Als we toch met relais aan het goochelen zijn... 3x knipperen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 12:36 #1064633 door V700 register
Ik vroeg me af of het wellicht ook mogelijk is om door middel van 't plaatsen van een ander relais wellicht ook de functie 3x knipperen bij een tikje tegen de richtingaanwijzer te verkrijgen is? Zoals veel moderne auto's dit hebben. Of zit dit dieper verweven in de electronica van de auto? Ik zou dit namelijk ook wel een handige feature vinden.

grussen, 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 12:48 #1196725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook al ff gekeken
VW's en de nieuwe Volvo's hebben dit. dit leek mij ook een handige uitbreiding en was me al voorzichtig aan het orienteren geweest.

conrad heeft zoiets, wat je in de kabels moet monteren. is een kastje, kost rond de 40 euro.

het schijnt dat in de nieuwe volvo's dit niet in een relais wordt geregeld maar "ergens" achter het dashboard. althans, volgens de geleerden van het volvoforum. volgens hen is dus simpelweg relais vervangen niet mogelijk.

bij vw's schijnt het wel in het relais te zitten, vraag is dus of dit relais past.

wellicht kan de leverancier van het originele relais de vraag voorgelegd worden of zij een vervangend relais voor de "comfortblinker" zoals het heet hebben wat gewoon past.

op zich lijkt me de conrad versie niet ideaal, niet professioneel en wellicht duurder dan een relais. bovendien is weer terug ook minder mooi te doen.
bleef voor mij over de varianten "nieuwe volvo" (ja, ben eigenwijs), het vw relais en de vervanger van de fabrikant te onderzoeken. nog niet aan toe gekomen.

ik heb in ieder geval interesse, tot max 25-30 euro 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 12:55 #1196727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant!
Mijn broertje zou dit ook graag willen hebben! Ik heb het nu ook in mijn nieuwe focus. Erg fijn!
Zou het kunnen met een relais?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 13:05 #1196732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op een of ander seat forum
heeft iemand zon vw relais open gemaakt. volgens mij zaten er een paar IC (chips) in met nog wat andere dingen. die "tellen" denk ik de knippers. als je dat aanhoudt, kan een relais dit verzorgen.

maffe vraag misschien, is het bij jouw focus een relais wat geprobeerd kan worden in de volvo van jouw broertje (als je het risico durft te nemen ?) 

het volvo relais is volgens mij gemaakt door hella 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 13:15 #1196734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig.
Maar ik verwacht dat het niet eenvoudig zal zijn in een normale 940, want daar zit de gordelverklikker samen met de rinchtingaanwijzers in 1 kastje. Trek hem er maar uit en je kunt enkel nog rechtuit en alarmlichten werken ook niet meer.Gezien er maar 3 draadje onder zitten, verwacht ik, dat er behoorlijk geklust moet worden om het werkend te krijgen.
Wel een uitdaging, staat op mijn lijstje, maar absoluut niet met een hoge prio. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 13:19 #1196736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Focus
Ik zal eens kijken in het instructie boekje of er een relais ergens zit... al gok ik dat het een stukkie software is...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 13:23 #1196737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic liever niet
Laatst had ik een leenauto omdat de Duitse Renault voor een beurt moest. Op die auto zat deze optie ook en ik vond het afschuwelijk.
Het ontneemt je de vrijheid als bestuurder: je hoeft helemaal niets meer te doen. En op deze wijze wordt de gemiddelde bestuurder steeds luier met autorijden. Kijk maar om je heen hoe slecht er auto wordt gereden. En dan ook nog een richtingaanwijzerautomaat? Niet voor mij dus. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 13:33 #1196740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ieder zn eigen

MSuidgeest schreef : Laatst had ik een leenauto omdat de Duitse Renault voor een beurt moest. Op die auto zat deze optie ook en ik vond het afschuwelijk.
Het ontneemt je de vrijheid als bestuurder: je hoeft helemaal niets meer te doen. En op deze wijze wordt de gemiddelde bestuurder steeds luier met autorijden. Kijk maar om je heen hoe slecht er auto wordt gereden. En dan ook nog een richtingaanwijzerautomaat? Niet voor mij dus.

helemaal eens, er wordt slecht auto gereden. richting aangeven bij inhalen op de snelweg is er vaak niet bij, zeker niet voor de (meeste, zo niet alle) heren in de bmws. zelf vind ik het belangrijk om netjes en "verzorgd" te blijven rijden en dus netjes richting aan te geven. zon voorziening lijkt me daarbij behulpzaam. even aantikken en hij knippert 3x. anders moet je m de hele tijd (ja, die 3x knipperen) vasthouden. voor mezelf zou ik het als een handig hulpmiddel zien om netjes te blijven rijden.

maar ieder wat hem/haar belieft.

hier (<a href=" www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_n...ipc=X&~cookies=1 ">*klik www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_n...ipc=X&~cookies=1 ">*) staat het systeem van conrad, kan hier geen "groepskorting" bij ontdekken. zal eens in de schemas duiken dit weekend

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 13:40 #1196742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer.

henk 940LPT schreef : hier (<a href=" www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_n...ipc=X&~cookies=1 ">*klik www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_n...ipc=X&~cookies=1 ">*) staat het systeem van conrad

Je kunt bij conrad niet simpelweg de link uit de adresbalk kopieeren en hergebruiken.
Ze hebben hiervoor in het linkerkantlijn menu, een deep-link functie, die directe link heet.Dan vindt je dit: <a href=" www.conrad.nl/goto/?product=852637 " target="_blank"> www.conrad.nl/goto/?product=852637 en die doet het wel. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2008 13:59 #1196745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt !
stom, had dat zelf even moeten controleren. die functie was niet verstopt oid.

bedankt Bas 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC