2 Volt pleite

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 02:23 #1375486 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Yep
Hallo Andre
Ja, hij heeft me die accu destijds ook verkocht.  Maar ik vertrouw hem volledig.  Als hij je auto APK-goedkeurt, weet je zeker dat de auto goed is.  Dus dat zit wel goed.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 02:36 #1375487 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic leeg
Hoe komt die accu dan zover ontladen? Of rij je zo weinig/korte tijd?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 01:15 #1375573 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 4500 meter
Hallo Andre

struis schreef : Hoe komt die accu dan zover ontladen? Of rij je zo weinig/korte tijd?

Enkele reis naar het werk is 4,5 km.
groetjes
Mathy

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 09:58 #1375498 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Laadstroom en los kabeltje
Ja hoor, ik heb ook minder (laad)stroom  dan er zou moeten zijn. Een paar zaken nagelopen; nieuwe accu, polen schoon en goed vast. Dynamo is nog niet zo oud, een jaar of vier maar dat hoeft niet alles te zeggen. Het massakabeltje achterop de dynamo naar het blok is schoon op de aansluitingen en zit vast.
Toch wel iets gevonden, er loopt van één van de achterste klepdekselboutjes een  massakabeltje naar het schutbord. van die aansluiting op het schutbord loopt nog zo'n massakabeltje naar beneden, maar die zat beneden nergens op vast, ik vermoed dat hij bij het boutje van de vliegwielsensor hoort te zitten gezien de maat van het oogje.
Nou heb ik van het punt waar het blauwe massakabeltje van de dynamo vast zit een andere massakabel naar dat losse massakabeltje van het schutbord gelegd en die met een boutje verbonden, mijn redenatie is dat hij dan in ieder geval op massa zit zij het niet helemaal op de plek waar hij eigenlijk hoort.
Nou nog een vraag, als ik laadstroom meet doe ik dat normaal gesproken op de accupolen, mag ik dat ook achterop de dynamo meten, min op dat blauwe kabeltje en plus op de rode? Met het idee om precies te meten wat de dynamo levert?
Iemand enig idee waar het massakabeltje dat vanaf het schutbord naar beneden loopt eigenlijk vast hoort te zitten en of het nu zo vreselijk veel uit maakt waar het aan massa zit aan het blok?
En dat laadstroom meten op de dynamo, kan dat?
Groeten,

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 13:33 #1375608 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic boordspanning
Dat geeft niet veel tijd om bij te laden. Bovendien heb je in dit jaargetijde heel wat stroomverbuikers aan staan. Sluit eens een multimeter aan op je sigarettenaanstekercontact. Gisteren een verbinding gemaakt met een losse stekker die ik nog had liggen. De boordspanning is meestal constant 13,7 op dit aansluitpunt. Je kunt goed zien wat het effect is bij inschakeling van de diverse stroomverbruikers. Bij stationair zakt de spanning een enkele keer onder de 12 volt.
Bij 8 graden verwachte ik ook een hogere spanning op de accu. Bleek zelfs ietsje lager te zijn: 12,1. De auto heeft de laatste dagen alleen maar stadsritjes gemaakt.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 15:12 #1375622 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Wie o wie
Is er iemand die een antwoord weet op één van mijn vragen of misschien wel allebei?
Groeten,

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 15:28 #1375623 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ton

Ton schreef : Is er iemand die een antwoord weet op één van mijn vragen of misschien wel allebei?
Groeten,

Hoi Ton,
Ja hoor.
Hier je antwoorden:
Beide massakabeltjes bij het schutbord horen op de bouten van het kleppendeksel, er gaat Geen massakabeltje naar de BDP sensor.
Als ze niet aangesloten zijn, allebei, dan kan het zijn dat je radio/knipperlichten en ruitenwissers wat "Vreemd" gedrag gaan vertonen.
Bij mij zaten ze ook iets los (wist ik niet) iedere keer dat ik over een heuvel reed viel de radio uit en stopte de wisser even midden op de ruit. Kwam er later achter dat de bout die de massakabeltjes op het schutbord vasthoud, los zat. Aandraaien en mijn probleem was opgelost.
Op je andere vraag: Ja, je kan het voltag ook meten bij de Dynamo. Precies zoals je omschrijft.
Massa meetpunt kan je ook de behuizing van de dynamo voor gebruiken, is immers ook massa.
Groeten,Gerben

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 15:41 #1375624 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok.
Nou Gerben,
Het enige wat ik wel eens heb ervaren is "zomaar" één slag van mijn ruitenwissers bij het aanzetten van het contact, radio nooit problemen. wat ik mij dan wel afvraag waarom moeten er twee massakabeltjes van dat punt op het schutbord naar het kleppendeksel gaan, doet ééntje het ook niet? Die losse was overigens wel beduidend langer vandaar mijn idee van dat sensorboutje.
Morgen maar eens kijken of ik achterop de dynamo meer meet dan op de accupolen. Indien ja, dan verder zoeken.
Zover bedankt!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 16:30 #1375628 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 80 of 100 Ampère
Zo'n 80 of 100 Ampère dynamo zou dat toch eigenlijk makkelijk bij moeten/kunnen sloffen...........
NB dit is het vermogen bij 2/3 van het max. toerental.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2012 16:48 #1375632 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 4000 tpm
Hallo Andre
Ik zal binnenkort eens kijken wat er op de dynamo staat.  2/3de van het maximaal toerental haal ik niet zo vaak.  Zeker niet op de rit van en naar het werk.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC