Aspirant bezitter stelt zich voor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2015 21:33 #1420389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wending...
Een wending in de zoektocht; vandaag in Coevorden langgeweest bij Egbert Oebeles ( www.egbertoebeles.nl/index.php?option=co...cle&id=27&Itemid=144 ). Wie van klassieke en zeldzame Volvo's houdt moet daar beslist eens langs... Want wie van jullie heeft wel eens zoiets gezien: forums.swedespeed.com/showthread.php?668...-Bertone-Convertible
Hij heeft er één staan. Een opknapper weliswaar, maar toch.

Ondanks alle verleidelijke 2-series hebben we een proefrit gemaakt in de beoogde 940 automaat, en de kans is erg groot dat dit 'm wordt. Weliswaar met een schuifdak dat van mij niet had gehoeven, maar ach, wie weet is dat in Zuid-Europa wel een keer leuk ;)

Ik heb gevraagd of hij nog wat cosmetisch en preventief onderhoud wil doen, en daar belt hij nog over met een offerte. Als die ok is dan is de deal rond.

Wordt vervolgd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2015 22:23 #1420391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Hoi Joris,

Misschien is 'gefeliciteerd' te vroeg, maar zo te zien een hele mooie 940, én op G3, én bij een liefhebber vandaan. Dus toch maar vast gefeliciteerd! :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2015 13:38 #1420425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Joepie!
Over een weekje of twee, uiterlijk tweeënhalf, rij ik rond in een 940 \o/

Met dank aan dit forum. Updates en foto's volgen tegen die tijd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2015 13:53 #1420426 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overigens...
... hou ik Verkerk in Werkhoven wel 'in mijn adressenlijst'; dat 't 'm daar niet geworden is, is een samenloop van omstandigheden. Bij mij is de indruk achtergebleven dat het een goed adres is, hoewel het wel een grote plus is als je met wat technische kennis aankomt en daardoor goed kan beslissen in hoeverre je eventuele pijnpuntjes zelf oplost of het door hun laat doen. Maar dat geldt eigenlijk misschien wel bij elke koop ;)

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2015 16:18 #1420430 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Met oudere auto's zoals een
Met oudere auto's zoals een 940, is enige eigen kennis zeker handig. Het aantal adressen met kennis van onze bakstenen neemt helaas af. Adressen zoals Garage Bosscha en Koops in Ees en meer van onze sleuteladressen moeten gekoesterd worden.
Maar mooi dat Joris een fijne 940 heeft gevonden in Drenthe! Van harte!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 15:57 #1420835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic \o/
Sinds afgelopen donderdag ben ik blij met SToeFS (het kenteken begint met ST-FS). Wat rijdt-ie lekker!
Helaas had ik geen tijd om 'm even aan "ontdekker" Lex te showen, want mijn collega die me vergezelde moest redelijk vlot terug naar huis. Het overschrijven ging helaas niet in Coevorden (het postkantoor had al een stapeltje liggen van schorsingen die ze ook niet doorgestuurd kregen), dus ik kreeg alle papieren mee en heb hem 's avonds hier in Amersfoort overgeschreven.

Voor geïnteresseerden en mensen die wellicht nog op zoek zijn naar een 940 is het wellicht fijn om te weten wat ik er voor betaald heb: het is een 940 limited edition uit '98, met een Vogels LPG installatie die er 3,5 jaar in zit. Km-stand bij aankoop nog net geen 362.000 km. Vraagprijs was €3750. Ik heb uiteindelijk €4500 betaald, en daarvoor is nog dit lijstje afgewerkt:
* Lambda sonde melding > hersteld
* knipperlicht rechts vernieuwd
* Accu vastgezet
* remschijven en -blokken zowel voor als achter vernieuwd
* nieuwe ruitenwisserbladen voor en achter
* onderplaat ontroest en behandeld
* trekhaak ontroest en getectyleerd
* brandstoffilter vernieuwd
* distributieriem en v-snaar vernieuwd
* olie en oliefilter vernieuwd
* el. raam rechtsachter gerepareerd (liep niet helemaal goed bij zakken)
* reserverwiel bevestiging gemaakt rechtsachter (lpg-tank zit op plek reservewiel) en thuiskomer geleverd
* plafondbevestiging bagagerek geplaatst
* orgininele antenne geplaatst en aangesloten (er zat een zelfbouw inbouwdingetje in)
* kleppen gesteld en nieuwe kleppendeksel pakking
* bougies vervangen
* luchtfilter vervangen
* nieuwe apk

En ik heb afgesproken dat uiterlijk binnen een jaar de uitlaat vernieuwd wordt voor een vriendenprijs van €300 (ik wilde eigenlijk niet meer dan €4500 uitgeven, dus met dit 'trucje' lukte dat).

