2 Volt pleite

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 17:46 #1375638 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 1/2 toerental
"Half" toerental ( 40 of 50 Ampère) moet ruim voldoende zijn, lijkt me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 20:22 #1375662 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Lengte verschil.
Het lengte verschil van de gevlochten massakabeltjes is te verklaren uit het feit dat ze beiden op verschillende punten/moeren van de kleppendeksel dienen te worden bevestigd.
De korte moet vanaf het schutbord onder de achterste linker moer en de lange massakabel onder de verdelerkap door naar de achterste rechter moer.
Volvo is hierin niet erg consequent geweest want er zijn genoeg redblocks en modeljaren geleverd met maar één kabeltje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 20:33 #1375666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaar
Op de a32 meestal 4000 toeren constant. Vandaar dat de accu zo mooi vol blijft!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2012 13:26 #1375964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ta
Buiten is het warm voor de tijd van het jaar, wel vochtig en een tank die niet aanslaat :(
Veiligheidshalve reservetankje benzine er in maar helaas -na tig keer doorstarten- de meter maar even op de polen gezet. 11,8 leek me wat weinig dus de lader staat nu te laden. Begon met 4,5 A dus echt leeg was-t-ie niet.
Straks nog maar een keer proberen, kijken of ik nog wat vochtverdrijver heb liggen en dan richting Bunde. En anders de ANWB met de startkabels.
Meetpuntje dus. Ik weet niet precies wanneer deze er is ingegaan maar ik denk een jaar of drie geleden.Ik heb zo'n hekel aan die moderne accu's, maar eens zoeken naar een " echte" met van die doppies en gedestilleerd water.  En een sticker "geplaatst op ......."

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2012 14:57 #1375967 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Één volt.
Ik heb één volt verschil. Vanmorgen moest ik even weg, voor het starten gemeten, 11.9 volt, dat houdt niet over maar hij startte toch vlot.
Een ritje van vier kilometer gemaakt met één keer starten tussendoor. Thuisgekomen na ongeveer 10 minuten weer gemeten, toen gaf de accu 12.2 volt.
Motor gestart en na een poosje lopen gaf de meter op de acuupolen bij nog steeds draaiende motor 12.8 volt aan, dat zou meer moeten zijn.
Toen achterop de dynamo gemeten, één volt meer, 13.8 volt, ook dat moet denk ik meer horen te zijn. Toen heb ik een startkabel tussen het dynamohuis en de minpool gezet met het idee eventuele massagebreken te omzeilen maar het verschil op de accupolen was nog steeds één volt, 12.8.
Die rechtstreekse massa op het dynamohuis maakte dus geen enkel verschil, mag ik daar uit opmaken dat de normale massaverbindingen bij mij in orde zijn?
En dan de spanning achterop de dynamo gemeten, die 13.8 volt, die is zeg maar constant, toerental verhogen doet die 13.8 niet of nauwelijks oplopen, hooguit naar 13.9. Is het daarom zinvol de kap van de dynamo af te halen en naar de borstels te kijken?
Maar dan zit ik nog steeds met het verschil van één volt, kan dat ook aan plusverbindingen liggen of is dat normaal, ik dacht dat je op de accupolen in het gunstigste geval wel 14.2 of 14.3 mag meten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2012 15:18 #1375969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet de accu...

JP Elverding schreef : Buiten is het warm voor de tijd van het jaar, wel vochtig en een tank die niet aanslaat :(
En anders de ANWB met de startkabels.

En die kwam dus redelijk snel! Startkabels hielpen niet, geen vorm van ontbranding. Bougie er uit, schroevendraaier, starten en dus geen vonk. Iets soortgelijks met de bobine: wel een vonk. Enfin, hij heeft een en ander schoongemaakt maar gaf aan dat mijn bobine in de eind-fase zat. Ik "moest" van hem even de injectoren droogrijden omdat ik tig keer benzine had ingespoten wat de volgende keer starten weer lastig zou zijn.
Enfin, kilometer of 8 verder tanken, starten, he gelukkig....
Even bij de Appie eten halen, starten, hmmm, lijkt wat raar te lopen.
Dat was correct, want 15 meter verderop lampjes aan, motor uit. Met veel herstarten wel aan de praat gekregen (niet lekker op de parkeerplaats, nee, lekker midden op het kruispunt. Met samengeknepen billen verder naar huis, motor draaide niet soepel en inderdaad, 2 kilometer verderop lichtjes aan, motor uit. Gelukkig kon ik de berm in draaien.. Maar starten? Ho maar.Ik had goed opgelet en, bij wijze van uitzondering niet veel maar wel het juiste spul bij me (vochtverdrijver o.i.d.), de bobine kop en kont goed ingespoten zodat ik gelukkig weer kon starten en thuis geraken. Waar de auto nu staat te wachten tot ik een bobine (afspraak) heb!
Weer wat geleerd. Ook dat een knop om te starten heel handig zou zijn als je naar vonken wilt zoeken.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2012 17:13 #1375978 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Massapunten schoonmaken
Ton,
Maak de aansluitpunten van de dikke massakabel tussen dynamo en blok (inlaatspruitstuk) eens goed schoon, zie mijn verhaal in een ander <a href="/node/47173#comment-262840">draadje</a>

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2012 20:29 #1375993 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok.
Zal ik binnenkort doen Hein. Ik zit natuurlijk ook met het feit dat de opbrengst van de dynamo wat hoger hoort te zijn, als ik toch bezig ben neem ik de kap ook even weg om naar de borstels te kijken.
Daarna meld ik mij weer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2012 22:52 #1376004 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga toch fietsen

Mathy schreef : Enkele reis naar het werk is 4,5 km.

En dan je auto moeten aanduwen om hem aan de praat te krijgen?
Ik zou de fiets pakken. Dat is minder inspannend. 
Maar wat struis zegt: Op zich zou het geen probleem moeten zijn om de accu geladen te houden. Ik rijd noodgedwongen ook veel korte ritjes (&lt; 5 km), maar nooit een probleem met starten. Wel met 100A dynamo en 70Ah/600A Volvo accu.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2012 00:42 #1376010 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ligt er al (bijna)
Hallo JohnPeter

JP Elverding schreef : Ook dat een knop om te starten heel handig zou zijn als je naar vonken wilt zoeken.

Er ligt als het goed is links of rechts op het spatbord een stekker, waarbij je alleen maar de polen hoeft te verbinden om de auto te kunnen starten.  Maar ik weet niet precies waar ie ligt.  Er ligt er trouwens ook een om de CIS-klep tijdelijk uit te schakelen.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC