Accu leeg in mum van tijd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2015 07:55 #1420397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo eerste probleem getackeld,
Zo eerste probleem getackeld, de deur schakelaar rechtsachter kapot, bleef stroom trekken terwijl de binnenverlichting en het rode lampje niet aangingen als we de deur open deden. Nog even met de schakelaar linksachter geruild en het probleem verhuisde mee dus ik ben nu op zoek naar een goede schakelaar.

Verder heb ik het vermoeden dat er in die groep, zekering nr. 5 nog iets lekt maar eerst maar eens een andere schakelaar en dan verder zoeken.

Met zekering 5 eruit heb ik nog een heel klein beetje lekstroom onder zekering 1, de brandstofpomp en de autocomputer zo uit mijn hoofd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2015 09:21 #1420400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeveel
Hoeveel stroom loopt er nog? T wordt nooit helemaal 0. In ieder geval mooi dat je al wat gevonden hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2015 14:48 #1420406 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk heel weinig want de
Ik denk heel weinig want de accu gaf net nog 12,51 volt aan

Heb nog wel wat problemen in mijn linker achterlicht unit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2015 20:50 #1420416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je de mili amperes weet (mA) dan kun je beter een inschating maken of je er bent en hoef je niet te wachten hoe de spanning blijft na een paar dagen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2015 14:18 #1420427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt, heeft mijn broer ook
Klopt, heeft mijn broer ook gedaan en we hebben in ieder geval het grootste probleem getackeld, eerst even een andere schakelaar er in.

We moesten ook nog even de naaimachine maken dus we waren weer lekker bezig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2015 01:24 #1420689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe originele
Nieuwe originele deurschakelaar zit er in en gisteren nog steeds starten lopen, vanmiddag eens door gemeten en zowaar 13 volt na een paar uur stilstand. Dus vanavond vrouw en kinderen opgehaald van de camping, estate helemaal vol gepropt en na nog geen uur wil ik weg rijden, nada, noppes helemaal niks. 10,7 volt in de accu. Auto gestart met hulpaccu en ze liep en laadde daarna prima. Nou, ik krijg er echt helemaal de schijt van en er komt een massaschakelaar op de accu.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2015 10:50 #1420692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe accu
In een uur tijd je accu leeggetrokken? Dat moet een flinke stroom zijn, denk aan tientallen amperes, die je zeker zou moeten kunnen vinden, al is het maar omdat er ergens iets behoorlijk heet of verlicht moet zijn. Is je accu niet gewoon aan zijn eind?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2015 11:14 #1420694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tientallen
Tientallen amperes (letterlijk, >10 A) lijkt me nogal veel, vermoedelijk is die accu ook al behoorlijk gaar geworden en gaat hij al onderuit als er een tijdje een kleinere stroom (kan evengoed nog enkele amperes zijn) blijft lopen. Als die accu al een aantal keren op 10V is beland is die daar natuurlijk niet beter van geworden.

Je hebt het steeds over de spanning, maar bij dit soort dingen moet je echt de stroom meten terwijl je zekeringen gaat trekken om te kijken wanneer de stroom inzakt.

Om dit te vinden, heeft het weer invloed, of de berijder? Bij weer kun je denken aan dat de accu snel leeg is als er in de regen gereden is (bijv. gaar achterlicht, of gare contactdoos voor aanhanger). Of dat de accu steeds onderuit gaat als persoon X de auto heeft weggezet. Ik merk bijv. dat mijn vriendin de radio niet uitdoet voor ze de auto uitzet. Ik doe dat (bijna) altijd wel. Stel dat dat bij jou ook zo is, en dat er een extra versterker in standby blijft staan als de radio niet uit wordt gezet. Ik noem maar wat, maar gezien de hardnekkigheid van het probleem moet je misschien wat breder gaan kijken.

Had je die sirene van dat alarm nu al gevonden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2015 17:20 #1420698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah
Het was maar even om duidelijk aan te geven dat als (goede) accu na een uur al zover ontladen is dat er niet meer op gestart kan worden, die een behoorlijke stroom heeft moeten leveren. Bij een (nieuwe) volle 74 Ah accu denk ik dat je daar toch wel 20 - 30 Amp voor nodig hebt en dan heb je het niet meer over een lekstroom. Een slechte accu geeft het bij veel minder ampères natuurlijk al op, maar dan nog is een uur wel heel snel.
Zeker na al die keren (diep) ontladen zal de capaciteit van de accu niet best meer zijn en zou ik beginnen met die maar eens te vervangen. Neem dan meteen een accu voor een diesel, die heeft wat meer capaciteit.
Neemt niet weg dat ook een nieuwe accu langzaam leeg zal lopen als er een lekstroom blijft lopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2015 21:53 #1420704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
Een uur blijft inderdaad heel snel.

Ik zou denk ik toch proberen het eerst te vinden, als je op korte termijn er mee aan de slag kunt. Beetje zonde van een nieuwe accu als die ook snel achteruit gaat.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC