Ongelukje - herstel met nieuwe voorruit - barst 1 - barst 2 - 3° poging - (Bandendruk winterbanden)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het omlaag brengen van de bandenspanning is waarschijnlijk de oplossing, omdat het torderen van de carrosserie wordt opgevangen door de makkelijker vervormende banden.
Het is mijn stellige overtuiging dat te harde banden (niet alleen winterhanden) een oorzaak kunnen zijn van barsten in ruiten. Het omgekeerde zal dus ook moeten gelden.
Sterkte in ieder geval.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Beste Bert,bstolker schreef : Het omlaag brengen van de bandenspanning is waarschijnlijk de oplossing, omdat het torderen van de carrosserie wordt opgevangen door de makkelijker vervormende banden.
Het is mijn stellige overtuiging dat te harde banden (niet alleen winterhanden) een oorzaak kunnen zijn van barsten in ruiten. Het omgekeerde zal dus ook moeten gelden.
Sterkte in ieder geval.
Al jaren rij ik met de banden op 2.4 en sinds dit draadje de winterbanden op 2.2 maar ik heb nooit de indruk gehad dat de wagen daar onder leed. Nu rij ik toch al sinds vrijdagavond zonder barst (hout vasthouden) en laat ons maar hopen dat het zo blijft.Verder denk ik toch dat er bij de 2 eerdere pogingen door een ondeskundige plaatsing spanning opgebouwd werd in de linkerhoek van de ruit. Zoals ik al schreef ligt de ruit nu veel mooier in die hoek dan bij de vroegere pogingen.
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou na een redelijke uithardtijd van lijm ed de auto weer normaal gebruiken waar die voor bedoeld is, inclusief het wisselen van winterwielen op de normale goedgekeurde brug. Het feit dat de ruit nu wel goed ligt geeft je extra vertrouwen.
Dat gezegd zijnde zit ik 'm wel een beetje te knijpen. Ik heb een roestplek aan de bovenrand van de ruit op het dak, hoop dat de ruit er toch niet uit hoeft..There is no substitute for <u>driving</u> a 780!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn antwoord was eigenlijk bedoeld voor jouw vraag wat er zou gebeuren bij het wisslen van de wielen. Dus de spanning verlagen voor het wisselen van de wielen en daarna weer terug naar het oude niveau.
Even goed, blij dat het nu goed gaat met de ruit.
Groet
Bert
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Misschien geen slecht idee maar langs de andere kant zoals Johan schrijft misschien beter de korte pijn ...Wordt vervolgd.bstolker schreef : Mijn antwoord was eigenlijk bedoeld voor jouw vraag wat er zou gebeuren bij het wisslen van de wielen. Dus de spanning verlagen voor het wisselen van de wielen en daarna weer terug naar het oude niveau.
Bert
Groeten.Hedwig
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Jan S. heeft me als eerste gewezen op het kleine roestplekje dat kwam piepen vanonder de bovenste sierlijst enkele maanden nadat m'n wagen tot de mooiste van 2008 was verkozen. Toen enige tijd later de voorruit enkele serieuze inslagen met blijvende letsels kreeg te verwerken heb ik de beslissing genomen een nieuwe voorruit te plaatsen en tevens zo het roestprobleemje goed aan te pakken. Als je het op prijs stelt wil ik wel een foto plaatsen van de roestschade die verborgen zat of misschien beter toch niet. Het is toch wel schrikken.Hou er rekening mee dat je de profielen heel voorzichtig moet lossnijden want deze zijn nieuw niet meer te krijgen en moeten dus herbruikt worden.Ook het hoera bericht dat het bovenste profiel nu te verkrijgen is moet je maar aan je laten voorbij gaan.Heb er 2, 1 om te gebruiken en 1 voor reserve, binnen gekregen en het past voor geen meter. Ze zijn beide te lang en de vorm is helemaal niet zoals het hoort te zijn. Toen ik plots het Volvo etiket in 't oog kreeg met de vermelding "Made in Taiwan" begreep ik het wel. Als er geen "Made in Italy" opstaat zijn ze niet origineel. Zijn retour gegaan.Groeten en veel succes met het "opkuisen".HedwigJohan Vlagsma schreef : Dat gezegd zijnde zit ik 'm wel een beetje te knijpen. Ik heb een roestplek aan de bovenrand van de ruit op het dak, hoop dat de ruit er toch niet uit hoeft..