Bestuurswisseling / Bestuursproblematiek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 13:19 #1420722
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben
er zelf niet zo,n voorstander van, dat alle bagger naar boven gehaald moet worden
soms moet je sommige dingen lekker laten rusten,krijg je weer zo,n eeuwige
discussie lijkt mij nergens voor nodig,als iemand daar interesse in heeft moet
hij maar een p.b aanvragen moet alle bagger erop,is niet de bedoeling in mijn ogen.
Maar zoals met vele van dit soort vragen,meeste stemmen gelden.
Groeten Ted.
Wens allen een prettig weekend toe.
soms moet je sommige dingen lekker laten rusten,krijg je weer zo,n eeuwige
discussie lijkt mij nergens voor nodig,als iemand daar interesse in heeft moet
hij maar een p.b aanvragen moet alle bagger erop,is niet de bedoeling in mijn ogen.
Maar zoals met vele van dit soort vragen,meeste stemmen gelden.
Groeten Ted.
Wens allen een prettig weekend toe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 18:45 #1420728
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is mooi Maarten
Dan ben ik gedeeltelijk niet goed geïnformeerd.Ik zal nog eens nazoeken waar ik die info dan wel vandaan heb of door wie en met welke reden ik op het verkeerde been ben gezet. was dat tijdens de veelbesproken vergadering?In ieder geval, stel ik mij dan bij deze beschikbaar als algemeen bestuurslid. Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat ook de voorzitter dient te worden goedgekeurd tijdens de Alv en dit graag in de statuten opgenomen wil zien.- >agendapunt
Maar om terug te komen op mijn sollicitatie als bestuurslid; houd het dan nu in dat ik door 10 % van de leden moet voorgedragenen goedgekeurd worden of is het voldoende dat ik een meerderheid heb van de aanwezige leden tijdens de (
Alv?
In het eerste geval moet ik nog even gaan lobbyen, in het tweede geval hoop ik dat mijn inzet als Regiocordinator en verder mijn charismatische persoonlijkheid,
de doorslag geeft tijdens de Balv.
Groetjes Rudiger
Maar om terug te komen op mijn sollicitatie als bestuurslid; houd het dan nu in dat ik door 10 % van de leden moet voorgedragenen goedgekeurd worden of is het voldoende dat ik een meerderheid heb van de aanwezige leden tijdens de (

In het eerste geval moet ik nog even gaan lobbyen, in het tweede geval hoop ik dat mijn inzet als Regiocordinator en verder mijn charismatische persoonlijkheid,

Groetjes Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 18:58 #1420729
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rudiger de de vergadering
Rudiger de de vergadering beslist over de toekomst van het lopende en komende bestuur. Voor die alv zijn de benodigde 10% meer dan ruimschoots behaald. Dus de aanwezige leden aldaar kunnen stemmen.
We hebben het er morgen wel even over.
We hebben het er morgen wel even over.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 21:50 #1420734
door Piet van der Plas
Voor het eerst van mijn leven lees ik eens het huishoudelijk regelement.
In artikel 2 gaat het over de verkiezing van bestuursleden:
Direct valt op dat er in lid 2, 4 en 5 sprake is van de verkiezing voor een bestuursfunctie.
Dit terwijl in de statuten sprake is van het kiezen van een bestuurlid, waarna het bestuur onderling de taken/functies verdeeld.
Dat sluit dus niet op elkaar aan.
In dit soort gevallen gaan de statuten boven het huishoudelijke regelement, maar het is natuurlijk niet handig in dit soort situaties.
In lid 3 wordt vermeld dat tegenkandidaten aan het bestuur moeten worden voorgesteld met ondersteuning van 1/10 van de leden, minimaal een week voor de ALV. Het is niet duidelijk of dit ook van toepassing is bij tussentijds ontstane vacatures zoals omschreven in lid 5.
Piet
Voor het eerst van mijn leven lees ik eens het huishoudelijk regelement.
In artikel 2 gaat het over de verkiezing van bestuursleden:
Direct valt op dat er in lid 2, 4 en 5 sprake is van de verkiezing voor een bestuursfunctie.
Dit terwijl in de statuten sprake is van het kiezen van een bestuurlid, waarna het bestuur onderling de taken/functies verdeeld.
Dat sluit dus niet op elkaar aan.
In dit soort gevallen gaan de statuten boven het huishoudelijke regelement, maar het is natuurlijk niet handig in dit soort situaties.
