Stap jij over naar winterbanden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vaak wordt 15" genomen, met 195/65 of 195/60. Er is ook een 185 maat, maar weet zo even niet meer of dat 65 of 70 is. Volgens mij zijn de 15" velgen ook wat couranter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je ! Probeer m schadevrij (door collega's) te parkeren, hij staat zo wel mooi in de kijkJan-Geert schreef : ff offtopic , jouw 940 staat er netjes bij op de parking bij philips , die van mij staat stukje verder bij vd brug.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Paul schreef : onze Volvo's worden voorzien van winterbanden. Voor de beide 240-tigs Mastersteel en voor de 850 Nokian. Beide banden zijn zeer goed bevallen.
Ik zat een keer bij iemand in de auto die ook Nokian had. Je kon je nagel in de band zetten. Maar het was alsof je op asfalt reed, zoveel grip. Let wel, de weg was volledig besneeuwd. Overigens was dit in Noorwegen en zou je met die band hier in NL niet lang doen, vanwege het snelle slijten. Uiteraard kun je ze krijgen zoals je zelf wilt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog deze winter en dan moet ik weer een nieuw setje aanschaffen maar dat ga ik zeker doen, is het wel waard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook mijn huidige 940 (setje wintrac) en v70 (setje wintersport) gaan tzt weer op winterrubber.
Ik investeer een hoop geld in een veilig wagenpark voor mij en mijn gezin, dan laat ik het niet voor een paar honderd euro lopen in de wintermaanden .
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Nou hebben we weinig zomer gehad ook.
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus sinds drie jaar heb ik pirelli's voor de winter. Op lm velgen die ik bij Marans in Veldhoven gehaald heb. En dat scheelt twee jassen. Niet alleen is de grip veel beter, onder de 8 graden maken ze veel minder lawaai omdat het rubber soepeler blijft en niet zoals een zomerband op het asfalt gaat slaan.
Ik laat ze er wel pas begin december opleggen, of het weer moet anders beslissen.
mazzel