Het nut van je lidmaatschap

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-09-2009 13:36 #1247289 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Moet alles dan echt nut hebben?
Al vele jaren ben ik lid van 4 volvo vereinigingen om begrijpelijke redenen en daarnaast de Fiat 500 club omdat daar in de 80'er jaren mijn toenmalige vriending is reed.
De TR club heb ik vorig jaar opgezegd na 20 jaar omdat de stapel ongeopende bladen wel errug groot werd en mijn TR 6 ook in 2006 of 2007 is verkocht.
Ik heb me dus ook nooit afgevraagd zoals jij doet Alexander of het nu wel nut heeft.
Het leven is te kort om steeds allerlei afwegingen te maken over dit soort kleine zaken.
Enjoy het volvo gevoel en een lidmaatschapje meer of minder maakt toch niet uit? De bedragen vallen wel mee en zijn te overkomen.
Enjoy live en daar hoort het lidmaatschap bij, ook voor jouw zoals ik je ken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 13:41 #1247290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, voor mij ook wel een
Tja, voor mij ook wel een bekende afweging. Toch heb ik tot nu toe het lidmaatschap telkens verlengt. Toch met de redenatie dat ik a)vaak op de website kijk en b)er achter de schermen best wel veel gebeurt (bv FEHAC) waar ik indirect ook van profiteer.
Wat mij dan bv weer wel stoort is dat ik als V700 lid én als VKV (voorheen V44) lid op de Volvo beurs dan nog eens het volle pond aan entree mag neertellenvoor mezelf en mijn Eega waardoor je al behoorlijk wat 'koopjes' moet doen om nog tevreden naar huis te gaan.
Maar ja, zo heeft waarschijnlijk iedereen wel wat te mekkeren

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 14:25 #1247292 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic VKB

Janneman schreef : Wat mij dan bv weer wel stoort is dat ik als V700 lid én als VKV (voorheen V44) lid op de Volvo beurs dan nog eens het volle pond aan entree mag neertellenvoor mezelf en mijn Eega waardoor je al behoorlijk wat 'koopjes' moet doen om nog tevreden naar huis te gaan.
Maar ja, zo heeft waarschijnlijk iedereen wel wat te mekkeren

Hoi Janneman,

als bestuurlid van de VKB wil ik hier toch even op reageren.
Zoals al eerder gezegd door mij staat de VKB helemaal los van alle verenigingen, dat bestuursleden ook lid zijn van een Volvovereniging lijkt mij logisch.
De VKB organiseren en regelen kost geld, veel geld, zoveel geld dat het complete bedrag niet eens uit het entree en standhouders geld bekostigd kan worden. En dat terwijl het hele bestuur alles vrijwillig doet, zelfs de benzine naar een vergadering betaal ik uit eigen zak.
De V44 vereniging staat garant voor het 'verlies' van de beurs en houdt zo het voortbestaan van de beurs in stand.
Dat je dan als lid van een volvovereniging €8,- entree moet betalen.... tja, waar hebben we het eigenlijk over, lijkt mijn inziens niet meer dan redelijk. Hoewel ik natuurlijk niet in iemand portomonee kan kijken....
Maar goed, dit even ter zijde en terug naar Alexander zijn topic.
GG,

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
21-09-2009 17:12 #1247300 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic het volvo 700 / 900 gevoel
het volvo 700 / 900 gevoel heb ik zeker wel, en zal ook niet verdwijnen.
en wat betreft het geld .......... vind ik geen probleem.
Ik ben nog net niet geboren in een volvo 700 (bestond toen nog niet) en  de liefde voor de lego dozen zit er en blijft er zeker.
wat ik ben begonnen bij deze vereniging als donateur omdat ik 940 had en toen alleen 700 bezitters lid konden zijn.
dit zal ik denk zo'n jaar of 10-12 geleden zijn. (aangestoken door mijn vader met zijn, nu mijn , volvo740)
voor wat bereft het theater heb ik tot 2006 aan mee gedaan.
waarbij er in 2006 geloof ik bij een kasteel er geen ruimte was en er diverse mensen buiten het terein moesten parkeren, en de commisie (even) vergeten waren dat er zo'n 15 wagens dus verderop staan
en 2005 en 2004 waar ik aanwezig was met mijn 780 en dat er aan de beoordeler gewoon de verkeerde info wordt gegeven (heeft deze persoon ook verteld aan mij).
en kan natuurlijk gebeuren. alleen heb ik het daar dan genoeg van
en wat betreft gunnen ik gun het echt iedereen als het maar eerlijk gebeurd.
en over het algemeen heb ik nooit problemen gehad met verenigings mensen, teminste niet dat ik me kan heugen.
zeker is er inbreng van niet leden op het forum en zeker zullen er leden uit voortvloeien maar met regelmaat zie ik niet leden die al ruim 4 jaar gebruiker zijn, en dat zullen echt geen potentiele leden meer zijn.
 wat betreft mijn publicaties is een verzameling die ik zeker voor 99%  buiten de vereniging heb opgebouwd, en de kennis heb ik toch uit eigen ervaring opgedaan.
Zo heb ik ook regelmatig leden binnen de vereniging geholpen (en naartoe gereden) omdat ik dat zeker leuk vindt om te doen.
dus daar ligt het ook echt niet aan.

