Ik heb het verhaal met aandacht gelezen en kom vreemde dingen tegen.
Het gebruik van een spuitbus vind ik een Noodoplossing ,liever een res wiel,daar een band binnen een aantal meters op snelheid is overleden.
Dit is ongeveer 50 a 100 meter.Reden: men rijdt de binnen zijde van de band aan gort door onder spanning in de band. Het gevolg van het gebruik van een spuitbus kan zijn dat men probeert een band op te pompen welke geen binnen zijde meer heeft de zogenaamde typeless laag. Dit kan tot het gevolg hebben dat je met een enorme dreun terug op de wereld komt, iets wat ik uit ervaring heb mee gemaakt.
Het repareren van een band is maar 1 goede methode voor en dat is de band van de velg halen en er een prop door drukken, niet die propen welke sommige bandencentrums gebruiken. Dit zijn proppen welke aan de binnenzijde van de band een plakker hebben en een rubber staafje door de band heen.Dit rubberen staafje dient te voorkomen dat het karkas van de band gaat roesten .Het grote voordeel van deze methode van reparen is dat je gelijk de binnen zijde van de band hebt gezien en weet of er een zogenaamde olifanthuid aan de binnen zijde zit.In sommige spuitbussen zit een bepaalde stof welke de binnen zijde van de band vet maakt en daar door niet meer is te reparen ivm dat deze vet laag de tubless laag op eet.
Ook al zal dit bij sommige vraag tekens op roepen ik kan dit verhaal er neer zetten met 15 jaar ervaring in de banden bij het mannetje uit Frankrijk.

sander