Bestuurswisseling / Bestuursproblematiek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 19:02 #1420797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic soap
Wat een walgelijke soap is deze vereniging geworden
Dit gaat waarschijnlijk einde lidmaatschap betekenen van vele "neutrale"leden die dit meer dan beu zijn

Groeten
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 19:15 #1420799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kaarten schudden
Neen,
Handen schudden en toegeven dat met name de Factorperikelen en de verantwoordelijke hiervoor aan de grondslag liggen van de bestuurscrisis. Zoals ik hier al geschreven heb, is het clubblad een leden - adverteerders- sleuteladressen en inkomstengeneregende verbindende factor. Als je dit blad dan zo laat versloffen wie brengt hier dan de vereniging schade toe Jan? En waarom worden de mensen die dit versloffen een halt wilden toeroepen nu in de verdomhoek gegooid en valselijk beschuldigd terwijl de verantwoordelijke nu op de voorzittersstoel zit?

Ik heb trouwens nog een agendapunt voor de Balv. De prijs van de Factor. Die is hoog, heel hoog. Zijn er eigenlijk ooit offertes aangevraagd bij andere drukkers? Iets wat men bv in het bedrijfsleven zeker jaarlijks doet; toetsen of hun huidige toeleveranciers nog reële prijzen hanteren en daar dan zonodig op reageren? Een goede relatie met toeleveranciers kan belangrijk zijn maar voor "ons" clubje bedragen de kosten nu, zo uit het blote hoofd, ongeveer de prijs van 230 V700 lidmaatschappen. Elk jaar zijn er op de Alv wel vragen geweest of het niet voor minder kan, maar offertes van andere drukkers heb ik nog niet voorbij zien komen.
Maar goed, het mag nu wel eens afgelopen zijn met het zwart maken van de ex secretaris en ex voorzitter. Zij hebben echt veel achter de schermen gewerkt en helaas ook moeten verwerken tot ze eigenlijk niets anders konden dan hun functie neer te leggen.
Er hoeven geen kaarten geschud te worden en het is ook geen machtsspelletje, in ieder geval niet van de oppositiekant.

Groetjes Rudiger

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 19:22 #1420800 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mee eena
Mee eens.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 21:31 #1420805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeroen
Het verhaal zit iets anders in elkaar dus als je maar iets van een kant hoort oordeel dan niet zo snel.

Wij hadden aangegeven de mailtjes niet door te sturen maar ze waren welkom om in Paul zijn PC te komen kijken. Onze penningmeester Peter zou zaterdag toch naar de gezellige bbq komen en zou dan gelijk in Paul zijn pc alle mails kunnen zien.

Hierop kwam dit antwoord van Maarten.
Heren,

Ik zal dit zaterdag a.s. Met mijn medebestuursleden overleggen, u hoort van mij of we dit voldoende vinden.

Met vriendelijke groet,

Maarten de Rijke

Vervolgens kwam zaterdagmiddag deze mail.
Heren,

Tijdens de bestuursvergadering van 15 augustus 2015 heeft het bestuur naar uw voorstel met betrekking tot het controleren van de e-mails voor een extra ALV gekeken.

In deze zijn de statuten duidelijk en helder, deze schrijven: Op schriftelijk verzoek van tenminste 1/10 (=10%) van de stemgerechtigde leden is het bestuur verplicht tot het bijeenroepen van een ALV.

In deze is de term schriftelijk leidend.
Maar in deze moderne digitale tijd is een doorgestuurde mail ook aan te merken als schriftelijk en in deze zijn wij bereid dat te doen.

Daarom voldoet uw verzoek met controle op een laptop niet aan de wijze waarop de stukken aan het bestuur aangeboden dienen te worden.
De stukken (Brieven, mails) dienen door het bestuur, in zijn geheel, gecontroleerd te kunnen worden.

Omdat u weigert de stukken op gevraagde wijze aan te leveren (zie uw antwoord dd 12 augustus 2015 om 23:05) wijzen wij uw verzoek af en zal de penningmeester op zaterdagmiddag 15 augustus niet de stukken op een laptop nakijken.

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur,r

Maarten de Rijke

Voorzitter a.i.

