- Berichten: 4
2 Volt pleite
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 19:47 #1095685
door Mathy van Nisselroy
2 Volt pleite is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
De laatste week wil m'n auto niet echt starten. Soms haalt ie het nog net, maar te vaak moet ik hem aanduwen.
Vanavond heb ik de meter er maar eens bijgepakt en de spanning over de accupolen gemeten:
Bij draaiende motor 14,08 Volt.
Bij stilstaande motor 12,08 Volt.
Ik heb de auto van het contact gezet en heb gelijk gemeten. Er zal dus geen 15 seconden in gezeten hebben.
Daarna zakt de spanning heel langzaam.
Over de dynamo meet ik 14,28 Volt.
Wat is hier aan de hand?
De accu is van februari 2011.
Ik heb laatst 's avonds na het werk een half uurtje gereden. Volgende morgen wou de auto niet starten.
groetjes
Mathy
De laatste week wil m'n auto niet echt starten. Soms haalt ie het nog net, maar te vaak moet ik hem aanduwen.
Vanavond heb ik de meter er maar eens bijgepakt en de spanning over de accupolen gemeten:
Bij draaiende motor 14,08 Volt.
Bij stilstaande motor 12,08 Volt.
Ik heb de auto van het contact gezet en heb gelijk gemeten. Er zal dus geen 15 seconden in gezeten hebben.
Daarna zakt de spanning heel langzaam.
Over de dynamo meet ik 14,28 Volt.
Wat is hier aan de hand?
De accu is van februari 2011.
Ik heb laatst 's avonds na het werk een half uurtje gereden. Volgende morgen wou de auto niet starten.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 19:56 #1375195
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu is overleden
weet het voor 99% zeker 1 cell is dood.
en ja dat kan ook bij een nieuwe accu reden, verschillend gewoon fabricage fout,leeg starten overladen ectect
en ja dat kan ook bij een nieuwe accu reden, verschillend gewoon fabricage fout,leeg starten overladen ectect
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 22:45 #1375209
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Accu feb.2011
Een goede accu-test, met een elektronische tester kan uitsluitsel geven.
Als je accu 2 jaar mee gaat heb je niks te zeggen, maar het blijft wel "vlot".
Zelf vervang ik m'n accu gewoon elke 2 jaar, om ge-ouwe-z**k te voorkomen.
Als ik ergens een hekel aan heb, is dat je auto niet wil starten................
Als je accu 2 jaar mee gaat heb je niks te zeggen, maar het blijft wel "vlot".
Zelf vervang ik m'n accu gewoon elke 2 jaar, om ge-ouwe-z**k te voorkomen.
Als ik ergens een hekel aan heb, is dat je auto niet wil starten................
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 00:32 #1375223
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu geeft de geest..
Mathy,
Ik kampte al maanden met startproblemen. Daar ik minder gebruik maak van mijn 945, duurde het wel eens een dag of 5-6 voor ik hem weer startte. En regelmatig lukte dat niet. Ik dacht aan lekstroom, via de radio, of de contactdoos bij de trekhaak. Onlangs bij Nordicar het een en ander gemeten. Dynamo laadde goed, lekstroom 2mA, dit is niet ongebruikelijk, bijv. voor het in stand houden van de radio: tijd, geheugen etc. Daarna accu gemeten, deze zat na de rit van een uur naar Nordicar, dicht tegen het gele=zwakke gebied. Slechte accu zei de monteur. En ja nu het wat kouder is geworden, was het al gauw weer mis. Bij Nordicar toen wel een Volvo accu meegenomen en die nu in mijn 945 geplaatst. De starts tot nu toe waren prima! De slechte accu kwam van de ANWB en was krap 4 jaar oud.
Hans
Ik kampte al maanden met startproblemen. Daar ik minder gebruik maak van mijn 945, duurde het wel eens een dag of 5-6 voor ik hem weer startte. En regelmatig lukte dat niet. Ik dacht aan lekstroom, via de radio, of de contactdoos bij de trekhaak. Onlangs bij Nordicar het een en ander gemeten. Dynamo laadde goed, lekstroom 2mA, dit is niet ongebruikelijk, bijv. voor het in stand houden van de radio: tijd, geheugen etc. Daarna accu gemeten, deze zat na de rit van een uur naar Nordicar, dicht tegen het gele=zwakke gebied. Slechte accu zei de monteur. En ja nu het wat kouder is geworden, was het al gauw weer mis. Bij Nordicar toen wel een Volvo accu meegenomen en die nu in mijn 945 geplaatst. De starts tot nu toe waren prima! De slechte accu kwam van de ANWB en was krap 4 jaar oud.
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 08:03 #1375227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bosh accu
ik koop al jaren bosch accu`s vanwege het snelle kapot gaan van andere .
ze kosten rond de 120 euro (64 ampere)maar je hebt 2 jaar garantie dus in ieder geval 2 jaar geen onkosten en meestal b.v. mijn 940 heeft er 6 1/2 jaar mee gedaan .
gemiddeld haal ik de 5 jaar makkelijk en dat met heel veel kleine ritten en rond de 30.000-40.000 km per jaar.
