2 Volt pleite

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 17:39 #1375261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Maar bij de Audi A3 mat ik vanmorgen 12.40 v en bij de Volvo 12.15v

RobK.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 17:51 #1375262 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Natuurlijk

Adrian schreef : Dat zijn toch normale waardes.
Wat had je dan verwacht?

Bij 12,2 volt heb je nog 60% maar een accu met te geringe capaciteit gemonteerd geeft natuurlijk al snel problemen.State of charge chart for 12 volt batteries: Batteries should be checked after at least 3 hrs. rest.Batterie 120 Ah to low Ah80 Ah to low Ah40 Ah to low Ah16 Ah to low Ah 12.70 volts 100 % 0 0 0 0 12.50 volts 90 % 12 8 4 1.6 12.42 volts 80 % 24 16 8 3.2 12.32 volts 70 % 36 24 12 4.8 12.20 volts 60 % 48 32 16 6.4 12.06 volts 50 % 60 40 20 8.0 11.90 volts 40 % 72 48 24 9.6 11.75 volts 30 % 84 56 28 11.2 11.58 volts 20 % 96 64 32 12.8 11.31 volts 10 % 108 72 36 14.4 10.50 volts 0 % 120 80 40 16.0 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2012 19:38 #1375270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu
Bij mij valt het een en ander ook op,
Accu is al wel op leeftijd(schat een jaar of 5) maar als ik de accu meet met alles uit dan geeft deze 13.76 volt aan, zodra ik de motor start en het grloeirelais gaat uit meet ik op de accu 12,43 volt(wat verklaarbaar is door het zware gloeien) maar dan zou ik bij het laden dus die 14.** volt moeten halen, dit haalt hij niet.Dus vanmiddag de dynamo er af en laten testen maar op de test bank gaf hij 14.2 volt, laad regelaar even los gehad en die was nog in goede staat.
Zodra ik hem lekker ga belasten, dus die hele bak met verlichting aan, kachel aan, radio aan, achterruit verwarming aan dan blijft er  nog maar 9.03 volt over zet ik alles weer uit blijft het rond de 9 volt hangen en pas na een minuut of 10 draaien klimt hij weer op naar 12.42 volt.
 
Ik heb alle massa punten schoongemaakt, accu klemmen ook schoon gemaakt, en de accu is ook getest en die gaf nog voor 90% aan in conditie te zijn.
Dus voor mij is het spoor ook bijster, heb trouwens ook al een andere dynamo geprobeert maar die gaf helemaal geen teken van leven.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2012 01:16 #1375298 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Donderdag
Hallo Volvisti
Ik heb een afspraak gemaakt voor komende donderdag.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2012 07:03 #1375304 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
je ooit al al je massa en pluskabels vervangen Tom ?  Die kabels verrotten na verloop van tijd.  Heb bij de tractor van mij alles nieuw erin getrokken en laad gewoon wat hij moet doen.  Had exact hetzelfde probleem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2012 11:10 #1375308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is de dynamo dan wel op veld?

TGTF schreef : Bij mij valt het een en ander ook op,
Accu is al wel op leeftijd(schat een jaar of 5) maar als ik de accu meet met alles uit dan geeft deze 13.76 volt aan, zodra ik de motor start en het grloeirelais gaat uit meet ik op de accu 12,43 volt(wat verklaarbaar is door het zware gloeien) maar dan zou ik bij het laden dus die 14.** volt moeten halen, dit haalt hij niet.Dus vanmiddag de dynamo er af en laten testen maar op de test bank gaf hij 14.2 volt, laad regelaar even los gehad en die was nog in goede staat.
Zodra ik hem lekker ga belasten, dus die hele bak met verlichting aan, kachel aan, radio aan, achterruit verwarming aan dan blijft er  nog maar 9.03 volt over zet ik alles weer uit blijft het rond de 9 volt hangen en pas na een minuut of 10 draaien klimt hij weer op naar 12.42 volt.
 
Ik heb alle massa punten schoongemaakt, accu klemmen ook schoon gemaakt, en de accu is ook getest en die gaf nog voor 90% aan in conditie te zijn.
Dus voor mij is het spoor ook bijster, heb trouwens ook al een andere dynamo geprobeert maar die gaf helemaal geen teken van leven.
Tom.

Probeer/meet je dit door de motor te starten en vervolgens stationair te laten draaien?
Oudere dynamo regelaars willen nog wel eens zo werken dat eerst de dynamo "op veld" moet komen voor dat hij werkt. Dit kan je doen door geruime tijd te wachten, of door een keer een dot gas te geven. Zo'n zelfde motor in een LT28 van Volkswagen moet je eerst een keer 1500-2000 toeren laten maken voordat de dynamo gaat bijladen.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2012 12:01 #1375311 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Accutijd
Inderdaad accutijd van het jaar, een beetje kou en de zwakkere broeders geven het al gauw op. Dat mickeymouse ding van de Halfords in de zilvere vond ik al klein en verdacht en inderdaad vanochtend zet moeders eerst de blower op vol (vrouwen logica) en tracht te starten... No dice. Accu helemaal dood. Een verse Bosch gehaald en floep hij liep weer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2012 17:42 #1375327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd/veld
Dat heb ik ook gedaan op 1500 toeren gehouden en toen liep de volt meter wel snel op,Maar wat ik dan als nog niet snap, de dynamo die ik op reserve heb liggen kwam van een draaiende motor en die dynamo is vorig jaar nog gereviseerd en die gaf helemaal geen teken van leven.
Maar ik zal met deze nog eens langs de testbank gaan en het veld laten controleren.
De kabels zijn inmiddels bijna allemaal vervangen, de enigste die nog niet vervangen is, is de massa van de accu dus die zal ik ook nog eens doen.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2012 18:02 #1375330 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hm
Die van mij geeft bij start en pruttelend rond de 900 toeren al meteen 14 Volt.
Het is dan ook wel een volledig gereviseerd examplaar.
Hoe is het lampje in je dashboard Tom? Misschien dat die door ouderdom te veel weerstand geeft richting dynamo. (ik grijp maar even wat uit de lucht)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2012 19:51 #1375335 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Op veld........
De zelf-bekrachtiging van de rotor, bedoel je waarschijnlijk.
In dit geval is er iets mis met de aansluiting van de dynamo, lijkt me.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD