V90 loop/sloop en koop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Uiteraard inmiddels onder de motorkap van elke 960 gekeken sinds deze discussie, en bijvoorbeeld Mark Suidgeest heeft een B6254 (automaat) met knippercode-uitlezing, terwijl Cees Timmermans een B6254 (M90) heeft met ODB-II steker. Bouwjaar van de wagens in kwestie heb ik niet genoteerd, maar ze liggen niet ver uit elkaar en zijn in ieder geval beide van het type "nieuwe neus".
Het begint er haast op te lijken dat de dealer die 'm bestelde kon aangeven of hij de uitleesapparatuur al had of niet, en naar gelang een knipperkastje of ODB-II stekker werd geleverd. Of iets vergelijkbaar niet-bedenkbaar iets. Wie het weet mag het zeggen...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zou het niet aan de markt kunnen liggen? Dat bijvoorbeeld in een auto voor Nederland een kastje en bij een auto voor Duitsland een stekker gemonteerd is?
En anders zou ik zeggen, maak in het vervolg een foto van het VIN-plaatje en vermeldt erbij welk diagnose systeem er in de bijbehorende auto zat. Misschien kan Hedwig er dan nog wat van breien.
Groetjes
Mathy
- Nieuw lid
-
Ik begin in mijn dealer-afhankelijke theorie te geloven...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht is dat een mogelijkheid?
- Nieuw lid
-
Zo, het begin van de verbeteringen is gemaakt. Gisteren bij de dealer in Soest een (gebruikte) SC-801 bigfront aangeschaft, exact het model dat ik erin wilde hebben!
Zwart front, gouden letters, geen lege plekken op het front, en dan de CD-wisselaar straks in de achterbak (nu alleen dat kabeltje ervoor nog vinden, of voor 47,50 ex nieuw bestellen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Zo, het begin van de verbeteringen is gemaakt. Gisteren bij de dealer in Soest een (gebruikte) SC-801 bigfront aangeschaft, exact het model dat ik erin wilde hebben!
Zwart front, gouden letters, geen lege plekken op het front, en dan de CD-wisselaar straks in de achterbak (nu alleen dat kabeltje ervoor nog vinden, of voor 47,50 ex nieuw bestellen).
Een S/V90 is toch standaard voorbereid voor deze radio en wisselaar, of is er gesnoeid in de bedrading?
- Nieuw lid
-
Volgens de prijslijst zou het kabeltje er inderdaad in horen te zitten, maar waar moet die dan liggen?
Ik kan niets vinden achter de radio (wel de normale bedrading natuurlijk voor de radio, die is heel) en in de achterbak. Dus het is mogelijk, dat de wisselaar er ooit uitgehaald is, compleet met kabel, om over te bouwen in iets anders (zou ik ook doen...).
Maar als je weet of de wisselaar links of rechts hoort te zitten, kan ik eens gaan snorren naar die kabel, je weet maar nooit. Is eigenlijk ook de enige reden dat ik 'm nog niet besteld heb...
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Willem,
volgens mij ligt die kabel niet standaard in een 960 / s/v90. Bij mijn eerste s90 zat geen wisselaar en de dealer heeft deze er gratis voor mij ingebouwd met kabel, want die zat er daar ook niet en die auto kwam van de eerste eigenaar waar ze de auto nieuw aan geleverd hadden en die er zeker weten niets had uitgehaald, hij had immers een nieuwe s80 T6 gekocht met alles er op en er aan.
De wisselaar wordt in een v90 standaard aan de rechterkant ingebouwd. Bij inbouw aan de linkerkant heb je een langere kabel nodig.
Grtx, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-