Even voorstellen, en hoe t lopen kan....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2015 22:17 #1418336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De automaat tijdens een rit
De automaat tijdens een rit naar Eindhoven gisteren even goed uit kunnen proberen. Als ik rustigaan rijd lijkt hij helemaal niet te willen schakelen en blijft hoog in toeren hangen tot ik mijn "gasvoet" even licht. Ook als de lock-up in valt vraagt de auto een fluwelen voet omdat hij anders terugschakeld en hoog in toeren blijft hangen. 90 in 4 (lock-up) lijkt niet mogelijk en rijd ik met 3300 toeren over de provinciale weg. Ik heb geen Volvo 940 vergelijk, misschien hoort het zo? Ik vind het ongemakkelijk/oncomfortabel.
ik heb even snel onder de motorkap gekeken. In rust is de kick-down kabel niet gespannen en hangt iets slap. Ik moet de gasrol de helft verdraaien om weerstand vanuit de bak te voelen. Ik ga komend weekend eens echt aan het (ver)stellen en rijden. Ik heb de garage inmiddels wel gebeld om aanspraak te maken op de garantie die ik op bak en motor heb. Als het afstellen niet echt wat opleverd laat ik het aan de garage over. Mogelijk dat zij een powerflush kunnen uit (laten) voeren.
De Volvo en ik zijn nog even geen vrienden. Ik heb er geen goed gevoel bij en vind het maar even spannend.
In ieder geval dank voor de input.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 14:32 #1418338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filter?
Heb je het oliepeil al gecontroleerd? Te weinig olie kan deze klachten ook geven. Daarnaast kan flushen echt wonderen doen. Wel ook het filter laten vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 14:40 #1418339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vd Zande
In eerste instantie niet verder rommelen zelf en meteen terug naar vd Zande morgen!
Je betaald daar de hoofdprijs en daar mag je dan ook service voor verwachten.
Ik denk dat ze het zullen oplossen voor je.
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 18:40 #1418341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga idd vooralsnog maar
Ik ga idd vooralsnog maar niet zelf aan de gang. Ik heb er eigenlijk ook even geen tijd voor om dat op t gemak te doen want haastige spoed.....
Olie is wel op peil en ziet er aan de peilstok niet al te zwart uit.
Maandag een afspraak bij vd Zande en dan maar weer verder zien. Ga er idd maar even vanuit dat het goed gaat komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2015 17:16 #1418781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gespoeld
Vorige week is de Volvo terug geweest en is de bak gespoeld. Hij lijkt nu iets gemoedelijker te schakelen maar de schakelmomenten volgen nog steeds pas na het loslaten van het gaspedaal.
Mij werd verteld er 2 a 3 weken mee te rijden ivm een zogenaamd "na-ijl" effect op het spoelen. Is dat bij andere "spoelers" ook te merken geweest? Nog ff rondrijden dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2015 18:51 #1418782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kick down kabel wat losser
Kick down kabel wat losser zetten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2015 16:09 #1418819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabel losgooien
Ik zal de kabel idd eens helemaal losgooien om dan te kijken wat er gebeurd. Ik had m al een aantal slagen losser gezet maar dacht weinig verschil te merken. Ik zal m er eens helemaal afhalen.
Wordt vervolgd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2015 14:55 #1418835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi ik had eigenlijk hetzelfde probleem...
Maar toen ik van de week bij Timen was vroeg ik hem er eens naar te kijken .
bleek dat de gasrol niet helemaal tegen het nokje viel,deze toen afgesteld ..en geen last meer met vroegtijdig terugschakelen met iets gas erbij...nu moet ik echt het pedaal een stuk intrappen bv. heuvel op.
Rijd echt een stuk fijner.
Volgende week gaan we de distributieriem doen.

groetjes Marcel
Volvo 744 B230FB "91 olivegreen aw71L.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 21:32 #1418892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kick-down kabel los gemaakt
Vandaag eindelijk weer ff tijd en gelegenheid eens met m'n neus onder de motorkap te hangen. Naar aanleiding van de tip van Marcel de aanslagnokken gezocht. Hierbij viel direct op dat een nok op de gasrol idd niet tegen een contra nokje aan kwam doordat de kabel van de cruisecontrol te strak stond. Na deze gelost te hebben ging de gasrol verder terug. Na een testritje bleek dit geen invloed op het schakelgedrag te hebben. Hierna heb ik de kickdownkabel losgemaakt. Wat een wereld van verschil. Zo hoort een automaat te schakelen. Alleen geen kickdown dus. Hierna op zoek gegaan naar een goede afstelling. Door de stelmoeren helemaal terug te draaien een redelijk functionerende automaat gekregen. Ik vraag me alleen af of deze afstelling juist is. Ik bedoel daarmee, de binnenkabel staat met een flinke boog voor de gasrol. Gaat deze er niet aflopen of juist de gasrol blokkeren terwijl ik juist gas los wil laten? Ik begrijp ook de werking van de gasrol niet helemaal. 3 onafhankelijke schijven die toch gelijk draaien. Moet de kickdownrol niet later aanhaken als de gasrol?
Ik ben in ieder geval opgelucht dat de bak normaal werkt, alhoewel ik de afstelling toch nog kritisch wil laten bekijken door de garage.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 15:05 #1419010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trek
Verdraai met je hand maar eens de binnenste schijf op de gasrol. De gasklep gaat verder open maar de schijf waar de kickdownkabel op zit blijft staan. De kickdown moet alleen werken als je het gaspedaal helemaal intrapt natuurlijk.

Ik dacht dat de juiste volgorde van binnen naar buiten gaskabel, kickdown kabel, kabel CC is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC