Nog net geen autobrand: koelfan!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn werk heb ik tientallen brandende auto's geblust, maar als het je eigen auto is, sta je toch even raar te kijken.
Dat wordt dus fanmotor + twee sensoren + relais vervangen. Zonde van het geld, maar veel goedkoper dan een andere auto kopen. Ik hoop dat de bekabeling niet teveel stroom heeft gehad. Volgens het schema zit er geen zekering in dit circuit.
Ik vond in dit forum twee andere gevallen. Zijn er meer bekend?
Groeten uit Zuid-Limburg,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, volgens mij niet, je bent inderdaad nummer drie, de afgelopen vier jaar bezien.Mazzel gehad, dat je en gereedschap had, en het snel doorhad.Voor hetzelfde geld, sta je op deA2, met de wind van achteren in een langzaam rijdende file............jgootzen schreef : Ik vond in dit forum twee andere gevallen. Zijn er meer bekend?
Klaas Daalderop belde me een keer nogal in paniek op, dat hem hetzelfde overkwam, hij had langer nodig te ontdekken dat de koelfan blijft koelen, als ie het warm blijft hebben.Ging allemaal net goed.
Overigens is een nieuwe fan voldoende, denk ik, ik neem tenminste aan dat je die (met de accuklemmen los, voor je veiligheid) niet meer kunt ronddraaien? Ik snap niet, dat in alle drie de gevallen de zekering er niet uit fikt, vind ik echt onbegrijpelijk.
Als dat met je 940 was, heb je dan niet nog een fan liggen, die normaal bij een non-ECC op de waterpomp-poelie zit?Dan kun je de electrieke fan eraf halen, en die ander erop zetten, kun je maandag gewoon nog aan het werk, met deze auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Staat <a href="/node/27391">HIER </a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan het me ook enkel van jullie twee herinneren.960 estate 1996 schreef : Hoeveel geen idee maar ik was dan 1 vd ...................
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan hem ook niet vinden, en als er inderdaad geen tussenzit, is er dan iets tegen om er alsnog zelf een zekering tussen te plaatsen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zeg wel meer..................whitehorse schreef : Jan-Willem zegt dat er geen zekering tussen zit en Bas heeft het wél over een zekering?

Ik heb het even nagezocht en ik meende me te herinneren dat onder op de asbak een coolingfan-fuse genoemd stond.(maar kan hem in het schema niet vinden)Het 30A hi/lo-speed relais, wat naast je accu zit, is wel 30 A thermisch beveiligd, maar welkt dus niet als de fan uitfikt.
Ter lering ende vermaak, zou het momenteel dan dus heel goed uit komen, als Jgootzen er even een zwevende zekering van 30A tussen zou willen hangen (vóór de reparatie), om te zien of deze eruit smelt, als de fan vastloopt.Het moet haast wel, maar just to be sure.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet iemand of de koelfanmotor los te koop is, of moet het hele ding met "propellor" en behuizing als geheel worden vervangen?
Groeten uit Zuid-Limburg,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Advertentienummer 294721398

Succes!