Stap jij over naar winterbanden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 21:12 #1289973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Volgens mij heb je een hoger percentage (of breder) nodig om icm 14" met de juiste snelheid op de teller uit te komen. Met hoger precentage voelt het wel wat zwabberiger aan.
Vaak wordt 15" genomen, met 195/65 of 195/60. Er is ook een 185 maat, maar weet zo even niet meer of dat 65 of 70 is. Volgens mij zijn de 15" velgen ook wat couranter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 21:19 #1289975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ff offtopic , jouw 940 staat
ff offtopic , jouw 940 staat er netjes bij op de parking bij philips , die van mij staat stukje verder bij vd brug.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 21:22 #1289976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960 bewonderen

Jan-Geert schreef : ff offtopic , jouw 940 staat er netjes bij op de parking bij philips , die van mij staat stukje verder bij vd brug.

Dank je ! Probeer m schadevrij (door collega's) te parkeren, hij staat zo wel mooi in de kijk :) Zal eens een rondje lopen in de pauze, kan ik jouw 960 bewonderen :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 21:24 #1289977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KOPEN!!
Waarom toch altijd die terughoudendheid bij winterbanden? Als je de winterbanden gebruikt, slijten je zomerbanden niet. Wat dat betreft kost het bijna niets extra. Koop een paar extra velgen op de sloop en je kunt met E50 klaar zijn. Je kunt ze dan zelf verwisselen. Zelfs in NL kun je er erg veel gemak van hebben, ook in de herfst!!. Dus kopen die winterbanden. Geen brede band kopen, maar een smallere: 185 is goed genoeg en geeft je meer grip.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 21:37 #1289981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NOKIAN

Paul schreef : onze Volvo's worden voorzien van winterbanden. Voor de beide 240-tigs Mastersteel en voor de 850 Nokian. Beide banden zijn zeer goed bevallen.

Ik zat een keer bij iemand in de auto die ook Nokian had. Je kon je nagel in de band zetten. Maar het was alsof je op asfalt reed, zoveel grip. Let wel, de weg was volledig besneeuwd. Overigens was dit in Noorwegen en zou je met die band hier in NL niet lang doen, vanwege het snelle slijten. Uiteraard kun je ze krijgen zoals je zelf wilt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 22:20 #1289991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het setje al weer een
Ik heb het setje al weer een jaar of 4. Toendertijd toch maar aangeschaft omdat ik op zomerbanden hier in de straat (klinkers) bij een mild sneeuwbuitje al dwars kwam te staan.
Nog deze winter en dan moet ik weer een nieuw setje aanschaffen maar dat ga ik zeker doen, is het wel waard.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 22:23 #1289992 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekers!!!
Afgelopen jaren bij al mijn auto's een dubbele set velgen, zomer en winter.
Ook mijn huidige 940 (setje wintrac) en v70 (setje wintersport) gaan tzt weer op winterrubber.
Ik investeer een hoop geld in een veilig wagenpark voor mij en mijn gezin, dan laat ik het niet voor een paar honderd euro lopen in de wintermaanden .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 22:24 #1289993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja valt op hoe hij
ja valt op hoe hij geparkeerd staat. En nee 960 niet een witte 740 staat er :P

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2010 00:24 #1290012 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Shit.........
Al een tijdje niet meer op de kalender gekeken, ze zitten er nog onder.............
Nou hebben we weinig zomer gehad ook.

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2010 01:39 #1290014 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic de Duitse
Wet heeft voor mij beslist, Je bent verplicht je bandenkeuze op de weerssituatie aan te passen. Zo niet dan ben je bij een ongeval onverzekerd, en heb je in ieder geval deelschuld, zelfs al veroorzaakt een ander de schade,
Dus sinds drie jaar heb ik pirelli's voor de winter. Op lm velgen die ik bij Marans in Veldhoven gehaald heb. En dat scheelt twee jassen. Niet alleen is de grip veel beter, onder de 8 graden maken ze veel minder lawaai omdat het rubber soepeler blijft en niet zoals een zomerband op het asfalt gaat slaan.
Ik laat ze er wel pas begin december opleggen, of het weer moet anders beslissen.
mazzel

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC