In dubio: 960 kopen of niet?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 20:24 #1169643 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vervanger
In hetzelfde draadje hebben ze het verderop over een "top end cleaner", en iemand heeft een injectorreiniger gebruikt die ook als zodanig verkocht wordt.

Ik zou zeggen: in het rek met Wynns produkten zal wel iets staan dat erop lijkt.

Maar eerlijk gezegd heb ik er wel een beetje mijn twijfels bij: het zou niet veel anders doen dan de 4500-toeren-voor-5-minuten die ik deze week al eerder heb aangeraden, en het klinkt potentieel een stuk schadelijker voor de motor. Daarnaast is het een amerikaans antwoord op een amerikaans probleem, en dat betekent weer dat we het hier mogelijk helemaal niet hebben.

Tenslotte mag je in grote delen van Amerika niet harder dan 90, rijden er veel automaten, en hebben ze ook nog eens wetten tegen "fel accelereren". Een wagen die redelijk stevig bereden wordt in het nederlandse verkeer zal veel meer toeren draaien en daardoor een veel groter zelfreinigend effect hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 21:08 #1169652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aan de ene kant, en aan de andere...

Willem van Strik lidnr 328 schreef : ... het zou niet veel anders doen dan de 4500-toeren-voor-5-minuten die ik deze week al eerder heb aangeraden, en het klinkt potentieel een stuk schadelijker voor de motor.
... Een wagen die redelijk stevig bereden wordt in het nederlandse verkeer zal veel meer toeren draaien en daardoor een veel groter zelfreinigend effect hebben.

En daarnaast wordt een motor die op LPG rijdt sowieso warmer en laat in de motor minder afzetting/troep achter dacht ik. Of schrijf ik nu iets heel doms?
Heb je 4500toerentip gemist ben ik bang, maar rij de laatste tijd regelmatig langere tijd tegen de 4500 toeren aan, en ik denk dus inderdaad te merken dat de auto nu iets sneller oppakt. Heb een 'ijkpunt' als ik bij Emmeloord de snelweg oprijdt (vanaf Marknesse-kant): de zwarte reed vanaf oprit opdraaien zonder al teveel pushen precies 120km/u op het moment dat je mag invoegen. De groene doet dat nu ook, dus er is vooruitgang! Anderen die dit stukje wel eens rijden? Marknesse is volgens mij een begrip in de vereniging. Niet geheel plankgas, maar wel de 120 proberen te halen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 21:10 #1169654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Troep?
Willem schreef:
En daarnaast wordt een motor die op LPG rijdt sowieso warmer en laat minder troep achter dacht ik. Of schrijf ik nu iets heel doms?
Nee hoor. LPG is super schoon. De vervuiling die je hebt bij rijden op gas is die van de olie die langsheen de klepsteelrubbers wordt gezogen, de olie die achterblijft na de schraapveren van de zuiger en de dampen uit het cater. Buiten dat is LPG brandschoon.
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 21:20 #1169659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VIN-nummers!
Heren,
bij deze de voertuigspecifikaties van de zwarte en de groene:
Zwarte tóch een B230F motor, want zowel op het motorblok als op het distributieriem-deksel staat B230F. VIN is YV1944853N1053218, motornummer(?) volgens deksel 39569.
Groene een B230FB, VIN YV1944853R1180081, motornummer(?) volgens deksel 3149.
De zwarte zal dus inderdaad een ruilmotor hebben, want VIN zegt type 85, terwijl de B230F een type 88 is...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 22:52 #1169699 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic oprit
Je zit dus in de buurt!

Welke oprit hebben we het precies over? Meestal neem ik die na Emmeloord, dus vanuit Marknesse eerst over het industrieterrein, en dan A6 op richting Lelystad.
Als je daar zonder idioot gasgeven 120 rijdt als je mag invoegen, is de trekkracht in ieder geval gelijkwaardig aan wat mijn rooie 940 kon. De V90 is niet helemaal een eerlijk vergelijk ben ik bang.

Overigens heeft Web laatst daar een 740 TD in het stof laten happen, maar dat was wel met een Lancia Turbo IE...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 23:19 #1169709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen proberen!

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Je zit dus in de buurt! Welke oprit hebben we het precies over? Meestal neem ik die na Emmeloord, dus vanuit Marknesse eerst over het industrieterrein, en dan A6 op richting Lelystad. Als je daar zonder idioot gasgeven 120 rijdt als je mag invoegen, is de trekkracht in ieder geval gelijkwaardig aan wat mijn rooie 940 kon.

Kijk, dat ga ik morgen dus gelijk proberen! Ik neem de oprit vanaf Kuinre (15), dus vanuit Marknesse eerst rechts, maar da's om natuurlijk. Behalve voor mij dan.
Maar morgen eens de jouwe proberen. Ben benieuwd! Ik ben overigens die 'tropical green' 940 sedan die regelmatig Emmeloord-Hilversum rijdt, met op de achterklep links (rechts naast Volvo) een Marinierssticker (Nederlandse vlag met logo erin). Niet dat ik marinier ben, maar de vorige (senior-)eigenaar wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 21:27 #1169833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oprit-test
Getest en met een redelijke uitslag.
Niet vol gas op de oprit, want het toeval wilde dat er net een motoragent iemand stond te bekeuren, en om daar nou met 5000toeren langs te sjeezen...
Dus ben ik zoals normaal de oprit opgereden. Uitslag: bij begin van het invoegvak 100 km/u, bij einde oprit 120 km/u. Dat is denk ik nog iets boven jouw 'tijd' Willem?
En wat voor een motor had jij dan? Afgezien van dat hij nu inderdaad op Marktpalats staat met daarbij vermeld "VAN VOLVO 700 CLUBLID GEWEEST". Ook een B230FB?
Begin overigens ook een draadje over "van 100 naar 120km/u in..."; benieuwd hoe snel, via normaal gedrag, andere auto's zijn op dat punt. Voor mij een aardig vergelijk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 10:43 #1169920 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
B230FB.
Ah, dus de rooie rug staat op marktplaats? Nou, mocht iemand geinteresseerd zijn, dan wil ik via PB wel vertellen wat er zoal aan probleempjes inzit. Niets onoverkomelijks, het is geen slechte wagen, maar er zat wel wat werk aan te komen. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC