Even voorstellen, en hoe t lopen kan....

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2019 20:40 #1454024 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Moderatie
Ja hoor er wordt hier nog wel gemodereerd, maar "Apeldoorn en Volvo" is een oude discussie die steeds dezelfde reacties oproept. Zoek maar eens op de website.

Iedereen moet op dat punt vooral steeds zelf blijven nadenken, maar bovenstaande reacties van Willem verdienen wat mij betreft geen moderatie.

Teksten als "Ik ben er klaar mee. Je wil het niet snappen en geen verantwoordelijkheid voor je stereotyperende uitspraken nemen". zijn wat mij betreft wel BIJNA moderatiewaardig. Tel even rustig tot tien voordat je dat nogmaals opschrijft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2019 01:25 #1454029 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Gelukkig is het een vrij land.
Ik blijf bij mijn mening en dat zal voor geen mm veranderen door wat ik lees aan reacties. Of ik nu tot 10 of tot 1000000000 tel. En ook niet doordat ik "bedreigd" wordt met BIJNA moderatie (zonder onderbouwing trouwens vanwaar dat dan terecht zou zijn). Daar ben ik totaal niet van onder de indruk. Niet in de zin dat ik er dan anders over denk.

Verwijzen naar eerdere posts hier over Apeldoorn en auto's kopen plaatst dingen in een soortement historisch perspectief van waaruit dingen geroepen worden en het sentiment daar achter wat tot die uitspaken leidt volg ik wel. De uitspraken die hier gedaan zijn, zijn denk ik met name daardoor gedreven.

Maar het is daarmee GEEN gefundeerde basis onder de uitspraak dat iedereen uit Apeldoorn bij voorbaat verdacht is. Dat is nou precies wat een vooroordeel is en verwijzen naar de historie versterkt dat vooroordeel helaas alleen maar. En het stoort mij te zien dat dit fenomeen hier op deze wijze zich ontvouwd en ook nog gedoogd wordt. Maar dat het mij stoort was vast duidelijk.

Ik stel voor dat we het er maar over eens moeten zijn dat we er anders tegenaan kijken. Oftewel klaar ermee. Verdere discussie heeft geen nut mijn inziens.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2019 07:10 #1454034 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Wat een geschreeuw...
Wat een geschreeuw...

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2019 14:59 #1454075 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic En de kleuterklas begint weer
En de kleuterklas begint weer...
Snap nooit waarom er zo kleuterachtig gedaan wordt hier.
Doe dat aub op Facebook zo maar niet hier.
Dacht dat we hier alleen zijn om onze hobby te delen, niet om te strijden om maar gelijk te krijgen of om zich aangevallen te voelen.
Het zal wel de maatschappij 2019, ik kan er iig slecht aan wennen.

Als de olie naar 60.000 zwart Is dan Is ie zeker niet geheel vervangen (misschien alleen Carter of zo)
Oliekwaliteit, staat van de olie en kickdownkabel zijn alle 3 cruciaal bij onze automaten. Zeker mbt schakelgedrag.
Als de k.d.kabel te strak staat dan Is dit niet schadelijk voor je bak, schakelt ie wat te laat maar de koppelingen hebben juist minderte lijden.
Te losse kabel en met 1 bar turbodruk trappen, dan verbrand de zooi snel.
Als je de olie ooit vervangt dan zou ik er meteen dexron 3 vol syntheet in doen.
Dan hoef je overigen ook pas 120.000km later pas de volgende ronde weer te doen ipv 80.000km met de standaard dexron 2 (info uit de onderhoudschema's van volvo).
Dan schakelt ie meteen als nieuw. Filter kan je reinigen maar ik zou het vervangen, zijn niet duur.
Alleen voorzichtig met de boutjes van t carterpan. Deze willen wel eens breken nar 20+ jaar.
De oliepijlstok aan Carterpan laten, gewoon compleet met carterpan verwijderen.
Zijn allemaal maar tips, wat iedereen ermee doet moet ie zelf weten.
Grtz Daniel

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2019 15:13 #1454076 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic En met
En met deze wijze woorden van Daniel een slotje

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC