Even voorstellen, en hoe t lopen kan....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2015 13:52 #1421082
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Dank voor deze (vocht) tip. Als ik m volgende week ophaal check ik het gelijk. Toen ik m'n ritje reed was de auto in ieder geval niet muf van geur, terwijl hij toch al even stil stond (accu was leeg, starthulp nodig)
Inmiddels uitgevonden dat er Novo velgen onder zitten waarbij de afdek kapjes ontbreken. Daar moet ik iig naar op zoek.
Maar er zal nog wel meer bij komen. Zo wil ik er ook een goede DAB+ radio in hebben om in de auto Arrow Cl. Rock te kunnen luisteren
Inmiddels uitgevonden dat er Novo velgen onder zitten waarbij de afdek kapjes ontbreken. Daar moet ik iig naar op zoek.
Maar er zal nog wel meer bij komen. Zo wil ik er ook een goede DAB+ radio in hebben om in de auto Arrow Cl. Rock te kunnen luisteren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2015 22:47 #1421099
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toen ik 'm wilde proefrijden
Toen ik 'm wilde proefrijden (ik was er onaangekondigd langs gegaan) stond-ie niet bij hun showroom, maar op een terrein een endje verder richting Geffen, waar ze volgens mij vooral auto's voor onderdelen hadden staan. Ik vermoed dat ze bij deze daarover aan 't twijfelen waren.
Ook toen was de accu leeg, maar met de starthulp sloeg de motor wel meteen aan.
Het rook inderdaad niet muf, en ik denk dat ik het vocht ook niet had opgemerkt als ik mijn schoenen niet had uitgedaan voor de proefrit (ik rijd vrijwel altijd met schoenen uit); na de proefrit (en die duurde toch wel ruim 3 kwartier tot een uur, waarvoor hulde voor van Aarle) merkte ik pas dat mijn sok nat was. Dus het was ook geen klotsende plas of zo. Maar goed, er zat natuurlijk nog wel een vloermat tussen, dus het was ook niet alleen licht vochtig, want het kwam wel om de mat heen.
Ik heb zelf ook net een DAB radio gekocht. Omdat ik ook nog wilde dat er bluetooth handsfree op zat i.c.m. een aparte microfoon, en een usb ingang aan de achterkant (iPod aansluiting), en liefst ook nog een simpel/eenvoudig en rustig uiterlijk, kwam ik uiteindelijk bij deze pioneer terecht: www.autoradiostore.nl/product/567527/cat...er-deh-x8700dab.html (ik zou normaliter een linkje naar de fabrikant plaatsen i.p.v. naar een winkel, maar de Pioneer site doet het bij mij niet). Ik ben er erg blij; hij was prijzig, maar het feit dat er een duidelijke knop op zit waarmee ik de telefoon kan opnemen, en het rustige uiterlijk, goede geluid van zowel radio, iPod als telefoon maakt dat ik er blij mee ben. En de kleuren van de verlichting zijn compleet zelf te kiezen, dat vind ik ook wel prettig (hoewel niet een groot extra bedrag waard).
Ik had bij van Aarle trouwens een erg prettig gevoel qua eerlijkheid/openheid, maar zoals gezegd; ik moest nog van mijn andere auto af. En hun inruilaanbod was zonder kijken €500 en ging niet omhoog toen ze zagen hoeveel opties er op zaten. Ik heb er uiteindelijk via privé verkoop (ondanks kapotte airco pomp) bijna 6x zoveel voor gevangen. Dus het zijn wel goeie handelaren
Mooie kleur trouwens. Da's bij de mijne het grootste minpunt; ik vind lichtgrijs echt een niks-kleur
)
Ook toen was de accu leeg, maar met de starthulp sloeg de motor wel meteen aan.
Het rook inderdaad niet muf, en ik denk dat ik het vocht ook niet had opgemerkt als ik mijn schoenen niet had uitgedaan voor de proefrit (ik rijd vrijwel altijd met schoenen uit); na de proefrit (en die duurde toch wel ruim 3 kwartier tot een uur, waarvoor hulde voor van Aarle) merkte ik pas dat mijn sok nat was. Dus het was ook geen klotsende plas of zo. Maar goed, er zat natuurlijk nog wel een vloermat tussen, dus het was ook niet alleen licht vochtig, want het kwam wel om de mat heen.
