Als we toch met relais aan het goochelen zijn... 3x knipperen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
[+] --- [relais] --- [schakelaar stand Links] --- [knipperlicht links] --- [massa]
Voor rechts moet je woord "links" voor "rechts" vervangen.
Wat je dus nodig hebt is een timing systeem welk de functie van de schakellaar overbrugt. Dit zal dus nooit zonder drastische wijzigingen plaats kunnen vinden.
Maar waar een wil is, is een weg
nb schema is wat plat om de werking min of meer duidelijk te maken, officieel zit er ook een alarmlicht schakellaar tussen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil ook wel, mits het een "Plug 'n Play" oplossing gaat worden. Knippen in draadjes zit ik niet zo op te wachten.mbroeren schreef : Ja leuk! Als het een kwestie van een relais vervangen/inprikken is, ben ik ook geïnteresseerd. Heb niet zoveel zin om draden te gaan trekken/omleggen (hij zal toch een constante aanvoer moeten hebben neem ik aan).
Als ik tijd heb zal ik eens kijken hoe het in de nieuwe FIAT FIORINO werkt, daar zit ook zo'n "comfort Blinker" op...

- V700 register
- Nieuw lid
-
tenzij er een batterij (en hoe gaat die dan opgeladen worden?) in de relais zit, weet ik zeker dat er draden getrokken moeten worden in onze rechthoeken op wielenvoltomvo schreef :
Ik wil ook wel, mits het een "Plug 'n Play" oplossing gaat worden. Knippen in draadjes zit ik niet zo op te wachten.mbroeren schreef : Ja leuk! Als het een kwestie van een relais vervangen/inprikken is, ben ik ook geïnteresseerd. Heb niet zoveel zin om draden te gaan trekken/omleggen (hij zal toch een constante aanvoer moeten hebben neem ik aan).
Als ik tijd heb zal ik eens kijken hoe het in de nieuwe FIAT FIORINO werkt, daar zit ook zo'n "comfort Blinker" op...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Werkt de "normale" knipperlichtinstallatie dan niet via een relais? (dat zou zomaar kunnen hoor, ik wordt niet gehinderd door bijster veel kennis op dit vlak) Want dan is het toch gewoon de oude eruit, en de nieuwe erin?mbroeren schreef :
tenzij er een batterij (en hoe gaat die dan opgeladen worden?) in de relais zit, weet ik zeker dat er draden getrokken moeten worden in onze rechthoeken op wielenvoltomvo schreef :
- V700 register
- Nieuw lid
-

normaal wordt een relais gebruikt, hier zit "iets" in wat het knipperen regelt. "iets" toevoegen dat het contact van de schakelaar aan de stuurkolom verlengt, telt hoevaak geknipperd is en na genoeg keren de boel weer op laat houden is voldoende.

heb trouwens zon relais op mijn bureau liggen. volgens mij hoeft niet echt in draden geknipt te worden met de conrad oplossing. je kunt gewoon het relais verwijderen en vervolgens AMP's (vlaksteker uitvoering) in plaats van de pootjes steken. wat dan overblijft is veel draden trekken, maar volgens mij is dat wel te doen. zal dat nog eens nader onderzoeken, het idee is me net te binnen geschoten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : heb de vraag uitstaan bij een hella vertegenwoordiger (opel garage ergens is het noorden) maar hier nog niets op gehoord. zal hen binnenkort eens bellen.
zojuist gebeld, mijn hella meneer heeft met hella gebeld. hella kan hier niets voor leveren, de comfortblinker wordt volgens hen aangestuurd via een computer. het relais wat de stroom naar knipperlichten zelf schakelt is gelijk aan het relais wat we nu al hebben in de volvo's. dit spoor loopt dus dood.
voor wat betreft een groupbuy van de conradoplossing zie ik weinig mogelijkheden. als je bestelt en betaalt met ideal (internetbanken via rabobank, abn, postbank, snsbank of fortis) hoef je geen verzendkosten te betalen. dit lijkt me voor het gros van de geinteresseerden geen probleem. bij een groupbuy zou de totale aanschafprijs voor een x aantal exemplaren in één keer lager moeten liggen dan de losse aanschafprijs incl verzendingskosten voor distributie (€ 6 nog wat). om op een artikel van 40 euro meer dan 6 euro korting krijgen heb je wel een flink aantal nodig, en dan is het nog niet voordelig ivm verzendkosten.
we kunnen dus iemand opzadelen met een hoop werk (ondergetekende heeft dat aangeboden en wil dat ook best doen) maar volgens mij staat dat niet in verhouding met de besparing die het op zou kunnen leveren. wat mij betreft dus geen groupbuy, ik weet niet hoe de rest daarover denkt ?
ik ga nog wel kijken hoeveel werk het is de conrad oplossing netjes (zonder knippen/solderen etc) in te bouwen. daar kom ik nog op terug.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Vroeger bestonden er Velleman-kits met kleine elektronische schakelingen. Heeft er iemand weet van hun aanbod? Is er hier geen elektronica-adept dat iets zou kunnen ontwikkelen voor ons? Ik denk wederom eens luidop: iets met een condensator dat oplaadt bij iedere knip. Na een drietal knippen (of meer, afhankelijk van de capaciteit van de condensator) is de condensator gevuld en schakelt de automatische knipperlichtfunctie uit. Kan iemand daar iets mee?
Wolwo
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Op de VW busjes op het werk zit het ook. Ik wil het niet. Kom je per ongeluk even aan de hendel, begint het ding drie keer te knipperen. Uitzetten is niet mogelijk. Zal de rest van het verkeer leuk, maar vooral duidelijk, vinden...mbroeren schreef : ik heb dit zien werken in een V90 ...
groetjes
Mathy