In lid 3 wordt vermeld dat tegenkandidaten aan het bestuur moeten worden voorgesteld met ondersteuning van 1/10 van de leden, minimaal een week voor de ALV. Het is niet duidelijk of dit ook van toepassing is bij tussentijds ontstane vacatures zoals omschreven in lid 5.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 22:01 #1420737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontvangen
Rudiger,
Jouw kandidaatstelling via de mail is ontvangen.
Ik heb ook al via de mail geantwoord dat we jouw aanmelding in behandeling hebben genomen en dat we er bij je op terug komen.
In ieder geval bedankt voor je aanmelding en je interesse in een bestuursfunctie.
Met vriendelijke groet,
Jouw kandidaatstelling via de mail is ontvangen.
Ik heb ook al via de mail geantwoord dat we jouw aanmelding in behandeling hebben genomen en dat we er bij je op terug komen.
In ieder geval bedankt voor je aanmelding en je interesse in een bestuursfunctie.
Met vriendelijke groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 22:03 #1420739
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vegeten
Vergeten te melden,
Dit geldt ook voor de aanmelding van Henk Huisman.
ook deze hebben we in behandeling genomen.
Met vriendelijke groet,
Dit geldt ook voor de aanmelding van Henk Huisman.
ook deze hebben we in behandeling genomen.
Met vriendelijke groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2015 23:25 #1420755
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag
is Paul Aupers al zijn rechten ontnomen door het bestuur en kan dus niet meer als secretaris voor de vereniging zijn werkzaamheden doen.
Dit betekent dat Maarten de Rijke nu al jullie e-mails van Voor of tegen aan het lezen is. Per direct is dus door mij de deadline aangepast naar vandaag 15 augustus.
Er zijn meer dan genoeg stemmen Voor BALV gekomen per e-mail.
Er zal dus volgens de statuten binnen nu en 4 weken een BALV moeten plaatsvinden,
Zodra bestuur datum en plek heeft aangegeven zal ik de agena afgeven voor BALV.
Tot snel dus allen op BALV.
Dit betekent dat Maarten de Rijke nu al jullie e-mails van Voor of tegen aan het lezen is. Per direct is dus door mij de deadline aangepast naar vandaag 15 augustus.
Er zijn meer dan genoeg stemmen Voor BALV gekomen per e-mail.
Er zal dus volgens de statuten binnen nu en 4 weken een BALV moeten plaatsvinden,
Zodra bestuur datum en plek heeft aangegeven zal ik de agena afgeven voor BALV.
Tot snel dus allen op BALV.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2015 23:37 #1420756
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekend spreekwoord
KAT IN HET NAUW MAAKT RARE SPRONGEN en zo is het en niet anders ,dan maar een Balv binnen vier weken ,weten we met z,n allen tenminste waar we aan toe zijn.
Groeten Ted.
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2015 00:25 #1420757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoezo ?
Hoezo zijn 'rechten' van de demissionair secretaris ontnomen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2015 00:46 #1420758
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelijk
Frits heeft helemaal gelijk,
Los van de laatste controle op lidnummer en betaalde contributie ziet het er naar uit dat inderdaad de vereiste 10% overschreden is.
Tevens heeft Frits om 22:07 uur kenbaar gemaakt binnen 4 weken een extra ALV te verwachten (zie screendump van zijn mail, alleen de maildressen zijn doorgestreept in het kader van het niet openbaren van email adressen)
Daarom zal het bestuur uiterlijk 12 september om 22:00 een ALV aanvangen en hiermee binnen de in de statuten genoemde termijn van 4 weken de ALV belegd hebben.
Ik neem aan dat iedereen begrijpt dat we op zaterdagavond om 00:30 uur niet a la minute een locatie hebben gevonden, die zal komende week gezocht worden op een centrale plaats in het land en de leden zullen daar per schrijven van op de hoogte gesteld worden.
Met vriendelijke groet,
Los van de laatste controle op lidnummer en betaalde contributie ziet het er naar uit dat inderdaad de vereiste 10% overschreden is.
Tevens heeft Frits om 22:07 uur kenbaar gemaakt binnen 4 weken een extra ALV te verwachten (zie screendump van zijn mail, alleen de maildressen zijn doorgestreept in het kader van het niet openbaren van email adressen)
Daarom zal het bestuur uiterlijk 12 september om 22:00 een ALV aanvangen en hiermee binnen de in de statuten genoemde termijn van 4 weken de ALV belegd hebben.
Ik neem aan dat iedereen begrijpt dat we op zaterdagavond om 00:30 uur niet a la minute een locatie hebben gevonden, die zal komende week gezocht worden op een centrale plaats in het land en de leden zullen daar per schrijven van op de hoogte gesteld worden.
Met vriendelijke groet,
Moderators: Jerry Stam