Ik heb zelf ook net een DAB radio gekocht. Omdat ik ook nog wilde dat er bluetooth handsfree op zat i.c.m. een aparte microfoon, en een usb ingang aan de achterkant (iPod aansluiting), en liefst ook nog een simpel/eenvoudig en rustig uiterlijk, kwam ik uiteindelijk bij deze pioneer terecht: www.autoradiostore.nl/product/567527/cat...er-deh-x8700dab.html (ik zou normaliter een linkje naar de fabrikant plaatsen i.p.v. naar een winkel, maar de Pioneer site doet het bij mij niet). Ik ben er erg blij; hij was prijzig, maar het feit dat er een duidelijke knop op zit waarmee ik de telefoon kan opnemen, en het rustige uiterlijk, goede geluid van zowel radio, iPod als telefoon maakt dat ik er blij mee ben. En de kleuren van de verlichting zijn compleet zelf te kiezen, dat vind ik ook wel prettig (hoewel niet een groot extra bedrag waard).
Ik had bij van Aarle trouwens een erg prettig gevoel qua eerlijkheid/openheid, maar zoals gezegd; ik moest nog van mijn andere auto af. En hun inruilaanbod was zonder kijken €500 en ging niet omhoog toen ze zagen hoeveel opties er op zaten. Ik heb er uiteindelijk via privé verkoop (ondanks kapotte airco pomp) bijna 6x zoveel voor gevangen. Dus het zijn wel goeie handelaren

Mooie kleur trouwens. Da's bij de mijne het grootste minpunt; ik vind lichtgrijs echt een niks-kleur

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 09:28 #1421105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic van Aarle is een Handelaar, maar wel OK
van Aarle is een typische handelaar. Niks mis mee, je moet ook niet al te veel verwachten,maar er zijn veel slechtere dan van Aarle.
Ze zijn realistisch in hun benadering, getuige hun verkoopaantallen.
Service is verder wel netjes, alleen aan hun garantievoorwaarden heb je niet zo veel.
Maar goed, ik neem aan dat je hem zonder garantie hebt gekocht.
Wat er in Geffen staat, is het wat goedkopere spul overigens.
Soms staat daar wel eens wat interessants tussen!
Ze zijn realistisch in hun benadering, getuige hun verkoopaantallen.
Service is verder wel netjes, alleen aan hun garantievoorwaarden heb je niet zo veel.
Maar goed, ik neem aan dat je hem zonder garantie hebt gekocht.
Wat er in Geffen staat, is het wat goedkopere spul overigens.
Soms staat daar wel eens wat interessants tussen!
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 11:07 #1421109
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Pioneer X8700 DAB
Ik heb sinds een half jaar ook deze radio en ben er zeer tevreden over. Geluidskwaliteit is goed (TMS op DAB is stukken beter dan op de lange golf, stoort ook niet bij bruggen, stroomlijnen e,d,), ook bij telefoongesprekken. Het enige minpunt, maar dat kan eraan liggen dat ik nog niet gevonden heb hoe het moet, vind ik dat het telefoonboek na afzetten contact automatisch terugspringt naar Achternaam, voornaam, waar ik het liever andersom heb. Dat betekent elke keer weer opnieuw instellen, waar toch weer een aantal (onnodige) handelingen voor nodig zijn. Ook mag het telefoonboek eerder komen in het menu. Wat dat betreft kan Pioneer nog iets leren van Parrot, die dit wel voor elkaar hebben. Maar elk nadeel, enz, enz, ten opzichte van een Parrot scheelt het weer kabels door de auto en een geplakt paneel op het woodline dashboard.
Vergeet niet dat je voor DAB ontvangst een aparte antenne nodig hebt. De mijne is op de voorruit geplakt.
Veel plezier ermee, natuurlijk ook met de rest van de auto,
Vergeet niet dat je voor DAB ontvangst een aparte antenne nodig hebt. De mijne is op de voorruit geplakt.
Veel plezier ermee, natuurlijk ook met de rest van de auto,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2015 17:02 #1421173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DAB+
Die DAB+ ga ik zeker onthouden. Ziet er ook wel goed uit. Ik wil nog even kijken wat Alpine te bieden heeft. Dat had ik in t verleden in m'n V70. Was een fijne radio met een goed regelbaar geluid.
Voor wat betreft van Aarle, daar heb ik een beter gevoel bij als de Apeldoornse Vakgarage. Naar mijn idee iets meer recht toe, recht aan en "no nonsens"
Volgende week maandag ga ik m halen. Ondertussen mn V70 diesel proberen te verkopen!
Voor wat betreft van Aarle, daar heb ik een beter gevoel bij als de Apeldoornse Vakgarage. Naar mijn idee iets meer recht toe, recht aan en "no nonsens"
Volgende week maandag ga ik m halen. Ondertussen mn V70 diesel proberen te verkopen!
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2019 23:52 #1453833
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Opgelost!
