Aspirant bezitter stelt zich voor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 10:13 #1420315 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inbouw van de LPG installatie
Inbouw van de LPG installatie zit er bij in idd. Die zou me bij een ander LPG inbouwbedrijf (heb 2 andere offertes aangevraagd) zo rond de €1900~€2100 kosten, dus de prijs zonder LPG ligt dan rond de €3500. Op dit moment is het plan om de auto ook bij dit bedrijf in onderhoud te houden (ALS ik de auto koop natuurlijk), dus ik ga er van uit dat het niet in hun belang is me af te schepen met een gebrekkige auto. Uiteindelijk hebben ze meer aan een klant die terug blijft komen voor onderhoud lijkt mij.

Tijdens het telefoongesprek gisteren waarin ik belde voor de afspraak werd me verteld dat de voorruit incl. de rubbers al was vervangen, omdat de oude te veel krassen en putjes had. Vind ik een positief teken(tje).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 10:14 #1420316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T
T hoeft ook niet verkeerd te gaan, of te zijn, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. En het komt helaas toch nog wel voor dat mensen opgelicht worden.

Welke installatie krijg je dan?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 10:23 #1420317 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Voor 5500 euro moet je een
Voor 5500 euro moet je een vrijwel perfecte 940 kunnen kopen met of zonder gas. Opknappen hoeft voor zo'n bedrag beslist niet aan de orde te zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 10:27 #1420318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie vraag; ik ben uitgegaan
Goeie vraag; ik ben uitgegaan van een Prins, omdat die in een eerder gesprek ter sprake kwam, maar dat ga ik vanmiddag meteen even checken. Ik moet bekennen dat ik door alle meningen over de verschillende typen gasinstallaties het bos niet meer helemaal zie ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 10:43 #1420319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prins
@Lex: Met veel geduld wellicht, maar ze worden wel schaarser hoor. En met een gloednieuwe LPG installatie??

Prins is volgens mij wel goed. Vialle LPi zou ik niet zo snel nemen, minder netto-tank inhoud.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 10:55 #1420320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lex; mijn uitgangspunt is idd
Lex; mijn uitgangspunt is idd dat ik voor die €5500 een auto heb waar 'niets' meer aan hoeft te gebeuren en waar een nieuwe lpg-installatie in zit. Ik zet 'niets' tussen aanhalingstekens, omdat ik er van uitga dat de auto dan technisch goed is, en er geen roest op vitale plekken aanwezig is (en sowieso nergens iets doorgeroest is), maar ik ga een auto altijd nog wel 'personaliseren'. In dit geval kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat ik de auto wellicht nog wat stiller wil maken, dat ik een andere radio inbouw, misschien nog een tweede set velgen met winterbanden aanschaf, etc.

Het lijkt mij dat zowel de verkopende garage, of een kennis-met-verstand-van-zaken, of een aankoopkeuring altijd wel iets over het hoofd kunnen zien, maar dat mogen geen grote zaken zijn, of -als het toch grote zaken zijn- ze moeten soepel opgelost worden als ze snel na aankoop blijken. En dat laatste is natuurlijk precies het pijnpunt, maar ik ga er van uit dat als ze de cylinderkop eraf hebben gehad om de kleppen en klepstelen te checken, ze ook meteen de distributieriem checken. En dat bij het inbouwen van een lpg-installatie waar ze 2 jaar garantie op geven, ze niet andere vitale motoronderdelen zullen laten liggen. Meenemen is dan niet heel veel moeite extra, en levert je wel een hele blije toekomstige klant op, toch?

@Henk; een grotere tankinhoud is wel erg fijn idd. Heb ik het goed onthouden van al mijn inlezen dat dat bij Vialle minder is omdat de pomp in de tank zit?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 11:04 #1420321 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Nou, dat snap ik. Zo heb ik
Nou, dat snap ik. Zo heb ik vorig jaar ook een 940 gezocht en gevonden. Particulier gekocht (was niet duur) met een goede historie bij een goed bedrijf. Daarna een beurt laten geven en nooit meer problemen gehad.

Historie is van belang en kopen bij een betrouwbaar bedrijf. Ik zou bij een bedrijf wat je niet kent, niet al te veel aannemen in de categorie "Dat zullen ze dan toch ook wel gedaan hebben". Meestal is dat niet zo. De meeste autobedrijven vinden 940's inmiddels vierkant oud spul zonder waarde dat alleen maar veel ruimte inneemt. De auto's worden daarom ook zo behandeld. Helaas.

Laten inspecteren door iemand die er echt verstand van heeft, dat is heel belangrijk. Ik heb vorig jaar een goede keuze gemaakt (gelukkig!).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 11:09 #1420322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik weet niet precies wat ze er aan gaan doen of gedaan hebben, maar het lijkt me sterk dat de kop eraf is geweest. Vaak moet de koppakking vervangen worden rond de 3 of 3.5 ton, dan gaat hij er (uiteraard) af. Een check van de kleppen (door de kop eraf te halen) en check van de klepstelen is niet gebruikelijk. Wat wel wetenswaardig is, is de dikte van de plaatjes. Deze motor heeft een bovenliggend nokkenas, die over de kleppen loopt. Boven de klep liggen vulplaatjes (1 plaatje per klepin een bekertje, om het zo te zeggen. Als de kleppen sluiten komen ze verder omhoog. Je kunt de klepspeling weer op de juiste waarde krijgen door het vulplaatje te vervangen door een dunner plaatje. Fabrieksnieuw is 4.3 mm, dunste Volvo plaatje is 3.3 mm. Je kunt door tot 3.0 mm, daaronder zijn er nog andere trucjes (klepstelen afslijpen, of je dat wilt ...)?

Distributieriem moet, uit mijn hoofd, om de 75dkm. Bij 375 zou die weer aan de beurt zijn, tenzij die al eerder is vervangen bij een evt. vervangen koppakking of op leeftijd (als er jaren weinig met de auto is gereden).

Klopt, netto inhoud is kleiner door de pomp. Tevens is het aan te bevelen de tank niet (bijna) leeg te rijden omdat de pomp dan geen smering/koelig van de LPG krijgt. Als je daar voorzichtig mee bent, en altijd wat in de tank laat, dan sta je vaak bij de pomp. Reken ongeveer met 1 op 8 met LPG. Veel zuiniger ga je denk ik niet worden (met een automaat), 1 op 7 zou ook nog kunnen, met relatief veel korte stadsritjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 11:25 #1420324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga er nu naar toe voor de
Ik ga er nu naar toe voor de proefrit, dus vandaag voorlopig even geen reacties meer :)

Dank voor jullie reacties; ik ga vragen stellen, en proberen de antwoorden op papier of per email te krijgen. De monteur zei in een eerder gesprek (meen ik me iig te herinneren) dat hij bij de montage van een nieuwe lpg-installatie de kop er af zou halen omdat dan toch een kleine extra moeite was. Maar zoals gezegd; ik ga 't navragen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 11:28 #1420325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm
Wat je een kleine moeite noemt.....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC