Even voorstellen, en hoe t lopen kan....
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2015 18:52 #1103782
door Jerry Stam (GAST)
Even voorstellen, en hoe t lopen kan.... is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Hallo allemaal,
Ik ben Joop. Vandaag in het bezit gekomen van een Volvo 940 Estate automaat van 1998 met 312.000km op de teller.
Na een aantal jaren Saab, een 850, 2 x V70 classic, nu een "baksteen". Wel mijn 2e baksteen want ik heb er ook eentje op 2 wielen.(K1100RS). Overigens ook nog een Saab 96.
De 940 rijdt op LPG en ik hoop er nog een boel km's aan toe te voegen. Voor de ongeduldigen qua foto's: met een beetje mazzel staat hij nog op marktplaats in de adv van autobedrijf vd Zande in Apeldoorn, dus daar alvast te bezichtigen. Ik zal binnenkort trachten zelf een paar mooie plaatjes te schieten en aan het forum toe te voegen.
Ik ben Joop. Vandaag in het bezit gekomen van een Volvo 940 Estate automaat van 1998 met 312.000km op de teller.
Na een aantal jaren Saab, een 850, 2 x V70 classic, nu een "baksteen". Wel mijn 2e baksteen want ik heb er ook eentje op 2 wielen.(K1100RS). Overigens ook nog een Saab 96.
De 940 rijdt op LPG en ik hoop er nog een boel km's aan toe te voegen. Voor de ongeduldigen qua foto's: met een beetje mazzel staat hij nog op marktplaats in de adv van autobedrijf vd Zande in Apeldoorn, dus daar alvast te bezichtigen. Ik zal binnenkort trachten zelf een paar mooie plaatjes te schieten en aan het forum toe te voegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2015 20:25 #1418185
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fraai
Welkom op ons forum Joop. Ik heb de foto's bekeken en het is een fraai exemplaar. Veel zorgeloze km's en veel plezier met deze baksteen toegewenst. Kan haast niet anders, want deze is achterwiel aangedreven

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2015 20:59 #1418187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom Joop
Ik heb de foto gezien nette wagen.
Veel fijne kilometers.
Groetjes uit Apeldoorn
Marcel Leicht
Veel fijne kilometers.
Groetjes uit Apeldoorn
Marcel Leicht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2015 21:49 #1418193
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MOOOII!!
Prachtig exemplaar met 'weinig' kilometers.
Veel rijplezier.
Groet uit Apeldoorn
Bernd
Veel rijplezier.
Groet uit Apeldoorn
Bernd
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2015 22:21 #1418242
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Welkom
Welkom!
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 23:28 #1418279
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk!
Een Volvo auto en een BMW motor.
Goede combi!
Goede combi!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 11:16 #1418297
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor jullie warm welkom.
Dank voor jullie warm welkom......
Vandaag echter de garage gebeld ivm de automaat. Volgende week maandag terug naar Apeldoorn.
Hij schakelt niet naar mijn zin. Voor mijn werk rijdt ik een automaat en in het verleden zelf een paar automaten gehad dus ik weet hoe een automaat ongeveer moet aanvoelen.
Ik heb het gevoel dat de versnellingen blijven "plakken" Te hoog in toeren blijven rijden en om te schakelen moet ik het gaspedaal even loslaten. Als ik dan weer gas geef moet ik dat met een fluwelen voetje doen, anders schakelt hij gelijk terug. En als de automaat opschakelt gebeurd dat met een behoorlijk geweld. Niet dat hij dan lawaai maakt maar meer dat ik dan een onverwachte douw in m'n rug krijg (terwijl ik daar op dat moment niet om vraag).
Ik las hier op t forum dat de kickdownkabel mogelijk te strak staat. Is een manier om die af te stellen? of is dat een kwestie van proef ondervindeljk vaststellen?
Afijn, ff werk aan de winkel.
Vandaag echter de garage gebeld ivm de automaat. Volgende week maandag terug naar Apeldoorn.
Hij schakelt niet naar mijn zin. Voor mijn werk rijdt ik een automaat en in het verleden zelf een paar automaten gehad dus ik weet hoe een automaat ongeveer moet aanvoelen.
Ik heb het gevoel dat de versnellingen blijven "plakken" Te hoog in toeren blijven rijden en om te schakelen moet ik het gaspedaal even loslaten. Als ik dan weer gas geef moet ik dat met een fluwelen voetje doen, anders schakelt hij gelijk terug. En als de automaat opschakelt gebeurd dat met een behoorlijk geweld. Niet dat hij dan lawaai maakt maar meer dat ik dan een onverwachte douw in m'n rug krijg (terwijl ik daar op dat moment niet om vraag).
Ik las hier op t forum dat de kickdownkabel mogelijk te strak staat. Is een manier om die af te stellen? of is dat een kwestie van proef ondervindeljk vaststellen?
Afijn, ff werk aan de winkel.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 12:23 #1418298
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een keer de olie in de
Een keer de olie in de automaat vervangen kan ook al veel verschil maken.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 13:29 #1418301
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Klinkt als Kick-down kabel
Joop,
Dit gedrag lijkt wel heel erg op een niet goed afgestelde (te strak) kickdown kabel. Heb ik ook wel eens gehad en met wat uitproberen krijg je het wel goed.
Er is wel een formele afstellingsprocedure in VADIS beschreven maar bij mij werkte dat toch niet helemaal fijn. Het is verder ook geen rocket science en dus prima zelf te doen.
Flushen van de bak kan m.i. nooit kwaad en de kans dat de ATF nog nooit vervangen is in de ruim 300kkm is zeer groot. Kijk eens even naar de ATF, die moet mooi helder rood zijn en zeker niet bruin zijn en daarbij ook nog stinken.
Dit gedrag lijkt wel heel erg op een niet goed afgestelde (te strak) kickdown kabel. Heb ik ook wel eens gehad en met wat uitproberen krijg je het wel goed.
Er is wel een formele afstellingsprocedure in VADIS beschreven maar bij mij werkte dat toch niet helemaal fijn. Het is verder ook geen rocket science en dus prima zelf te doen.
Flushen van de bak kan m.i. nooit kwaad en de kans dat de ATF nog nooit vervangen is in de ruim 300kkm is zeer groot. Kijk eens even naar de ATF, die moet mooi helder rood zijn en zeker niet bruin zijn en daarbij ook nog stinken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 22:37 #1418317
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kabel
Lijkt inderdaad zoals Hein ook al zei alsof de kabel om de gasrol van de automaat te strak staat. Dan krijg je dit soort "effecten".
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Moderators: Jerry Stam