Wij hebben de tijd niet gehad om hierop te reageren.
We wilde antwoorden dat we de mails zouden uitprinten en opsturen.

Tijdens de bbq zaterdagmiddag merkte Paul al dat hij niet meer kon inloggen.
Druk druk druk met bbq. Na het eten probeerde hij het s avonds nogmaals. Jeroen was daar bij. Op alle manieren geprobeerd maar inloggen ging niet meer.
Paul stuurt Maarten een Whatsapp waarom hij niet meer kan inloggen.
En krijgt even later om 20.26 deze mail van Maarten.

Van: Maarten de Rijke
Verzonden: ‎15-‎8-‎2015 20:26
Aan: Paul Aupers
CC: Paul Aupers
Onderwerp: Mailbox V700 vereniging

Geachte heer Aupers,

Sinds u op 12 juli uw functie als secretaris van de Volvo 700 Vereniging heeft neergelegd heeft u het secretariaat bemand. Dit ondanks dat u geen bestuurslid meer was.
Helaas hebben wij moeten constateren dat ondanks eerder gedaan verzoek u de in de secretariaatsmailbox ontvangen mails niet heeft doorgestuurd.

Gedane toezeggingen dat bij mutaties de ledenadministratie mede aan de interim voorzitter wordt doorgestuurd zijn niet nagekomen.

U begrijpt dat dergelijke acties niet het vertrouwen geeft dat u alle ontvangen informatie met het bestuur deelt.

Ook uw houding in de discussie over het aan het bestuur te doen toekomen schriftelijke verzoeken toont dat uw belangen ergens anders liggen.

Hierop heeft het bestuur besloten u per direct van uw taken te ontheffen.

Uw website- en mailserver-toegangen zijn teruggezet tot het niveau van een standaardlid.

Verder verzoeken wij u om binnen korte termijn de bij u aanwezige hardware, welke eigendom is van de vereniging, bij het bestuur in te leveren op één van de navolgende manieren.

Inleveren, op een in overleg te bepalen tijdstip, bij een bestuurslid of ander persoon door het bestuur te accorderen.
Deugdelijk inpakken en opsturen naar een bestuurslid. De hiervoor te maken verzendkosten zal de vereniging u vergoeden.
Wij laten de spullen op een in overleg te bepalen tijdstip bij u ophalen. Mogelijk door een bestuurslid of een lid. Mogelijk door een externe vervoerder.

Wij vernemen graag van u welke keuze u hierin maakt.

Let wel, u dient de in uw bezit zijnde goederen nog steeds als een goed huisvader te behandelen en te verpakken om schade en/of defecten te voorkomen.

namens het bestuur,

Maarten de Rijke

Voorzitter a.i.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 23:09 #1420815 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Re: kaarten schudden.
Beste Rudiger,

de plaats waar deze hele kwestie geregeld dient te worden is op de komende ALV en niet hier op het forum. Daar zitten de meeste leden niet op te wachten en is ook niet juist.

Wat je opmerking betreft over het zwartmaken van de ex secretaris en ex voorzitter: door hun eigen gedrag hebben ze zichzelf zwartgemaakt. Een nette mail die door René Luigies en mijzelf is verstuurd heeft een volkomen overtrokken reactie opgeleverd van Ton en Paul. Een reactie die tot deze huidige situatie heeft geleid. Een eenvoudig ja of nee had ook gekund en dan waren de hazen gewoon verder gelopen. En die mail zal ik op de ALV een ieder die daar behoefte aan heeft ter hand stellen.
En ik stel voor dat we hier op het forum nu stoppen met van alles te roepen. Nogmaals, die ALV komt er binnen de gestelde termijn, is ook prima, en daar kan ieder zijn of haar zegje doen en op basis daarvan zullen de aanwezige leden hun positie bepalen. En daar zullen we het allemaal mee moeten doen.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 23:22 #1420816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongehoord van 2 kanten.
Frits,
mailtjes gericht aan het bestuur afschermen voor het bestuur kán helemaal niet. Bestuurlijk niet en moreel niet.
Ook niet "ze laten lezen op iemands pc"
Daar zitten jullie écht fout.
De borging van het proces van aanmelding voor de ALV had goed opgelost moeten worden, dat hebben beide partijen nagelaten fatsoenlijk te regelen.

