Juiste waarde koelvloeistoftemperatuurmeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2014 15:22 #1413018
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien lukt het met de originele meter en een paar weerstandjes van minder dan 1 euro (totaal) ook. Moet je wel eventjes solderen.Bij de display moet nog een PT100 sensor (vermoedelijk ook niet heel goedkoop).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2014 17:24 #1413027
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zendertje
Je zal in de buurt van de thermostaat een gaatje in de kop moeten boren, zo dat je in het koelwatergedeelte uitkomt.
(Wie durft?) en daar 1/8G draad in tappen, dan kan je zo de sensor in de kopschroeven. Het beste is denk ik bij een losse kop
kijken wat de beste plek is......Niet in het thermostaat huis zelf, dan meet je de temp. als de thermostaat opent en dan krijg je denk ik een vreemde weergave....
Sensortje is niet duur.
<a href=" www.conrad.nl/nl/platina-inschroefbare-t...sw-13-mm-172461.html "> www.conrad.nl/nl/platina-inschroefbare-t...sw-13-mm-172461.html
Groet Harry.
(Wie durft?) en daar 1/8G draad in tappen, dan kan je zo de sensor in de kopschroeven. Het beste is denk ik bij een losse kop
kijken wat de beste plek is......Niet in het thermostaat huis zelf, dan meet je de temp. als de thermostaat opent en dan krijg je denk ik een vreemde weergave....
Sensortje is niet duur.
<a href=" www.conrad.nl/nl/platina-inschroefbare-t...sw-13-mm-172461.html "> www.conrad.nl/nl/platina-inschroefbare-t...sw-13-mm-172461.html
Groet Harry.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2014 18:39 #1413415
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic extra meter over huidige sensor
Toch maar even uitgeprobeerd. Extra bedrading vanaf tempmeter naar beneden bij de extra meter had ik al liggen en moest nu alleen de sensordraadjes anders koppelen.
De extra meter komt op 65 bij warme motor en de meter in de tellerbak geeft te weinig aan. Kwestie van andere weerstanden in paralelle opstelling
Ik ben best tevreden met een voltmeter over de sensor van de tempmeter.
zie:
www.volvo700vereniging.nl/node/54106
De extra meter komt op 65 bij warme motor en de meter in de tellerbak geeft te weinig aan. Kwestie van andere weerstanden in paralelle opstelling
Ik ben best tevreden met een voltmeter over de sensor van de tempmeter.
zie:
www.volvo700vereniging.nl/node/54106
Moderators: Jerry Stam