Er is inmiddels ook een ToDo-lijst:
- interieur (laten) reinigen (er zitten nogal wat modder- en vage vlekken in)
- nieuwe mattenset (de vloerbekleding bij de bestuurder is beschadigd. Die vervangen zou mooier zijn, maar voorlopig ga ik het met een nieuwe mattenset doen. Isoleert meteen nog wat extra.)
- "iets" verzinnen om spullen in bagageruim te fixeren (net? houten latten?)
- automaatolie verversen en/of flushen
- voor-/onderspoiler netjes maken (spuiten? plastidip?)
- bagagerek pafondbevestiging repareren (die is er dus nieuw opgezet, maar op de terugweg klapte het rek plotseling naar beneden. Ik dacht even dat er iemad achterop kwam...)
- set (lichtmetalen?) velgen met winterbanden

Wat me totnutoe opvalt is de onmerkbare overschakeling van benzine naar lpg. Mijn vorige auto, een S60 T5, schakelde altijd merkbaar, en soms zelfs met een enorm inhouden over naar lpg. Bij deze kan ik er niets van merken, en hij schakelt ook nog eens véél eerder over (echt in 20% van de tijd die de S60 nodig had). Ook de lekker kleine draaicirkel is top, en de 940 is veel soepeler geveerd (wat ik persoonlijk alleen maar lekker vind). De stoelen zijn anders, maar niet minder comfortabel denk ik. Volledig leer was wel iets fijner dan het half-leer dat ik nu heb, maar niet storend.
En ik ben erg gecharmeerd van alle 'kloink'-design; de lekker grote, onverwoestbaar ogende, vierkantige knoppen, hendels, etc.

Voor zover ik kan beoordelen schakelt de automaat goed, maar het is mijn eerste automaat, dus ik heb geen referentie. En omdat ik geen idee heb wanneer de automaat olie is vervangen, wil ik die toch maar eens verversen en misschien zelfs wel flushen. Hoewel de meningn over dat laatste lijken te verschillen, dus daar ga ik me nog maar eens op inlezen.

Ik ben d'r blij mee :)

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 16:07 #1420837 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ah, de SToeFS in Coevorden op
Ah, de SToeFS in Coevorden op de foto gezet! De auto ziet er mooi uit. Blij dat je er blij mee bent!!

Olie vervangen is een goede methode. Gewoon zoveel mogelijk olie eruit laten lopen en uiteraard weer aanvullen. Werkt prima. Na 10.000 km nog een keer doen en dan is de olie weer op een goed kwaliteitsniveau.
De plafondbevestiging van het hondenrek is een wat gebrekkige constructie. Wat tape om het hondenrek zorgt voor wat meer 'grip' voor de oogjes die aan het plafond zitten. Is makkelijk te doen. En met zwarte tape zie je er niks van.
Ik heb het rek om deze reden altijd maar omlaag.

Mattensets kun je binnenkort op de Volvo Klassieker Beurs in overvloed uitzoeken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 17:29 #1420838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
Een limited edition met half leer is een beetje vreemd en wellicht niet origineel, onderdeel van de limited edition uitvoering was namelijk vol-leder.

Let met het reservewiel in de bak even op dat je het niet te strak tegen de zijkant vastzet. Grote kans namelijk dat je anders met de band de zijruit naar buiten drukt met kans op lekkage.

Ik heb mijn voorbumper eens laten spuiten. Primer was wit, en door wat kleine steenslag kwamen er op korte termijn dus allemaal witte puntjes door de lak heen. Ik zou m zelf niet meer spuiten maar wat anders proberen te verzinnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 21:27 #1420855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Lex: Die VKB ga ik in de
@Lex: Die VKB ga ik in de gaten houden. Nou moet ik vaak in het weekend werken, dus ik moet nog even bekijken of ik er inkomsten voor op moet geven of niet. Wel leuk om weer eens in het Autotron te zijn. Ben geboren Rosmalenaar, en kan me nog herinneren hoe de natuur daar was vóór het Autotron vanuit Drunen verhuisde...
Die tape ga ik proberen. Het rek omlaag is geen ramp, maar ik vind het zicht naar achterentoch wel een stuk fijner zonder dat raster ;)

@henk: De bevestiging van het reservewiel is er door de verkoper in gezet. Aan zijn werkplaats te oordelen verwacht ik dat-ie weet wat-ie doet, maar ik ga de zijruit in de gaten houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2015 09:56 #1420869 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Bij het reservewiel kun je voorkomen dat het wiel de zijruit naar buiten drukt als je aan de achterzijde van het wiel iets maakt dat voorkomt dat het wiel te ver naar buiten komt als je het vastzet. Bij het vastzetten steunt het wiel aan de bovenkant (meestal) alleen tegen de ruit en minder tegen het zijpaneel onder de ruit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC