je video-tje plaatsen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank Mathy, maar ik beloof niet dat mij dit gaat lukken. Morgen ga ik het proberen.
Gister gereden in de zwarte V90 (zie mijn eerdere bericht). Mooi exemplaar, maar ik baal dat de LE striping (dun wit lijntje van voor naar achter, bovenzijde flank) over de achterschermen verdwenen is. Daar is dus kennelijk gespoten en de spuiter is de striping 'vergeten' terug te plaatsen.
Bij mij rijst nu twijfel: wat is er aan de hand geweest dat beide achterschermen gespoten moesten worden? Is er een crash van achter geweest? Overigens zagen de lasnaden in de kofferbak er nog origineel en strak uit, dus misschien ben ik wel te achterdochtig.
Weet iemand of die striping nog te krijgen is, of zou die eenvoudig na te maken zijn?
Johan

- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Johan
johannoman schreef : Mooi exemplaar, maar ik baal dat de LE striping (dun wit lijntje van voor naar achter, bovenzijde flank) over de achterschermen verdwenen is. Daar is dus kennelijk gespoten en de spuiter is de striping 'vergeten' terug te plaatsen.
Het is ook niet helemaal onmogelijk dat de striping onder de lak verdwenen is. Soms "vergeten" ze bij het overspuiten, dat ze de striping er eerst af moeten halen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit jullie reacties leid ik af dat mijn achterdocht niet geheel onterecht is. De verklaring van verkoper was dat er parkeerschade was geweest aan het linkerscherm. Rechts was hem niet opgevallen, dus dat wist hij niet. Ik heb gekeken, maar de striping zit niet onder de lak.
Kortom: ik ben nog niet over de streep getrokken tav de zwarte. Ik twijfel en dan mag je volgens oud-hollandsch gebruik niet inhalen. Ik ga me dus beraden. To be continued...

- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Een V90 koop je niet in een middagje. Goed al het aanbod vergelijken en bij twijfel lekker verder zoeken. Ook al eens overwogen om over de grens (Duitsland) te gaan kijken?