aanjager is er plots mee gestopt

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2020 17:28 #1463763 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Waar woon je?
Niet lullig bedoelt maar zoals ik het lees ben je misschien sneller klaar als er iemand die alles zo kan vinden je komt helpen.

Want de aansturing bestaat uiteindelijk uit 3 componenten. De ecc unit met de draaiknoppen boven de radio, de vermogens eenheid waar Adrian het over heeft welke gemonteerd zit achter het handschoenenkastje en dan op de box gemonteerd waar ook de verdamper van de airco gemonteerd zit. Volgens mij zit deze met 4x torx vast ook en dan vast gekit/geklapt dus je moet hem een beetje los wrikken. (Als je deze verwijderd kan je trouwens ook mooi alle zut uit het kachel huis halen wat voor de verdamper is gestrand.) En dan de kachelaanjager zelf waarbij eigenlijk alleen de motor het probleem kan zijn.

www.estateservices.nl/kachelweerstand-740-940-ecc-volvo.html Dit is de vermogensunit en dan kijk je tegen de zwarte kant aan en de koelvinnen in de luchtstroming door het kachel huis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2020 19:59 #1463764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanx
Dank voor de uitleg. Ik ben toch wel wat in verwarring: enerzijds lees ik zoiets als 'even de printplaat doorsolderen', terwijl ik verderop begrijp dat het dan over de printplaat van de ECC unit gaat. En dat dit echt veel werk is.
Wat ik zelf kan: kachelmotor demonteren (maar ja, die is praktisch nieuw), en ik denk dat die vermogenseenheid / kachelweerstand me ook nog wel lukt.
Dacht dat die ECC unit een kwestie was van 4 x torx los, en de unit eruit schuiven maar kennelijk moet daar dan het hele dashboard voor worden gedemonteerd. Dat zijn momenten dat de moed me wel een beetje in de schoenen zakt.
Ik woon in omgeving Zutphen. Maar met alle plezier bereid stuk te rijden als iemand me zou willen helpen.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2020 20:18 #1463765 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Ecc unit
Voor de ecc unit hoeft niet het hele dashboard eruit. Maar die 4 torx schroeven en aan de binnenkant van de middenconsole waar de radio enzo in zit. Zit ter hoogte van de radio aan beide zijde 2x bouten(dacht dopje 10) welke los komen waardoor er een metalen frame uit komt en dan kan je de ecc er zo uit schuiven.

Nahja printplaat die Adrian bedoeld is van de vermogensunit en die is zo door gesoldeerd. ECC unit wordt wel flink wat meer werk maar ook wel te doen.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2020 08:16 #1463770 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Neede of Vaassen
Is niet ver weg.
In de link zie je de plek en omschrijving.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2020 19:14 #1463812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vermogensunit
Handschoenenkastje eruit, stekkertjes los en de vermogensunit losgemaakt. Viel me op dat de koelribben behoorlijk gecorrodeerd waren en aanslag hadden. Alles even schoongemaakt. Aan de printplaat zie ik niet zoveel, welke soldeerpunten zijn berucht en moeten doorgestudeerd worden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2020 22:04 #1463813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gestudeerd
Eh. Gesoldeerd.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2020 22:14 #1463814 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Alles
Gewoon alles even verwarmen en een klein beetje nieuw soldeer erbij doen. Weet je zeker dat alles weer fris is. Of als je het echt goed wil doen alle oude soldeer verwijderen en volledig nieuwe erop

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2020 09:55 #1463840 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Belangstelling
Lees dit draadje met belangstelling. Ook mijn 960 vertoont na bijna 10 jaar stilstand problemen met regeling blaasrichting (b.v. zwakke defrost-luchtstroom = apk afkeur). Inmiddels de motor vervangen. Benieuwd hoever jij inmiddels bent gekomen, Wouter.

Adriaan

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2020 11:07 #1463842 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Eh,
Ik lees dat de motor is vervangen Adriaan, het is van belang dat de vervangende motor uit een 960 komt.
Er is ooit tijdens een sleuteldag bij Bosscha een blowermotor vervangen bij Ted uit Enkhuizen, die wilde ook niet blazen.
Toen bleek uiteindelijk dat de vervangende uit een 960 kwam, die zien er hetzelfde uit, draaien andersom.
Ik heb toen later bij Ted thuis deze vervangen voor eentje uit een 940.

Groeten,

Ton.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2020 12:50 #1463844 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Regelunit
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...en-werken-nauwelijks

Als ik je goed begrijp is het probleem dus dat de regel standen niet goed werken. Check daarvoor bovenstaande linkje even.
Of is het probleem dat de blower niet goed blaast?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC