US gordelverklikker (doingdoing, boing boing)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
duikt dit relais steeds weer op.
Deze relais zijn (online) lastig te vinden,en als je er al een vindt,welke moet je hebben?
Wellicht kunnen we de kennis die er hier is bundelen,en uiteindelijk een overzichtje maken,zoals bv met het ruitenwisserrelais.
Zelf heb ik een US relais op Ebay.de gevonden,en inmiddels thuis,en 64,- euro lichter.
Alleen heb ik pas volgende week tijd om deze in te bouwen,en kan ik met 100% zekerheid zeggen dat het de juiste is.
Dit relais is de 1362896 dit is de US uitvoering van de 1362895 (rikketik).
Ik heb ook een relais 1362268,dit is een US relais voor de 240/740,maar kan evengoed ook in andere modellen passen.(Die verkoop ik,mail maar een leuk bod)
Ik zal eens informeren op een amerikaans volvo forum of men weet waar we relais kunnen kopen,want daar ergerd men zich weer aan het boing boing geluid, waar overigens over een "chime" gong gesproken wordt.
Groet, Mischa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
behalve dan in de 960 en V90-modellen, maar daar was je zelf vermoedelijk ook al achter gezien je tweede aankoop.Volvo960_1993 schreef : Ik heb ook een relais 1362268,dit is een US relais voor de 240/740,maar kan evengoed ook in andere modellen passen.(Die verkoop ik,mail maar een leuk bod)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar de 850-versie past ook: 9128137 (73918412) for US
Ik heb ook nog een 740/940 versie voor wie geïnteresseerd is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik erger mij ook groen en geel aan zo'n Amerikaanse gordelverklikker Probleem is dat het geluid mij herinnert aan het "fasten safety belts" in een vliegtuig en mij associaties oplevert van dienstreizen voor de zaak. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel die dienstreizen .Volvo960_1993 schreef : Ik zal eens informeren op een amerikaans volvo forum of men weet waar we relais kunnen kopen,want daar ergerd men zich weer aan het boing boing geluid, waar overigens over een "chime" gong gesproken wordt.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet Mischa
PS: Ik ben nog op zoek naar een "auto window down" relais 9128727 ,wil deze wel ruilen tegen relais 1362268
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb daar zo'n gloeiende ... aan.
Ik weet toch zelf ook wel dat de sleutel nog in het contact zit, de ramen nog open, de gordel niet om, ..., ... .
U begrijpt me waarschijnlijk wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
If the price is right, it's mine..........................mbroeren schreef : Ik heb ook nog een 740/940 versie voor wie geïnteresseerd is.
Mail maar een prijsvoorstel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn vriendelijke doingdoing stopt tenminste naar 4 keer doingen als ik de gordel niet om heb, dat kun je van rikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikketikkeTIK niet zeggen...MSuidgeest schreef : Amerikaanse uitvoeringen zitten toch altijd vol met piep- en blinggeluiden?
Ik heb daar zo'n gloeiende ... aan.
Ik weet toch zelf ook wel dat de sleutel nog in het contact zit, de ramen nog open, de gordel niet om, ..., ... .
U begrijpt me waarschijnlijk wel.
(nee, ik rijd niet zonder gordel, ja ik sta wel eens stil zonder gordel met contact aan!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat eeuwige getik onder mijn handschoenenkastje deed mij denken aan een defect knipperlicht - ik werd er horend dol van. Doingemans houdt er mee op na vier keer.robertm schreef : Ik erger mij ook groen en geel aan zo'n Amerikaanse gordelverklikker
Probleem is dat het geluid mij herinnert aan het "fasten safety belts" in een vliegtuig en mij associaties oplevert van dienstreizen voor de zaak. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel die dienstreizen .
Robert
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik rij <u>NOOIT</u> zonder gordel om.
Maar er zijn redenen genoeg waarom even instap om de auto te verzetten enz enz waarbij ik me mateloos kan ergeren aan dat irritante getik.
En het is nog slecht voor het relais ook!