Nog net geen autobrand: koelfan!!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 19:40 #1253795 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tangetje
Hallo Jan-Willem

jgootzen schreef : In iedere auto een ringsleutel 10/11 aan een T-rapje in de buurt van de accu kan natuurlijk ook.

En dan maar zoeken waar je het tangetje gestopt hebt, omdat je de T-rap in de haast niet los krijgt. Misschien is het handiger, om de sleutel in een oude lap te draaien en hem dan ergens tussen te klemmen waar ie, als de kap dicht is, niet weg kan.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 19:56 #1253802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn ook...
... lange T-raps. Als je die slim monteert, heb je genoeg bereik om zonder kniptang de sleutel te kunnen gebruiken. Ik schreef 10/11 zodat je de 11 kunt gebruiken om de T-rap (of een andere bevestiging natuurlijk) doorheen te doen. Samen verzinnen we vast wel de perfecte oplossing!
Groetjes,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 00:20 #1253846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vleugelboutje?
Naast vleugelmoertjes heb je ook vleugelboutjes. 2 van die m6 boutjes met vleugeltje en netjes in de vaseline en je hebt ze zo los in een noodsituatie. Eventueel netjes beplakken met rode en zwarte isolatieband dan doet het iets minder zeer aan de vingers en je kunt er geen onbedoeld contact mee maken. Staat nu op mijn to do lijstje, kost nl. bijna niks en geen montagegedoe en geeft wel een rustig gevoel, daar houd ik wel van :-).

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
18-11-2009 18:25 #1253922 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic 35qmm/50qmm

Baseman schreef : die fan kan trouwens natuurlijk uit de auto en met een stukje velengd draad op veilige afstand uitfikken....

Heb je wel zo'n dikke kabel want met een 4qmm red je het echt niet

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 18:55 #1253930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eentje

MaartenG schreef : Eventueel netjes beplakken met rode en zwarte isolatieband dan doet het iets minder zeer aan de vingers en je kunt er geen onbedoeld contact mee maken.

Ik zou maar eentje doen, die van de massa. Dan kan die van de plus gewoon onder het afdekkapje blijven. Alleen die van de massa is echt wel voldoende om je accu van de auto te ontkoppelen in gevallen als in de topicstart omschreven of bij werkzaamheden. Hoef je bij sleutelen ook niet op te letten dat je je sleutel vastlast tussen de accupolen, mocht de isolatie beschadigd zijn (doordat je sleutel erop viel).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 21:51 #1253975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt eentje is genoeg
Ja Henk dat is eigenlijk net zo goed of nog beter. Idee van 2 maal een vleugelboutje was ook dat ik dan überhaupt niet met een sleutel bezig hoef bij de accu... Ik heb trouwens ook geen afdekkapje over de pluspool. Lowbudget accu misschien :-) Anyway een snel te ontkoppelen minkabel is voldoende, helemaal mee eens.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC