2 Volt pleite
- V700 register
- Nieuw lid
-
RobK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Bij 12,2 volt heb je nog 60% maar een accu met te geringe capaciteit gemonteerd geeft natuurlijk al snel problemen.State of charge chart for 12 volt batteries: Batteries should be checked after at least 3 hrs. rest.Batterie 120 Ah to low Ah80 Ah to low Ah40 Ah to low Ah16 Ah to low Ah 12.70 volts 100 % 0 0 0 0 12.50 volts 90 % 12 8 4 1.6 12.42 volts 80 % 24 16 8 3.2 12.32 volts 70 % 36 24 12 4.8 12.20 volts 60 % 48 32 16 6.4 12.06 volts 50 % 60 40 20 8.0 11.90 volts 40 % 72 48 24 9.6 11.75 volts 30 % 84 56 28 11.2 11.58 volts 20 % 96 64 32 12.8 11.31 volts 10 % 108 72 36 14.4 10.50 volts 0 % 120 80 40 16.0Adrian schreef : Dat zijn toch normale waardes.
Wat had je dan verwacht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Accu is al wel op leeftijd(schat een jaar of 5) maar als ik de accu meet met alles uit dan geeft deze 13.76 volt aan, zodra ik de motor start en het grloeirelais gaat uit meet ik op de accu 12,43 volt(wat verklaarbaar is door het zware gloeien) maar dan zou ik bij het laden dus die 14.** volt moeten halen, dit haalt hij niet.Dus vanmiddag de dynamo er af en laten testen maar op de test bank gaf hij 14.2 volt, laad regelaar even los gehad en die was nog in goede staat.
Zodra ik hem lekker ga belasten, dus die hele bak met verlichting aan, kachel aan, radio aan, achterruit verwarming aan dan blijft er nog maar 9.03 volt over zet ik alles weer uit blijft het rond de 9 volt hangen en pas na een minuut of 10 draaien klimt hij weer op naar 12.42 volt.
Ik heb alle massa punten schoongemaakt, accu klemmen ook schoon gemaakt, en de accu is ook getest en die gaf nog voor 90% aan in conditie te zijn.
Dus voor mij is het spoor ook bijster, heb trouwens ook al een andere dynamo geprobeert maar die gaf helemaal geen teken van leven.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik heb een afspraak gemaakt voor komende donderdag.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Probeer/meet je dit door de motor te starten en vervolgens stationair te laten draaien?TGTF schreef : Bij mij valt het een en ander ook op,
Accu is al wel op leeftijd(schat een jaar of 5) maar als ik de accu meet met alles uit dan geeft deze 13.76 volt aan, zodra ik de motor start en het grloeirelais gaat uit meet ik op de accu 12,43 volt(wat verklaarbaar is door het zware gloeien) maar dan zou ik bij het laden dus die 14.** volt moeten halen, dit haalt hij niet.Dus vanmiddag de dynamo er af en laten testen maar op de test bank gaf hij 14.2 volt, laad regelaar even los gehad en die was nog in goede staat.
Zodra ik hem lekker ga belasten, dus die hele bak met verlichting aan, kachel aan, radio aan, achterruit verwarming aan dan blijft er nog maar 9.03 volt over zet ik alles weer uit blijft het rond de 9 volt hangen en pas na een minuut of 10 draaien klimt hij weer op naar 12.42 volt.
Ik heb alle massa punten schoongemaakt, accu klemmen ook schoon gemaakt, en de accu is ook getest en die gaf nog voor 90% aan in conditie te zijn.
Dus voor mij is het spoor ook bijster, heb trouwens ook al een andere dynamo geprobeert maar die gaf helemaal geen teken van leven.
Tom.
Oudere dynamo regelaars willen nog wel eens zo werken dat eerst de dynamo "op veld" moet komen voor dat hij werkt. Dit kan je doen door geruime tijd te wachten, of door een keer een dot gas te geven. Zo'n zelfde motor in een LT28 van Volkswagen moet je eerst een keer 1500-2000 toeren laten maken voordat de dynamo gaat bijladen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik zal met deze nog eens langs de testbank gaan en het veld laten controleren.
De kabels zijn inmiddels bijna allemaal vervangen, de enigste die nog niet vervangen is, is de massa van de accu dus die zal ik ook nog eens doen.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Het is dan ook wel een volledig gereviseerd examplaar.
Hoe is het lampje in je dashboard Tom? Misschien dat die door ouderdom te veel weerstand geeft richting dynamo. (ik grijp maar even wat uit de lucht)
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
In dit geval is er iets mis met de aansluiting van de dynamo, lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.