Als we toch met relais aan het goochelen zijn... 3x knipperen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2008 22:58 #1220821
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekeken
Ik heb het een beetje bekeken. Conrad heeft voor 40 euro een comfort blinker, die dit kan regelen. Het ding heeft dacht ik een "plus" puls nodig. Ik kon zo uit de schemas niet helemaal duidelijk worden of je die krijgt als je de handle even bediend. Verder wordt het inderdaad knippen, mischien kun je dat voorkomen voor zelf een soort "tussenkabeltje" met de juiste aanpassingen te maken tussen de stekker die naar de auto gaat en de contacten op de handle (die normaal gesproken dus op elkaar zitten).
Het VW relais is geen optie (heb ik uitgezocht, zit bij VW op een andere manier aan de alarmlichten/etc geknoopt), iets van de andere volvo modellen overnemen is geen optie (heb ik ook uitgezocht, bij bijv. de nieuwe v70 loopt het via de computer/canbus).
Het VW relais is geen optie (heb ik uitgezocht, zit bij VW op een andere manier aan de alarmlichten/etc geknoopt), iets van de andere volvo modellen overnemen is geen optie (heb ik ook uitgezocht, bij bijv. de nieuwe v70 loopt het via de computer/canbus).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2008 22:59 #1220822
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook niet
hoe kun je nou per ongeluk aan die hendel zitten??Mathy schreef : Hallo Volvisti
Op de VW busjes op het werk zit het ook. Ik wil het niet. Kom je per ongeluk even aan de hendel, begint het ding drie keer te knipperen. Uitzetten is niet mogelijk. Zal de rest van het verkeer leuk, maar vooral duidelijk, vinden...mbroeren schreef : ik heb dit zien werken in een V90 ...
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2008 23:50 #1220828
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Confort blinker
Kan je bij die busjes ook gewoon uitzetten.........
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 00:02 #1220832
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic (im?)busje komt zo
Hallo Andre
Hoe?
groetjes
Mathy
Hoe?
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 01:11 #1220837
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ruitenwisser handle
Even uit m'n hoofd;
Op het ruitenwisser handle zitten toetsen waarmee je door het menu, van het display tussen de klokken, kan navigeren.
Menu "Confort blinken" aus.
Als je knoppen op het stuur hebt, zijn het de toetsen bij je rechter duim....... pijltjes menu en enter.
Moet wel bij contact aan en stilstand.
Instructieboekje kan meer vertellen.
Op het ruitenwisser handle zitten toetsen waarmee je door het menu, van het display tussen de klokken, kan navigeren.
Menu "Confort blinken" aus.
Als je knoppen op het stuur hebt, zijn het de toetsen bij je rechter duim....... pijltjes menu en enter.
Moet wel bij contact aan en stilstand.
Instructieboekje kan meer vertellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 16:51 #1220872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kiezen
bij BMW kan je zelfs kiezen hoe vaak hij knippert....
tsja eigenlijk kan je alles inbouwen, tis maar net hoe ver je wilt gaan en wat het mag kosten. Ik vind bijvoorbeeld een parkeersensor voor €20,- niet duur en dat is een handig hulpje, €40,- voor drie keer knipperen vind ik wel duur. Ik moet wel zeggen dat het prettig is (mijn vader heeft t ook in de Passat) maar ja, dat is stoelmassage en adaptieve cruisecontrol ook en mooi dik leer en zelfdimmende binnenspiegel en achterbankverwarming en massagestoelenenelektrischezonweringensluitbekrachtigingopdeportieren-eneenparapluinjedeurindashtouchscreennavigatiemetbluetoothwirelesshomelinkingdevicegaragedeuropener-eopritverwarmingjacuzzimetdikkegeluidsinstallatiezongeregeldejalouzieënmetregensensorbedieningopenhaarmet-afstandbedieningplasmatvmetblueraydiscrecorder5.1dolbyprologicsurroundsetjezonderlelijkespeakerin jekamer.....