Ik denk dat ik het mischien verkeerd heb uitgelegd,
Ik heb zeker schik (plezier) in deze hobby en zal ook zeker bezig blijven met volvo 700 /900.
mijn eerste liefde mijn 940 sedan zal ook echt in moeten storten voordat zij weg mag.
en vind het forum ook zeker interessant en lever ook zeker mijn bijdrage, omdat ik het leuk vind.
daar is ook zeker niets mis mee.
alleen dit zou ik ook kunnen blijven doen als ik geen lid meer ben maar gewoon gebruiker van de site.
en wat betreft sleutel dagen heb ik er zeker heel wat mee gemaak, vooral bij Carlo, waarbij ik het licht aan deed en ook weer uit. of en ieder geval daarbij aanwezig was toen het aan en uit ging.
en meestal er voor leden idd rond liep om te helpen zoals Bij Joost wat ik zeker graag doe.
maar toen ik bij een sleuteldag eens zelf een koppeling wilde vervangen was daar geen tijd voor omdat er ook graag andere mensen willen sleutelen, wat ik ook wel kan begrijpen.
dus zijn dat de klusjes die ik dan maar om de hoek moet doen.
verder ben ik de gelukkige bezitter van een schuur/garage bij mijn eigen huis en een bij mijn vader (waar mijn 780 lekker warm de winter mag doorbrengen).
waar ik als het moet kan sleutelen (ook in de winter) maar zonder brug.
verder weet ik dat er niet leden idd aan sleuteldagen hebben meegedaan maar dan bijv net buiten de poort,en dat er leden met andere auto's komen.
immers de vereniging heeft een auto bestand met daaraan gekoppeld de auto's en staan ook op de site onder mijn auto's.
mijn vader heeft de ledenadministratie gedaan heb dit samen met hem gekoppeld zelfs met de VIN nummers en kleur codes.
dus een registratie op kenteken zou kunnen, maar daar is een bestuur voor in het leven geroepen.
en wat betreft als je er geen zin in heb hoef je er niet aan deel te nemen, klopt.

Vooral de gebruikers die al langere tijd op "onze" site te vinden zijn en als het ware gratis langere tijd gebruik maken van de kennis heeft mij aan het denken gezet.
persoonlijk vind ik dat er te los met regels wordt omgesprongen, en waar de vereniging los in moet zijn erg star is. als voorbeeld bij een exlid die weer lid wil worden.
ook het feit dat er niet leden zich voorstellen als lid ipv gebruiker.

zeker punten om lid te zijn.
echter ze hebben voor mij nog niet de overhand

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 17:33 #1247302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mouw
Ah! dus eigenlijk zeg je:
Ik vind dat niet-leden nogal veel rechten hebben tov de betalende leden?
Mwah.. daar kan ik wel een beetje in komen..in sommige aspecten..
En van het feit dat iemand iets zegt en dat een ander dan weer wat zegt en dat je dan niet de mooiste auto hebt van dat jaar..
Tiens... hoe belangrijk vind je dat?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 17:37 #1247303 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic (Relatief) korte reactie
Hallo Alexander

asatter schreef : Vooral de gebruikers die al langere tijd op "onze" site te vinden zijn en als het ware gratis langere tijd gebruik maken van de kennis heeft mij aan het denken gezet.

Daar hebben we als moderatorenteam al hele discussies over gehad. Want wat is wijsheid? Tussen die "nogsteedsnietleden" kunnen mensen zitten, die een bijdrage leveren aan dit forum. Gooi je die eraf, dan ben je die bijdrage (en die bijdrage kan best groot zijn) vanaf dat moment ook kwijt. Stel dat jij besluit om je lidmaatschap op te zeggen, dan zouden we na bijvoorbeeld drie maanden moeten zeggen "dag Alexander, het ga je goed, maar op dit forum en op deze site ben je niet langer welkom". Vanaf dat moment zijn we jouw inbreng en jou kennis op ons forum kwijt.
Of moeten we de keuze maken, om bij deze "nogsteedsniet-" of "allangnietmeerleden" te kijken naar de meerwaarde die ze voor dit forum en deze site hebben? En op basis daarvan kiezen of iemand mag blijven?

asatter schreef : persoonlijk vind ik dat er te los met regels wordt omgesprongen, en waar de vereniging los in moet zijn erg star is. als voorbeeld bij een exlid die weer lid wil worden.

Hebben we het dan over leden die hun lidmaatschap opgezegd hebben en zich later bedenken? Of hebben we het over mensen die niet betalen, daardoor op kosten van wel betalende leden een tijdschrift toegestuurd krijgen en vervolgens de vereniging dwingen om administratieve kosten te maken? Die dan na een paar jaar dood leuk weer verkondigen dat ze weer lid willen worden? Tegen hetzelfde of een lager tarief als nieuwe leden?

asatter schreef : ook het feit dat er niet leden zich voorstellen als lid ipv gebruiker.