1x gehad na 1 jaar stuk maar gewoon gratis een nieuwe en weer rijden.
en volgens mij als er een cel stuk is is je amperage ook weg.(valt alles uit onder belasting maar wel een goed voltage)
maar met deze koude en veel elektra gebruik (kachel,verlichting.ect.) en kleine stukjes rijden heeft de accu vooral als die geen 100% meer is het ook zwaar.
groet will
ze kosten rond de 120 euro (64 ampere)maar je hebt 2 jaar garantie dus in ieder geval 2 jaar geen onkosten en meestal b.v. mijn 940 heeft er 6 1/2 jaar mee gedaan .
gemiddeld haal ik de 5 jaar makkelijk en dat met heel veel kleine ritten en rond de 30.000-40.000 km per jaar.
1x gehad na 1 jaar stuk maar gewoon gratis een nieuwe en weer rijden.
en volgens mij als er een cel stuk is is je amperage ook weg.(valt alles uit onder belasting maar wel een goed voltage)
maar met deze koude en veel elektra gebruik (kachel,verlichting.ect.) en kleine stukjes rijden heeft de accu vooral als die geen 100% meer is het ook zwaar.
groet will
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 08:14 #1375228
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu geen probleem
Niet veel problemen met accu's gehad.
Heb geen Volvo of Bosch accu's ,maar accu van of ander eigen label van een grote audio/video/pc zaak in Rotterdam.(Correct)
Betaalde voor een nieuwe accu 72 ampere jaar geleden 59 euro zie dat ze nu 72.95 euro kosten.
<a href=" www.correct.nl/artikel.php?menu=0.14&ARTNR=267827 "> www.correct.nl/artikel.php?menu=0.14&ARTNR=267827
Dus zou best wel elk jaar dan een nieuwe kunnen kopen , maar de accu's blijven het gewoon doen .
Laatst de 740 sedan die meer dan 2.1/2 buiten heeft gestaan (accu wel min pool los)
accupool aangesloten en gewoon starten.
Dus zo te zien geen dure bosch accu nodig.
Heb geen Volvo of Bosch accu's ,maar accu van of ander eigen label van een grote audio/video/pc zaak in Rotterdam.(Correct)
Betaalde voor een nieuwe accu 72 ampere jaar geleden 59 euro zie dat ze nu 72.95 euro kosten.
<a href=" www.correct.nl/artikel.php?menu=0.14&ARTNR=267827 "> www.correct.nl/artikel.php?menu=0.14&ARTNR=267827
Dus zou best wel elk jaar dan een nieuwe kunnen kopen , maar de accu's blijven het gewoon doen .
Laatst de 740 sedan die meer dan 2.1/2 buiten heeft gestaan (accu wel min pool los)
accupool aangesloten en gewoon starten.
Dus zo te zien geen dure bosch accu nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 16:17 #1375257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem
Bij mij vanmorgen 12.15 volt in rust en als de motor draait 13.65v. mijn accu is ook nog maar 2 jaar oud.
Ga vrijdag de accu door laten meten.
RobK
Ga vrijdag de accu door laten meten.
RobK
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 16:20 #1375258
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic waardes
Dat zijn toch normale waardes.
Wat had je dan verwacht?
Wat had je dan verwacht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 17:04 #1375259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie hieronder:
Wat is nu de
Zie hieronder:
Wat is nu de beste manier om te bepalen hoever een accu ontladen? De beste manier is door het meten van de zuurgraad van de elektrolyt in de accu. Dit is zwavelzuur en gezien de zeer bijtende eigenschappen, sterk af te raden. De beste volgende methode is door te meten wat de spanning van de onbelaste accu is.
Voor een goede meting mag de accu niet belast zijn en na een belasting 10 minuten rust hebben gehad. Meet de spanning met een goede, bij voorkeur digitale, voltmeter. Mobilenergy.nl levert ook handige , programmeerbare accumeters die geschikt zijn voor zowel 12 als 24 volt accu’s.
Laadtoestand accu % ontladen
s.m. elektrolyt
Rustspanning in volt
100% 0 1,28 12,72
80% 20 1,245 12,51
60% 40 1,21 12,30
40% 60 1,175 12,09
20% 80 1,14 11,88
0% 100 1,10 11,64
RobK.
Wat is nu de beste manier om te bepalen hoever een accu ontladen? De beste manier is door het meten van de zuurgraad van de elektrolyt in de accu. Dit is zwavelzuur en gezien de zeer bijtende eigenschappen, sterk af te raden. De beste volgende methode is door te meten wat de spanning van de onbelaste accu is.
Voor een goede meting mag de accu niet belast zijn en na een belasting 10 minuten rust hebben gehad. Meet de spanning met een goede, bij voorkeur digitale, voltmeter. Mobilenergy.nl levert ook handige , programmeerbare accumeters die geschikt zijn voor zowel 12 als 24 volt accu’s.
Laadtoestand accu % ontladen
s.m. elektrolyt
Rustspanning in volt
100% 0 1,28 12,72
80% 20 1,245 12,51
60% 40 1,21 12,30
40% 60 1,175 12,09
20% 80 1,14 11,88
0% 100 1,10 11,64
RobK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 17:10 #1375260
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De invloed van temperatuur lijkt me ook belangrijk??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam