In dubio: 960 kopen of niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar ben ik weer, maar niet met de oplossing. Heb namelijk nog niet gekeken, aangezien ik vandaag aan het werk was, en toen ik rond zessen terugkwam, zat er ineens een ransuil in de tuin. Da's toch best grappig en weer es wat anders dan mussen, spreeuwen en pimpelmezen. Nu hebben we al jaren een partijtje vleermuizen in de spouw en wel eens een valk in de tuin gehad, maar vier uur lang een ransuil op bezoek was toch nieuw. En zeker als je hem kunt benaderen tot zo'n 1,5 meter. Mooooi.... (en veeel foto's/video's gemaakt). Dus vandaar...
Morgen zal 't er ook wel niet van komen, alhoewel ik wel het typeplaatje ga lezen. Dus kopinfo komt later, de typetekst morgenavond!
Dré
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb er niet goed naar gekeken, maar ik kan me in ieder geval één slobgat in plaats van een rond gat in die plaat herinneren.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik moet toch vanavond even kijken of ik een type heb liggen dat voor Coos bruikbaar is, dus dan kijk ik gelijk wel of dit veilig kan. Afstelgegevens kan ik eventueel kopieren uit de Volvo garageboeken, daarmee moet het zonder problemen lukken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En da's dus allebei een 85... Denk dat de zwarte een ruilmotor heeft dan, want daar stond dus alleen B230F. Nog 'es goed schoonmaken en lezen maar, ook omdat deze in Europa niet/nauwelijks geleverd zou zijn. Plus de andere cijfers van het VIN checken, en natuurlijk de nokkenas.hlambrechts schreef : BTW de motorcodes staan tussen haakjes vermeld.In het VIN-nummer volgt deze op het type, bv 944.
Valt me overigens wel op dat, hoe langer ik er in rijd, hoe lekkerder hij oppakt (en hoe meer ik er aan wen?). Toch een kwestie van motor naar je zin zetten?
Denk dat ik morgen maar 'es allebei de VINnen ga controleren en wat ander onderhoudswerk doe, dus misschien meer nieuws morgen!
Dré
Dré
- V700 register
- Nieuw lid
-
Trekkracht wordt bij mijn weten in Nm uitgedrukt, en niet in pk. Misschien eens het max. koppel van de verschillende motoren, en het bijbehorende toerental, vergelijken in plaats van het aantal paarden?André Swart schreef :
De zwarte met door de mij omschreven en geprezen trekkracht, blijkt een B230F te zijn, dus 116PK. En de groene, slap rijdende heeft een B230FB, dus da's 130PK. Schiet mij maar lek.hlambrechts schreef : De B230F (88) heeft 116 pk maar een bestaat ook een uitvoering B230FD (83) met eveneens 116 pk en daarnaast de B230FB (85) met 130 pk.
Groeten.Hedwig
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?s=...b9c2cdb7&t=35053 " target="_blank">Zie Turbobricks-forum
Als je zelf het een en ander kan en wil doen, zeg maar net als Willem, dan kan je voor de 960 gaan. Ze rijden heerlijk en zijn zeer betrouwbaar, zodra je de initiele probelemen die deze heeft er uit hebt. Moet je veel laten doen omdat je de tijd en/of kennis niet hebt dan kan het een dure grap worden. De wagen kan de investeringen waard zijn, maar je zal er dan echt een bak geld achter aan moeten gooien. Dergelijke problemen zijn erg vervelend op te sporen en kosten veel onderzoektijd.
Al met al is het een combinatie van doel van de wagen en eigen investering (tijd danwel geld) en wat je er voor over hebt. Aangezien je het hebt over 'niet al te veel bijbetalen' en 'een koppakking lek met gemiddelde repatatie kosten van 1000 euro' (wat volgens mij duid op minimaal gedeeltelijk laten doen) kan het zeer de moeite waard zijn om verder te kijken. Ze komen met enige regelmaat langs in een zeer bruikbare tot zeer goede staat.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was deze al eens tegengekomen via hier. Staat inderdaad op mijn verlanglijstje, zoek alleen nog een rustig plekje om het te doen (schijnt nogal te roken!). Zeker nu ik weet dat de motor misschien wel lui is maar in ieder geval wel goed verzorgd, durf ik het wel aan. Denk ik...bodejodel schreef : Misschien is dit iets om te proberen? Klinkt als een luie motor
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?s=...b9c2cdb7&t=35053 " target="_blank">Zie Turbobricks-forum
Staat hoog op de verlanglijst; ik denk eerst maar 'es koelsysteem (weer) spoelen, motorolie controleren, en dan maar 'es wat seafoamrecipe proberen. Ze hebben het overigens over Sea Foam, wat 100% petroleum lijkt te zijn. Weet iemand de Nederlandse vervanger hiervoor? Is injectiereiniger te gebruiken, of iets anders?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nóóit aan gedacht. Es kijken of ik dit kan vinden. Heb overigens de VIN-nummers hieronderstaan, dus kijk mee...Wouter1973 schreef : Trekkracht wordt bij mijn weten in Nm uitgedrukt, en niet in pk. Misschien eens het max. koppel van de verschillende motoren, en het bijbehorende toerental, vergelijken in plaats van het aantal paarden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet niet of je met 'verder kijken' de door mij gespotte 960 bedoelt, maar heb inmiddels besloten om met mijn 2e 940 door te gaan. Vraagprijs van de 960 was €1750,-, gaat denk ik ook wel weg voor €1500,-. Maar ga voorlopig dus verder met de 940 (en zoek inderdaad rustig verder...)!jhuijsmans schreef : ...
Aangezien je het hebt over 'niet al te veel bijbetalen' en 'een koppakking lek met gemiddelde repatatie kosten van 1000 euro' kan het zeer de moeite waard zijn om verder te kijken. Ze komen met enige regelmaat langs in een zeer bruikbare tot zeer goede staat.