Inmiddels duikt deze auto weer op en ik heb ‘m gekocht met nog steeds hetzelfde schakelgedrag. Maar... het bleek toch alleen maar de afstelling van de kick-down kabel te zijn. De bak schakelt nu boterzacht en precies zoals het hoort mét kick-down. Het is nog steeds een net exemplaar waarbij er wel wat achterstallig onderhoud was. De vorige eigenaar had ‘m bij vd Zande gekocht voor €3.000 en er idd ingestonken waarbij de beste man niet veel verstand vd techniek had. Overigens was ook de turbo uitgevallen toen ik ‘m kocht, doordat het stangetje vd wastegate los was (splitpennetje verroest geweest denk ik). Inmiddels ook een MBC van Timen erop, nieuwe distributie, bougies, verd.kap, bougies, luchtfilter, waterpomp, rubber vd thermostaat, uitlaatpakking en de auto rijdt gewoon heerlijk. Vorige eigenaar heeft er een leren interieur ingezet. Nette lm Adhara velgen voor zowel winter- als zomerbanden. Ben zeer content met deze auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2019 18:03 #1453879
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk,
te lezen dat de auto toch goed terecht is gekomen.
Ik zag m een tijd terug door Tilburg schuiven en toen heb ik ook nog even met de (vorige) eigenaar staan praten, maar die had de zelfde versnellingsbak problemen.
Goed ook om te lezen dat het maar een kleinigheidje was. Ik baal wel dat ik dat niet vond
Ik ben ook aan het afstellen geweest, maar heb het niet weten te fixen.
Afijn, veel plezier en veel veilige kilometers met de auto!
Ik zag m een tijd terug door Tilburg schuiven en toen heb ik ook nog even met de (vorige) eigenaar staan praten, maar die had de zelfde versnellingsbak problemen.
Goed ook om te lezen dat het maar een kleinigheidje was. Ik baal wel dat ik dat niet vond

Ik ben ook aan het afstellen geweest, maar heb het niet weten te fixen.
Afijn, veel plezier en veel veilige kilometers met de auto!
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2019 21:47 #1453880
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Hoi Joop, de kabel bleef
Hoi Joop, de kabel bleef achter het ‘loodje’ hangen. Waarschijnlijk is de buitenkabel een keer uitgerekt bij demontage van de automaatbak. Niet losgehaald waardoor die bleef hangen. Was jij degene die een nog een sleutel van de auto had? Wat had jij nog aan de auto gedaan in de korte tijd dat je er mee hebt gereden? Heb jij de bak nog geflushed? Nog andere grote dingen gedaan? Nu inmiddels 380k op de teller. Snap dat je wel een beetje baalt. Ik was ook blij dat ik het opgelost kreeg
.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2019 18:38 #1453908
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verder niets gedaan....
Aan de auto heb ik niets gedaan. De verkopende partij, vd Zande in Apeldoorn, heeft de automaat laten blushen omdat hij verwachtte dat daar de oplossing in zat.
Ik ben er mee bij Timen geweest. Samen een stukje gereden. De kabel geprobeerd te stellen na een snelle blik maar diepgaande inspectie gedaan toen. Ik wist op dat moment genoeg en heb de auto terug naar vd Zande gedaan.
Ik had idd een 2e sleutel, maar die heb ik bij de toenmalige Tilburgse eigenaar door de brievenbus gedaan. Dat zal inmiddels al een jaar of twee geleden zijn. De beste man had toen een flinke set luidsprekers in de 940 liggen die hij wilde inbouwen. Als die er nog in zitten zal de auto een fijne concertzaal zijn.....
Ik ben er mee bij Timen geweest. Samen een stukje gereden. De kabel geprobeerd te stellen na een snelle blik maar diepgaande inspectie gedaan toen. Ik wist op dat moment genoeg en heb de auto terug naar vd Zande gedaan.
Ik had idd een 2e sleutel, maar die heb ik bij de toenmalige Tilburgse eigenaar door de brievenbus gedaan. Dat zal inmiddels al een jaar of twee geleden zijn. De beste man had toen een flinke set luidsprekers in de 940 liggen die hij wilde inbouwen. Als die er nog in zitten zal de auto een fijne concertzaal zijn.....
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2019 21:11 #1453946
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Speakers zaten er niet in
Speakers zaten er niet in maar hij was soort roadie bij Coldplay. Zat idd in de muziek. Hij had me het verhaal verteld dat iemand hem ‘gevolgd’ had en eerdere eigenaar was geweest. Vraag me af of vd Zande de bak heeft geflushed. Olie was mi te zwart. Na 60k km moet de olie nog wel helder zijn mijn inziens.
Die vd Zande is wel een dubieuze partij als ik het zo teruglees
Die vd Zande is wel een dubieuze partij als ik het zo teruglees
Moderators: Jerry Stam