Spuitbus lekke band
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo is hetjhuijsmans schreef :
Wat dat betreft ben ik zeer makkelijk, repareren die hap... maar dan niet met een prop in het gat (o.a. kwik-fitt) maar simpel met een plakker aan de binnenkant (b.v. profile).bodejodel schreef : Nu vraag ik me af of ik een lekke band wel zou willen laten repareren. Ik heb dan liever een nieuwe band, dus voor mij zou dat geen nadeel zijn...
Ik zie geen enkele reden om een band, indien die toch nog niet aan vervanging toe was, te laten repareren. Voor die paar euro (20 geloof ik) kan je weer een flink eind rijden. (ik heb nu bijna 60.000 km gereden en nog ruim 3.5 mm over)
Waarom zou je hem niet willen repareren?
en... wat is er mis met een prop?
behalve dan dat als het misgaat je het niet opnieuw kunt doen (wat ik echt nog nooit gehoord heb).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Rubber is flexibel en als je de band alleen maar lek rijdt op een spijker/schroef is het gat minimaal en trekt zelf grotendeels weer dicht. Een plakker houdt dat hele kleine gaatje dat je over houdt ook wel dicht, voor een prop moet het gat groter gemaakt worden om de prop te kunnen herbergen. Tevens steekt er een stuk 'vreemd' materiaal door je band, wat bij verdere slijtage een probleem 'kan' zijn. DIe plakker zit aan de binnenkant en als je die er af rijdt... tja, 1.6 mm is het minimale profiel.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan ben je al ver, heeel ver over je minimale profieldiepte heen.jhuijsmans schreef : DIe plakker zit aan de binnenkant en als je die er af rijdt... tja, 1.6 mm is het minimale profiel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een prop is ook een plakker, maar dan met een "pieletje" eraan voor in het gat.. Ik zie juist een voordeel: door het gat te boren, krijg je een perfect rond gat. Dat is beter dan een soort scheurtje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
PS: normaal heb ik een reserve band voor de Volvo bij. 1 keer moeten gebruiken maar de ervaring met zo'n spuitbus was niet goed. OK, je komt er wel mee thuis. Dat wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bert
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat plakken kende ik nog niet. Klinkt beter als een prop.
Repareren of niet hangt natuurlijk ook van het soort lek af. Als er vermoed wordt dat de koordlagen kapot zijn is reparatie niet slim...
- V700 register
- Nieuw lid
-

Geen goede ervaringen met de wonderspuitbus lees ik hier.
Ik heb er wél een goede ervaring mee met de band van mijn kruiwagen, die was zo lek dat ie niet mer op te pompen was. Spuibus er op en hij deed het weer , (anderhalf jaar geleden
Ik zou het bij mijn auto direkt niet doen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Wanneer een band met gerepareerd is met een plakker aan de binnenzijde met een piemeltje eraan, komt hij nog in aanmerking voor loopvlak vernieuwing.
Dat zegt wel wat geloof ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus moest zowiezo iets anders voor komen. Spuitbus vond ik niet echt iets, zeker niet na het ongelukje wat ik had gehad met een gat in de band groot genoeg om m'n duim door te steken. Ben toen overigens wel met een gangetje van 15km/h naar de dichtsbijzijnde parkeerplaats(500M) gereden met de thuiskomer met loshangend loopvlak.
En vanaf dat moment sjouw ik een fullsize reserveband mee. Deze heb ik er al 1 maal onder moeten leggen omdat ik toen de auto 's ochtends aantrof met een platte band. Waar uiteindelijk bij de bandenboer aangekomen niks mis mee bleek te zijn.
Bandje wissellen is een eitje, staat in het instructieboekje beschreven zelfs, en voor een ietwat geoefende sleutelaar in een paar minuten gefixt. Moet daarbij wel vermelden dat het natuurlijk helpt dat de meeste sleutelaars vaak ook wel wat gereedschap bij zich hebben.