Helaas is het niet zo, dat iedereen gelijk begrijpt, dat achter het forum en de site een vereniging schuilgaat. En dat je, om lid van die vereniging te kunnen worden, contributie moet betalen. Die mensen hebben zich aangemeld als "lid" van het forum. Dat wij graag hebben dat een "lid" van het forum en de site zich "gebruiker" noemt, om verwarring met het lid zijn van onze vereniging te voorkomen, daar staat de gemiddelde internetter niet bij stil.
groetjes
Mathy

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
21-09-2009 19:22 #1247312 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic is geen aanval

Mathy schreef : Daar hebben we als moderatorenteam al hele discussies over gehad. Want wat is wijsheid? Tussen die "nogsteedsnietleden" kunnen mensen zitten, die een bijdrage leveren aan dit forum. Gooi je die eraf, dan ben je die bijdrage (en die bijdrage kan best groot zijn) vanaf dat moment ook kwijt. Stel dat jij besluit om je lidmaatschap op te zeggen, dan zouden we na bijvoorbeeld drie maanden moeten zeggen "dag Alexander, het ga je goed, maar op dit forum en op deze site ben je niet langer welkom". Vanaf dat moment zijn we jouw inbreng en jou kennis op ons forum kwijt.
Of moeten we de keuze maken, om bij deze "nogsteedsniet-" of "allangnietmeerleden" te kijken naar de meerwaarde die ze voor dit forum en deze site hebben? En op basis daarvan kiezen of iemand mag blijven?

daar moet zeker GEEN onderscheid worden gemaakt. daarbij denk ik dat er zeker binnen de leden en vereniging genoeg kennis aanwezig is.
of de gebruikers kun je ook er op atenderen dat ze zich op een verenigings site bevinden en dat ze betalend lid kunnen worden. maar dat is iets waar ik niet over wil oordelen
het gaat mij puur het nut van lidmaatschap

Mathy schreef : Hebben we het dan over leden die hun lidmaatschap opgezegd hebben en zich later bedenken? Of hebben we het over mensen die niet betalen, daardoor op kosten van wel betalende leden een tijdschrift toegestuurd krijgen en vervolgens de vereniging dwingen om administratieve kosten te maken? Die dan na een paar jaar dood leuk weer verkondigen dat ze weer lid willen worden? Tegen hetzelfde of een lager tarief als nieuwe leden?

ZIE PB

Mathy schreef : Helaas is het niet zo, dat iedereen gelijk begrijpt, dat achter het forum en de site een vereniging schuilgaat. En dat je, om lid van die vereniging te kunnen worden, contributie moet betalen. Die mensen hebben zich aangemeld als "lid" van het forum. Dat wij graag hebben dat een "lid" van het forum en de site zich "gebruiker" noemt, om verwarring met het lid zijn van onze vereniging te voorkomen, daar staat de gemiddelde internetter niet bij stil.
groetjes
Mathy

naar mij mening ligt hier dan nog een uitdaging om deze nog niet leden over te halen.
<u>LET WEL DAT IS NIET MIJN INTENTIE OM HIEROVER TE OORDELEN</u>
<u>HET GAAT BIJ MIJ GEWOON OM DE VERSCHILLEN TUSSEN GEBRUIKERS EN LEDEN.</u>
<u>EN DAAR GAAT HET MIJ OP DIT MOMENT OM</u>

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 20:43 #1247319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach Miquel, het komt er op
Ach Miquel,
het komt er op neer dat ik zoveel activiteiten heb ook buiten de Volvo's om (bv een oude camper rijdend houden en ook nog rallycrossen -  het heeft dan wel weer alles met auto's te maken  ) dat ik nauwelijks toe kom aan al die leuke dingen die georganiseerd worden (het enige is al een paar jaar de toerrit van de regio Zuid van de VKV). Al die prachtige dingen zijn meestal gratis en net die VKB waar ik dan wel naar toe wil kost dan weer entree.
Je verhaal dat die entree hard nodig is geloof ik meteen, maar ergens diep van binnen roept toch een stemmetje "het is niet eerlijk" <strike>(zij zijn groot en ik is klein)</strike>
&#160;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 21:43 #1247335 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Voors en tegens
Hallo Jan
Ze zouden er ook voor kunnen kiezen, om mensen die geen lid zijn van een vereniging 10 euro te laten betalen. Maar dan komen er misschien minder mensen naar de VKB. Waardoor de VKB het hoofd nog moeilijker boven water kan houden en er minder mensen kennis maken met de, op de beurs aanwezige, verenigingen. Wat weer leidt tot minder nieuwe leden.
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 21:47 #1247336 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mwah
Hallo Alexander

asatter schreef : <u>HET GAAT BIJ MIJ GEWOON OM DE VERSCHILLEN TUSSEN GEBRUIKERS EN LEDEN.</u>
<u>EN DAAR GAAT HET MIJ OP DIT MOMENT OM</u>

Zo heel lang en heel veel "loopt" men hier niet rond zonder achter het verschil te komen.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC