V90 loop/sloop en koop
- V700 register
- Nieuw lid
-
kijk, en daarbij de vermoedelijk andere nokkenassen optellend, wordt het dus niet zomaar een ecu vervangen om naar 204 pk te gaan.Willem van Strik lidnr 328 schreef : In ieder geval heb ik vandaag geconstateerd, dat er meer verschillen zijn tussen mijn 180 pk V90 en moeders 204 pk 960 (mj 96): - Luchtmassameter verschilt: de 960 heeft een hotfilm-LMM, de V90 een hotwire. Beide Bosch, nummers van beide heb ik opgenomen. - De 960 heeft een ODB-II storingsuitlezing, de V90 een ouderwetse knippercode-connector. Wel zo handig voor de zelfsleutelaar overigens... De kabelboom van de injectoren lijkt ook anders te zijn: die van mij lijkt meer aardedraadjes te hebben, of ze zitten op een andere plek vast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
zou graag voor je willen kijken in mijn V90 automaat (zou het daar in zitten??), maar hoe weet ik of ik film dan wel wire heb en of het odbII is of niet? Ben nog uit de tijd dat alles met sleuteltje 10 ging... Ergens bij de automaat en de stoelverwarming zit bij mij een klepje waar een soort stekker rs232-achtig iets in past. Wat kan ik nog meer voor je checken, en waar en hoe ziet het eruit?Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ik ben wel benieuwd, hoe dat met andere 960's zit, dus of er een hotfilm of een hotwire inzit (nummer is voldoende), en of er ODB-II in zit of niet.
Het verbaast me omdat de motorcode eentje hoger is dan de 204pk-er en ook betreft het een F2 wat impliceert dat hij afgeleid en nieuwer is dan de 204-versie.
Je bent overigens van harte welkom - ondanks dat jij mij 780 niet gekocht hebt
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dank voor de uitnodiging, ik zal er graag eens gebruik van maken.
Als je vulling onder dat klepje in de middenconsole hebt, dan heb je een ODB-II uitlezing. Je motorcode lijkt ook anders dan de mijne: uit het chassisnummer leidt ik af dat ik een B6304S heb, en niet een F2. Knippercode-kastje zou op de linker veerpoot onder de motorkap moeten zitten, ik laat je wel een keertje zien.
LMM zou je kunnen zien door het ding er even tussenuit te halen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bij die van moeders ook niet heb gedaan: het is duidelijk een andere LMM dan de mijne (ronde plastic buis met stekker, niet de bekende oude aluminium met trapezium-vormig deksel die ik zelf heb). Als je 'm los hebt, zie je in het inwendige een draadje als van een gloeilamp bij een hotwire exemplaar, en een soort film bij een hotfilm (heb ik zelf ook nog niet gezien dus).
- V700 register
- Nieuw lid
-
de rest mag je zelf een keer komen checken
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Als volgt:
B6244/B5254*:
inlaatnokkenas PMI, lichthoogte 7,95
uitlaatnokkenas PHE, lichthoogte 7,95
* Betreft ook de B6304 FS2 (USA) met luchtpomp
B6304:
inlaatnokkenas PCI, lichthoogte 9,00
uitlaatnokkenas PCE, lichthoogte 9,00
Zo staat het letterlijk omschreven in werkplaatshandboek TP 2103071, voor 960 1991-
Let op: Dit is een uitgave uit 1994. Ik weet niet of dit dezelfde motor is die later in de hier gevoerde 180 pk versie is geleverd, maar dat zou het motortype duidelijk moeten kunnen maken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Hier schieten we dus niets mee op. Ik heb nog twee Volvo uitgaven gevonden met de 'new car features' waar ook de wijzigingen voor 12-1996 (overgang van 960 naar S/V90) en voor 05-1997 in staan. Helaas gaat dit niet zo diep dat de nokkenassen beschreven worden maar ik denk dat het wel leuk is om te hebben. Verder heb ik nog geen specificaties kunnen vinden van de motoren die in de S/V90 series geleverd zijn maar ik spit gewoon verder in het archief en misschien komen we ze dan wel tegen.
Eric zal ze straks wel plaatsen in de DocBase, denk ik.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ja hoor, ze staan nu <a href="/?q=node/11730" target="_blank" title="New Car Features">hier</a>.Jeffrey schreef : Eric zal ze straks wel plaatsen in de DocBase, denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
De 180 pk 3.0 is een vervanger voor de 170 pk 2,5, en die versie is nooit voor de amerikaanse markt bedoeld geweest. Mogelijk geldt hetzelfde voor de 180 pk. Marktcode van de mijne is 20, overigens.
Volgens mij klopt dit niet helemaal, want mijn 960 met 170pk 2,5 liter heeft ook een ODB-II aansluiting.
Vreemd dat deze dan weer verdwenen is bij de 180pk S/V90.
LMM nummer weet ik zo niet, zal nog eens kijken.