groetjes
tsja eigenlijk kan je alles inbouwen, tis maar net hoe ver je wilt gaan en wat het mag kosten. Ik vind bijvoorbeeld een parkeersensor voor €20,- niet duur en dat is een handig hulpje, €40,- voor drie keer knipperen vind ik wel duur. Ik moet wel zeggen dat het prettig is (mijn vader heeft t ook in de Passat) maar ja, dat is stoelmassage en adaptieve cruisecontrol ook en mooi dik leer en zelfdimmende binnenspiegel en achterbankverwarming en massagestoelenenelektrischezonweringensluitbekrachtigingopdeportieren-eneenparapluinjedeurindashtouchscreennavigatiemetbluetoothwirelesshomelinkingdevicegaragedeuropener-eopritverwarmingjacuzzimetdikkegeluidsinstallatiezongeregeldejalouzieënmetregensensorbedieningopenhaarmet-afstandbedieningplasmatvmetblueraydiscrecorder5.1dolbyprologicsurroundsetjezonderlelijkespeakerin jekamer.....
groetjes
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 00:28 #1220920
door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Goeie!
ROFLMAO!!!
...enookgraaginteractiefspraakgestuurdnavigatiesysteemmetstuurautomaatincombinatiemetadaptivecruisecontrolen-citysafetyplus360gradendraaibarestoelenmetingebouwdeminibar
(pastmooibijdieplasmatvmet-blueraydiscrecorder5.1dolbyprologicsurroundsetjezonderlelijkespeaker!), hoef je ook geen zorgen meer te maken over de knipperlicht-etiquette! ;P
Greets, Leon.
Adspirant Volvo-rijder, nog zoekende...
...enookgraaginteractiefspraakgestuurdnavigatiesysteemmetstuurautomaatincombinatiemetadaptivecruisecontrolen-citysafetyplus360gradendraaibarestoelenmetingebouwdeminibar
(pastmooibijdieplasmatvmet-blueraydiscrecorder5.1dolbyprologicsurroundsetjezonderlelijkespeaker!), hoef je ook geen zorgen meer te maken over de knipperlicht-etiquette! ;P
Greets, Leon.
Adspirant Volvo-rijder, nog zoekende...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2008 01:46 #1221278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog 1 ding
Met alle respect, maar om een "echte" comfortblinker te krijgen zal er meer moeten gebeuren dat een extraatje wat het knipperrelais aanstuurt.
3x knipperen gebeurt nl. als je de raw-hendel een duwtje geeft. 1x knipperen kan ook: Je schakelt dan echt met de hendel (*klik*) naar boven of beneden, daarna weer terug naar 0 zetten. Dan wordt er niet 3x geknipperd. M.a.w. er zitten dus nog 2 extra contacten in de hendel-schakelaar waarmee je de 3x knipperen activeert.
Als je dit niet doet zul je met een 'half werkend' systeem zitten. Tenslotte kun je je vergissen (dode hoek b.v.) of blijkt op het laatste moment toch een andere richting wenselijk te zijn. Dan haal je snel de hendel uit de gekozen stand en vervolg je je nieuw gekozen route. Heb je zo'n extraatje zelf erin gebouwd zal het knipperlicht toch nog tweemaal knipperen waardoor je je medeweggebruikers verwart. M.a.w. enkel op basis van de hendel naar nul zetten zal het 'extraatje' nooit kunnen weten of ie (zoals 99% van de gevallen) 3x moet knipperen of moet stoppen.

Gr
3x knipperen gebeurt nl. als je de raw-hendel een duwtje geeft. 1x knipperen kan ook: Je schakelt dan echt met de hendel (*klik*) naar boven of beneden, daarna weer terug naar 0 zetten. Dan wordt er niet 3x geknipperd. M.a.w. er zitten dus nog 2 extra contacten in de hendel-schakelaar waarmee je de 3x knipperen activeert.
Als je dit niet doet zul je met een 'half werkend' systeem zitten. Tenslotte kun je je vergissen (dode hoek b.v.) of blijkt op het laatste moment toch een andere richting wenselijk te zijn. Dan haal je snel de hendel uit de gekozen stand en vervolg je je nieuw gekozen route. Heb je zo'n extraatje zelf erin gebouwd zal het knipperlicht toch nog tweemaal knipperen waardoor je je medeweggebruikers verwart. M.a.w. enkel op basis van de hendel naar nul zetten zal het 'extraatje' nooit kunnen weten of ie (zoals 99% van de gevallen) 3x moet knipperen of moet stoppen.

Gr

Moderators: Jerry Stam