Het nut van je lidmaatschap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb, ruim een jaar geleden, niet verder gekeken dan mijn neus lang was en dacht dat ik lid moest zijn om de site te kunnen gebruiken en bij b.v. de vraagbaak te kunnen komen.asatter schreef : vandaag (inmiddels gisteren) helaas weer een reactie van een forum gebruiker "... maar ik vraag me wel af wat voor meerwaarde een lidmaadschap voor mij heeft, Ik kan nu alles terugvinden, ed. zonder de lidmaatschap...... "
Vond € 45,- niet te veel voor die extra informatie. Als ik toen door had gehad dat ik er ook gratis bij kon was ik misschien niet eens lid geworden.
Inmiddels ken ik de toegevoegde waarde van de vereniging v.w.b. de sleuteldagen, m.i. de voornaamste plus. Daarnaast ben ik blij met een banner-loze en advertentie-vrije website en ik snap dat dat geld kost en daar wil ik ook best aan bijdragen. Verder redenerend vind ik dus nog steeds dat het lidmaatschapsgeld goed besteed is.
Ik zou zeggen dat we het meeliften van niet-leden op de site best wat verder kunnen beperken, daarmee de stimulans om wel lid te worden wellicht wat te vergroten?
Dus b.v. forum en advertenties voor iedereen en (alle) documentatie alleen voor leden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is als het goed is, niet geheel correct.De hele map brochures is als niet lid, niet zichtbaar, op één folder na, de Drive.Inbouwhandledingingen, zie je ook niet, als niet-lidBehoorlijk grote delen van de documentatie zijn ook niet als niet-lid te zien.Overigens nog los van de Factor 700, waar er een paar van toegankelijk zijn, maar de rest achter schuilgaat.Pietjeprecies schreef : Ik heb, ruim een jaar geleden, niet verder gekeken dan mijn neus lang was en dacht dat ik lid moest zijn om de site te kunnen gebruiken en bij b.v. de vraagbaak te kunnen komen.
Dus bovenstaande opmerking gaat niet geheel op.
Formuleer het in het ideenbus-forum en we zullen ernaar kijken.Pietjeprecies schreef : Dus b.v. forum en advertenties voor iedereen en (alle) documentatie alleen voor leden?
en het probleem dat er hier in de regio niets gebeurde heb ik (samen met Tom ) zelf iets aan gedaan.
en voorjaars dipje zeker ook niet <a href=" www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10 " target="_blank">
echter dat er mijn inziens te veel voor alleen forum gebruikers te zien is blijft.
en het lid worden van deze vereniging wordt dan ook helaas nergens en op geen enige wijze gestimuleerd in mijn ogen.
zelf probeer ik het dan wel door ze een beetje te prikkellen om mijn kleine prijsjes nog iets lager te maken als ze lid worden.
of hulp te bieden als ze lid zijn /worden. wat over het algemeen ook altijd lukt.
@ Bas hier uit blijkt dat de vereniging hier dus zijn meerwaarde van lidmaatschap niet uitdraagt. Of is niet intresant genoeg voor hen.
en zal je het intressanter moeten maken. maar daar weet jij ook mijn standpunt in.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
bijv. een banner bij de alleen niet leden "dat ze op een verenignigssite zitten en lid kunnen worden", met de mogelijkheden hoe en de meerwaarde om lid te worden.Pietjeprecies schreef : .... Daarnaast ben ik blij met een banner-loze en advertentie-vrije website en ik snap dat dat geld kost en daar wil ik ook best aan bijdragen. Verder redenerend vind ik dus nog steeds dat het lidmaatschapsgeld goed besteed is. Ik zou zeggen dat we het meeliften van niet-leden op de site best wat verder kunnen beperken, daarmee de stimulans om wel lid te worden wellicht wat te vergroten?
Dus b.v. forum en advertenties voor iedereen en (alle) documentatie alleen voor leden?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan heel goed, want ik log in als lid en dan zie je niet meer waar je voor betaalt . Volgens het siteregelement mag ik me niet nog eens registreren en ik wil de site ook niet bevuilen om te testen. Maar goed, ik begrijp dat een deel van de documentatie/informatie pagina's toch nog wel open staat en dat mag dan voor mij ook wel geheel dicht.Baseman schreef : Dus bovenstaande opmerking gaat niet geheel op.
Begrijp ik goed dat suggesties die in draadje gedaan worden alleen concreet zullen worden opgepikt als ze ook in de ideeënbus gepost worden?Baseman schreef : Formuleer het in het ideenbus-forum en we zullen ernaar kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- het gouden lidmaatschap, helemaal zoals nu, 60 euro, inclusief blauw schildje bij betaling voor 3 jaar tegelijkertijd.
