2 Volt pleite
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ja, hij heeft me die accu destijds ook verkocht. Maar ik vertrouw hem volledig. Als hij je auto APK-goedkeurt, weet je zeker dat de auto goed is. Dus dat zit wel goed.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Enkele reis naar het werk is 4,5 km.struis schreef : Hoe komt die accu dan zover ontladen? Of rij je zo weinig/korte tijd?
groetjes
Mathy
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Toch wel iets gevonden, er loopt van één van de achterste klepdekselboutjes een massakabeltje naar het schutbord. van die aansluiting op het schutbord loopt nog zo'n massakabeltje naar beneden, maar die zat beneden nergens op vast, ik vermoed dat hij bij het boutje van de vliegwielsensor hoort te zitten gezien de maat van het oogje.
Nou heb ik van het punt waar het blauwe massakabeltje van de dynamo vast zit een andere massakabel naar dat losse massakabeltje van het schutbord gelegd en die met een boutje verbonden, mijn redenatie is dat hij dan in ieder geval op massa zit zij het niet helemaal op de plek waar hij eigenlijk hoort.
Nou nog een vraag, als ik laadstroom meet doe ik dat normaal gesproken op de accupolen, mag ik dat ook achterop de dynamo meten, min op dat blauwe kabeltje en plus op de rode? Met het idee om precies te meten wat de dynamo levert?
Iemand enig idee waar het massakabeltje dat vanaf het schutbord naar beneden loopt eigenlijk vast hoort te zitten en of het nu zo vreselijk veel uit maakt waar het aan massa zit aan het blok?
En dat laadstroom meten op de dynamo, kan dat?
Groeten,
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Bij 8 graden verwachte ik ook een hogere spanning op de accu. Bleek zelfs ietsje lager te zijn: 12,1. De auto heeft de laatste dagen alleen maar stadsritjes gemaakt.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten,
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Hoi Ton,Ton schreef : Is er iemand die een antwoord weet op één van mijn vragen of misschien wel allebei?
Groeten,
Ja hoor.
Hier je antwoorden:
Beide massakabeltjes bij het schutbord horen op de bouten van het kleppendeksel, er gaat Geen massakabeltje naar de BDP sensor.
Als ze niet aangesloten zijn, allebei, dan kan het zijn dat je radio/knipperlichten en ruitenwissers wat "Vreemd" gedrag gaan vertonen.
Bij mij zaten ze ook iets los (wist ik niet) iedere keer dat ik over een heuvel reed viel de radio uit en stopte de wisser even midden op de ruit. Kwam er later achter dat de bout die de massakabeltjes op het schutbord vasthoud, los zat. Aandraaien en mijn probleem was opgelost.
Op je andere vraag: Ja, je kan het voltag ook meten bij de Dynamo. Precies zoals je omschrijft.
Massa meetpunt kan je ook de behuizing van de dynamo voor gebruiken, is immers ook massa.
Groeten,Gerben
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Het enige wat ik wel eens heb ervaren is "zomaar" één slag van mijn ruitenwissers bij het aanzetten van het contact, radio nooit problemen. wat ik mij dan wel afvraag waarom moeten er twee massakabeltjes van dat punt op het schutbord naar het kleppendeksel gaan, doet ééntje het ook niet? Die losse was overigens wel beduidend langer vandaar mijn idee van dat sensorboutje.
Morgen maar eens kijken of ik achterop de dynamo meer meet dan op de accupolen. Indien ja, dan verder zoeken.
Zover bedankt!
- André Struis
- Nieuw lid
-
NB dit is het vermogen bij 2/3 van het max. toerental.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik zal binnenkort eens kijken wat er op de dynamo staat. 2/3de van het maximaal toerental haal ik niet zo vaak. Zeker niet op de rit van en naar het werk.
groetjes
Mathy