V90 loop/sloop en koop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe dan ook hij ziet er voor mij tamelijk kaal en leeg uit. Maar dat is een zeer persoonlijke voorkeur, waarover we weer in discussie kunnen, maar dat nou toch echt weer niet hoeft
maar dat dus, en een roofrack en een goede (volvo)radio, metalliclak, of een andere kleur, en geen (japans)hout, afstandsbediening, trekhaak, schuifdak en 204 PK.
Nogmaals, nou lijkt het net of ik die auto ga lopen afkraken, dat is helemaal niet mijn bedoeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus, ik vind het prima. Overigens is mijn begrip van kaal toch wel wat anders:
er zit soft-leer, leren stuur, climate control en cruise control op.
Automaat heb ik al in de 760, ik vind het wel fijn ook een handbak te hebben. is zelfs een (klein) pluspunt voor me. Roofrails vind ik ondingen, ik zie ze liever zonder. Helaas heeft deze nog wel een GSM-antennetje, dus geen geheel glad dak.
Metallic mis ik niet: donkerblauw is een mooie kleur. En dan vergist misschien niet iedereen thuis zich in de auto, die van moeders is blauw-metallic...
Radio komt eerst mijn eigen Volvo-radio erin, rustig op zoek naar een mooie bigfront. Trekhaak staat al een vraag op het forum...
Kwa vermogen krijg ik al het aantal kilo's watt dat ik eerst in paarden had, dus ik ga er nog steeds op vooruit!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is precies wat ik bedoel. Hij is jou helemaal op het lijf geschreven!Willem van Strik lidnr 328 schreef : Overigens is mijn begrip van kaal toch wel wat anders:
er zit soft-leer, leren stuur, climate control en cruise control op.
Ik vind het wel fijn ook een handbak te hebben. is zelfs een (klein) pluspunt voor me. Roofrails vind ik ondingen, ik zie ze liever zonder.
Helaas heeft deze nog wel een GSM-antennetje, dus geen geheel glad dak.
Metallic mis ik niet: donkerblauw is een mooie kleur.
rustig op zoek naar een mooie bigfront. Trekhaak staat al een vraag op het forum...
Kwa vermogen krijg ik al het aantal kilo's watt dat ik eerst in paarden had, dus ik ga er nog steeds op vooruit!
(en echt kaal was hij natuurlijk niet, das waar.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan de m90 kan het toch niet liggen dacht ik.
nokkenassen?
Computer?
Zijn ze makkelijk terug te toveren?
Rob
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Waar? Electronica en nokkenassen, zegt Marcel.Waarom? Volgens Lex Stax is het vanwege de handbak.Rob Hiemstra schreef : iemand die weet waar volvo die 24 pk verstopt heeft en waarom?
<a href="/?q=node/4745&highlight=204%2C180pk" target="_blank" title="180 pk">Hier </a> is één van de draadjes over dit onderwerp, maar met de zoekfunctie (links boven op de pagina) vind je nog wel meer.
[edit] En <a href="/?q=node/4368" target="_blank" title="tuning">dit </a> is ook een leuk draadje hierover.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
De nieuwe krachtbron voor de Volvo S90 en V90 heeft een inhoud van3.0 liter en komt in plaats van de 2.5 liter zescilinder lijnmotor met 24kleppen. De grotere inhoud van deze oorspronkelijk voor deAmerikaanse markt ontwikkelde zescilinder, maakt het mogelijk amhet accent nog meer op trekkracht en een goede motorsouplesse teleggen. De nieuwe motor levert een maximum vermogen van 132kW/ 180pk bij slechts 5.200 toeren per minuut, terwijl het maximumkoppel 260 Nm bedraagt bij 4.350 toeren per minuut. Van hetmaximumkoppel is 90% aanwezig vanaf 2000 tim 5500 tpm. Dekrachtbron doet daarmee in trekkracht nauwelijks onder voor detopmotorisering van de S90 en V90, de 150kW/204 pk sterke 3,0 literzescilinder. De nieuwe 3.0 liter motor kan naar keuze wordengecombineerd met een handgeschakelde vijfvers nellingsbak of eenviertraps automaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Let wel: dit is geschreven voor de ' nieuwe' 3.0 180 pk t.o.v. de 'oude' 2.5 170 pk.Rob Hiemstra schreef : Veel trekkracht onderin. Dan kies ik -hypothetisch- voor de 180 m90
De 3.0 204 pk heeft wel weer iets meer trekkracht dan de 180 pk!