- zilver, geen factor, wel toegang tot alle evenementen en het recht om "koop/verkoop" advertenties te plaatsen. Schildje apart te koop.
- brons, alleen voor forum toegang, geen recht om advertenties te plaatsen.
Dan reken je voor de eerste 60 , zilver doet 35 en brons 4 euro per maand, minimaal voor 3 maanden met auto incasso per 3 maanden.
Ik lees de factor wel, als ik hem tenminste zie. Mooi ding maar ik zou zonder kunnen leven. Zonder V700 club kan ik ook goed verder leven, maar dan wel mindere kwaliteit van leven

Enfin, ik blijf nog wel even hier!
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
de afwegingen over dit ( als je het zo wilt noemen) probleem zijn tweeledig.
In principe is het juist dat de betalende leden het mede mogelijk maken om deze site en vereniging in stand te houden. En dat niet alle info voor niet-leden beschikbaar is, dat is een goede zaak. Maar als ex. voorzitter van deze mooie vereniging kan ik je verzekeren dat we vele leden hebben gekregen nadat ze op deze site bepaalde info konden krijgen, al dan niet op eigen kracht.
Voor velen hebben de hulpvaardigheid van diverse leden hier op dit forum alsmede het feit dat een beperkte hoeveelheid kennis over onze bakstenen voor hen te vinden was op dit forum de doorslag gegeven om juist WEL lid te worden van deze vereniging.
Andere discussie is: wat is wel en wat is niet voor niet-leden te zien. Verder is het zo dat als niet-leden hier (technische) vragen stellen, ze vaak info krijgen die door leden wordt aangedragen.
Ik kan me je gevoel best voorstellen, aan de andere kant denk ( en weet) ik dat we juist door onze laagdrempeligheid en open karakter veel mensen de afgelopen jaren binnenboord getrokken hebben.
Welke koers te varen in de toekomst? Daar zouden we ons als leden bij een komende ALV nader over uit kunnen spreken. Maar ik vind dat je voor het lidmaatschap veel terugkrijgt op allerlei gebied.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik neem aan dat je het over jaarprijzen hebt, voor de eerste twee? Met deze prijsstelling zou ik trouwens gaan voor zilver. Past beter bij de kleur van mijn wagen, en ik vind dat schildje eigenlijk niet eens zo heel erg mooi . Wel jammer dat de kentekenplaathouder (3x woordwaarde) kennelijk is uitverkocht. Komt die nog terug?JP Elverding schreef : Dan reken je voor de eerste 60 , zilver doet 35 en brons 4 euro per maand, minimaal voor 3 maanden met auto incasso per 3 maanden.
Idem hier .JP Elverding schreef : Ik lees de factor wel, als ik hem tenminste zie. Mooi ding maar ik zou zonder kunnen leven. Zonder V700 club kan ik ook goed verder leven, maar dan wel mindere kwaliteit van leven
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik ben [ongeveer een jaar geleden] niet lid geworden om de informatie [ik heb misschien maar 1 of 2 keer bij de documentatie gekeken]
Maar eerder door het open karakter, de vriendschappelijkheid, de sleuteldagen, de goede sfeer.....en jaa..het ONTBREKEN van banners.
1e keer dat ik op de site kwam, dacht ik het nog.."hee geen banners"Overal anders waar je komt, banners, "word lid, dan verdwijnen de banners"...nou dan mag je vergeten dat ik lid word.
Zo'n hekel aan.
Dan zoek ik het wel ergens anders.
Begrijp de uitgangspunten, maar van mij hoeft er niks veranderd te worden..is helemaal goed zo.
Op deze manier trekken we denk ik eerder leden, dan op de andere voorgestelde manier.Vind banners maar wegjagend.
En natuurlijk moet je het een beetje zien als een kleine 'investering' om de vereniging in leven te houden. [en banners weg te houden]
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
We hebben toch de Hedwig-remlichten-pagina. Daarin wordt m.i. duidelijk naar voren gebracht wat het lidmaatschap brengt. Mij is/was alleen niet geheel duidelijk hoe vaak niet-leden die remlichten te zien krijgen.asatter schreef : het lid worden van deze vereniging wordt dan ook helaas nergens en op geen enige wijze gestimuleerd in mijn ogen.
Gerryberrie's post zette me wel een beetje aan het denken: Ik heb ook werkelijk een klerehekel aan banners, dus het zou ook afschrikwekkend kunnen werken. We onderscheiden ons door ze juist niet te hebben.