Ik snap echt wel wat je wil,uit het oogpunt van vertrouwen,maar dat mag en kan je zo niet oplossen.

Dan de andere kant: die blokkade had nooit op zaterdagmiddag "even" geregeld mogen worden, zeker niet als er al een afspraak stond, waar blijkbaar consensus over was met het bestuur (zoals ik uit jouw verhaal begrijp Frits, klopt dat?). Én waar iemand van het bestuur bij de bbq was. Die het moet hebben geweten. Plus iemand die een rol speelt in de vergaderingen als oud bestuurslid en ook gewoon niks zegt.
Dat is moreel ook gewoon knetter verkeerd.
Zo ga je niet met mensen om.

Daar is het bestuur gewoon hartstikke fout en helpt het hele proces niet vooruit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 23:38 #1420817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeroen
Dit probleem was à nooit onstaan als bestuur zelf een mail had willen versturen.
Ik kreeg de mailadressen niet dus dat moest via bestuursmail maar wel uit mijn naam. Ook al vreemde combi.
Als Maarten schrijft dat ze het in bestuursvergadering gaan overleggen dan is dat geen nee.
Vervolgens komt er een mailtje zaterdagmiddag waarop we niet meer kunnen reageren en alles plat gelegd is.
De mailtjes waren echt wel naar bestuur gegaan.
Peter heeft tijdens de vergadering zaterdag morgen ermee ingestemd dat Paul
Eruit gegooid zou worden.
Ik kan niet anders dan zeggen dat deze aktie van een erg laag niveau is.
Ben er ook helemaal klaar mee dus kom maar op met de BALV
Weg met dit bestuur.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 02:20 #1420818 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Frits
Hallo Frits

Frits schreef : Dit probleem was à nooit onstaan als bestuur zelf een mail had willen versturen.

Jij wilde gebruik maken van je recht om een BALV bij elkaar te roepen, dus zo vreemd is het niet dat het bestuur dat niet gaat doen.

Frits schreef : Ik kreeg de mailadressen niet dus dat moest via bestuursmail maar wel uit mijn naam. Ook al vreemde combi.

Vanwege de privacy kun je niet van het bestuur verlangen, dat ze gegevens van leden afstaan aan andere leden.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 06:17 #1420819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jij
Kan echt niet lezen Mathy.
Helemaal in het begin van dit draadje is er over gesproken.
Bestuur heeft en had de ballen niet om dit te doen. Alleen een brief eruit met een mededeling .
Weet je ook waarom ze perse aan ALV jan 2016 wilde vasthouden ?
Niet vanwege de kosten zoals Maarten schreef maar omdat onze ex voorzitter Ton dan geen lid meer is en niet bij AKV aanwezig kan zijn.

Privacy wat een gelul want ik had ook hier op forum alle email adressen in ledenlijst kunnen vinden.
Heb ik niet gedaan want ik dacht vraag het netjes en doe het via de officiële weg.
Het waren dus mijn e-mails, maar als het Maatten uitkomt zijn het opeens mailtjes van het bestuur .
Maarten schrijft dat we niet zo slim waren en er in de mail hadden moet vragen of de leden naar mijn mail adres wilden antwoorden.
Aangezien niet iedereen even handig is de pc en gewoon op beantwoorden klikken veel makkelijker is hebben we hier niet voor gekozen.
Maar dat had toch ook niks uitgemaakt want Maarten schrijft dat het volgens de statuten zwart op wit naar bestuur moet.
Al met al Mathy jou opmerkingen raken kant nog wal.
De Aktie van Maarten was zeer ongepast en laag bij de grond.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 06:28 #1420820 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Stoppen
Kunnen we nu eindelijk stoppen met deze ellende ?

Ik vind het jammer dat er nu op deze manier wordt "gediscussieerd".

Er komt een BALV, dus verzamel je kruit, maak er een goed onderbouwd verhaal van en laten we dan zorgen dat er beslissingen worden genomen die de vereniging ten goede komen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC