Ongelukje - herstel met nieuwe voorruit - barst 1 - barst 2 - 3° poging - (Bandendruk winterbanden)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 12:07 #1232271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat je banden leeg lopen
Hoi Hedwig,
Het omlaag brengen van de bandenspanning is waarschijnlijk de oplossing, omdat het torderen van de carrosserie wordt opgevangen door de makkelijker vervormende banden.

Het is mijn stellige overtuiging dat te harde banden (niet alleen winterhanden) een oorzaak kunnen zijn van barsten in ruiten. Het omgekeerde zal dus ook moeten gelden.

Sterkte in ieder geval.

 Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 09:08 #1232349 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Met dank voor de aanmoediging.

bstolker schreef : Het omlaag brengen van de bandenspanning is waarschijnlijk de oplossing, omdat het torderen van de carrosserie wordt opgevangen door de makkelijker vervormende banden.
Het is mijn stellige overtuiging dat te harde banden (niet alleen winterhanden) een oorzaak kunnen zijn van barsten in ruiten. Het omgekeerde zal dus ook moeten gelden.
Sterkte in ieder geval.

Beste Bert,
Al jaren rij ik met de banden op 2.4 en sinds dit draadje de winterbanden op 2.2 maar ik heb nooit de indruk gehad dat de wagen daar onder leed. Nu rij ik toch al sinds vrijdagavond zonder barst (hout vasthouden) en laat ons maar hopen dat het zo blijft.Verder denk ik toch dat er bij de 2 eerdere pogingen door een ondeskundige plaatsing spanning opgebouwd werd in de linkerhoek van de ruit. Zoals ik al schreef ligt de ruit nu veel mooier in die hoek dan bij de vroegere pogingen.
Groeten.Hedwig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 14:12 #1232362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ratio vs emotie
Hedwig, mocht het nog steeds fout zijn dan wil je dat liefst zo snel mogelijk weten. Blijft gruwelijk vervelend, maar toch. Anders sta je straks over een paar maanden in the middle of nowhere na een kuil in de weg met een gebarsten ruit en kun je niet meer reclameren. 
Ik zou na een redelijke uithardtijd van lijm ed de auto weer normaal gebruiken waar die voor bedoeld is, inclusief het wisselen van winterwielen op de normale goedgekeurde brug. Het feit dat de ruit nu wel goed ligt geeft je extra vertrouwen.

There is no substitute for <u>driving</u> a 780!

Dat gezegd zijnde zit ik 'm wel een beetje te knijpen. Ik heb een roestplek aan de bovenrand van de ruit op het dak, hoop dat de ruit er toch niet uit hoeft..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 14:49 #1232364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Banden wisselen
Hoi Hedwig,

Mijn antwoord was eigenlijk bedoeld voor jouw vraag wat er zou gebeuren bij het wisslen van de wielen. Dus de spanning verlagen voor het wisselen van de wielen en daarna weer terug naar het oude niveau. 

Even goed, blij dat het nu goed gaat met de ruit.
Groet

Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 15:30 #1232367 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Dank voor het meedenken.

bstolker schreef : Mijn antwoord was eigenlijk bedoeld voor jouw vraag wat er zou gebeuren bij het wisslen van de wielen. Dus de spanning verlagen voor het wisselen van de wielen en daarna weer terug naar het oude niveau.
Bert

Misschien geen slecht idee maar langs de andere kant zoals Johan schrijft misschien beter de korte pijn ...Wordt vervolgd.
Groeten.Hedwig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 15:54 #1232368 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Voorruit vervangen?

Johan Vlagsma schreef : Dat gezegd zijnde zit ik 'm wel een beetje te knijpen. Ik heb een roestplek aan de bovenrand van de ruit op het dak, hoop dat de ruit er toch niet uit hoeft..

Jan S. heeft me als eerste gewezen op het kleine roestplekje dat kwam piepen vanonder de bovenste sierlijst enkele maanden nadat m'n wagen tot de mooiste van 2008 was verkozen. Toen enige tijd later de voorruit enkele serieuze inslagen met blijvende letsels kreeg te verwerken heb ik de beslissing genomen een nieuwe voorruit te plaatsen en tevens zo het roestprobleemje goed aan te pakken. Als je het op prijs stelt wil ik wel een foto plaatsen van de roestschade die verborgen zat of misschien beter toch niet. Het is toch wel schrikken.Hou er rekening mee dat je de profielen heel voorzichtig moet lossnijden want deze zijn nieuw niet meer te krijgen en moeten dus herbruikt worden.Ook het hoera bericht dat het bovenste profiel nu te verkrijgen is moet je maar aan je laten voorbij gaan.Heb er 2, 1 om te gebruiken en 1 voor reserve, binnen gekregen en het past voor geen meter. Ze zijn beide te lang en de vorm is helemaal niet zoals het hoort te zijn. Toen ik plots het Volvo etiket in 't oog kreeg met de vermelding "Made in Taiwan" begreep ik het wel. Als er geen "Made in Italy" opstaat zijn ze niet origineel. Zijn retour gegaan.Groeten en veel succes met het "opkuisen".Hedwig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD