Het nut van je lidmaatschap

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
21-09-2009 01:47 #1076391 door Alexander Satter
Het nut van je lidmaatschap is gemaakt door Alexander Satter
Update:
vele hebben nog het idee dat ik mijn lidmaatschap wil beeindigen, echter dit is zeker niet het geval.
immers heb ik me samen met Tom de regio overijssel en achterhoek voor rekening genomen, zodat ik één van mijn grootste min punten samen met Tom heb opgelost.
en heb vooral daardoor ook mijn verenigings gevoel weer te pakken. nu heb ik tijdens deze discusie zeker ook punten voorbij zien komen die ik zelf onbewust uit het oog ben verloren.
maar ook zeker veel reacties gelezen waarom leden uiteindelijk lid zijn geworden, wat eigenlijk veel meerwaarde voor de vereniging is.
einde update
<strike>vandaag me eens afzitten vragen waarom ik nog lid zou blijven van de 700 vereniging.</strike>
wat zijn nog de voordelen ervan?
ja de factor.........ok gaat over het algemeen over engelandreisjes boeit mij persoonlijk niet echt maar ok verder vindt ik er weinig spannende dingen in staan.(MIJN MENING)
<u>EN VOORDAT MENSEN HIEROP REAGEREN JA IK HEB ZEKER WEL EEN BIJDRAGE GELEVERD VOOR DE FACTOR ZOALS MIJN REST. PROJ. 780</u>
<u>En een Thema dag bij RIO airco service in DORDRECHT.</u>
de sleuteldagen zijn dan 1 puntje om lid te zijn ( heb ik overigens al 5-6 jaar geen gebruik van gemaakt).Of te ver of geen tijd).
en een brug om de hoek huren is goedkoper dan naar de sleuteldag crossen voor een halfuurtje op de brug.(maar dat is een eigen beslissing)
<strike>vergaderingen en nieuwjaars borrels en HET theater daar omheen zoals mooiste (vroeger MARKANTSTE) auto ed, vind ik ook een politiek spel (soort eurovisie geneuzel).</strike>
<strike>immers als je mee doet staat je auto te ver (stel je voor dat ze moeten lopen.. moeten ze op een grotere plaats regelen)of wordt er onvolledige info verstrekt of dat soort dingen.</strike>
<strike>en dat is dus ook een van de redenen dat ik daar niet meer te zien ben.</strike>

adverteren kan als niet lid ook. is waar ik gebruik van maak
vragen stellen kan als niet lid ook. waar ik weleens gebruik van maak
informatie/ is ook toegankelijk voor niet leden. meeste heb ik zelf ook reeds verzameld.(bijna alle folders).
<strike>klassieker beurs kan ik ook gewoon heen.</strike>
<strike>Verder was het vroeger zo dat je een 700/900 moest bezitten ander kon je geen lid zijn.maar donateur. (wordt ook zeer soepel mee omgegaan)</strike>
<strike>niet leden bij sleuteldagen "komen kijken".</strike>
<strike>of leden met de volvo van niet leden naar de sleuteldag komen.</strike>
<strike>en dan de onderlinge strijd die er binnen de vereniging heeft gespeeld en misschien wel nog is.</strike>
<strike>dit alles heeft mij (NOG) niet kunnen overtuigen om mijn lidmaatschap weer te verlengen naar 2010.</strike>
en dat ik toch al zeer lang ben gezien mij lid nummer 158
<u>MISSCHIEN BEN IK TE NEGATIEF ...........MAAR ZO ZIE IK HET OP DIT MOMENT.</u>
<u>EN VOOR DEGENE DIE HIEROP GAAN REAGEREN......... KOM MAAR MET GOEDE ARGUMENTEN OM MIJ TE OVERTUIGEN.</u>
verder wil ik geen mensen hiermee voor het hoofd stoten of iets dergelijks in die aard
het is mijn mening en dat is vrij in Nederland.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 08:36 #1247256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuzes
Het wel of niet gebruik maken van een brug, is een keuze.Een brug op een sleuteldag is maximaal een periode van 180 minuten, mits aangegeven op het formulier, dus niet 'een half uurtje', zoals je stelt.Daarbij kom je niet alleen, denk ik, voor het nut, maar ook voor de gezelligheid.Sleuteldagen zijn voorbehouden aan leden, niet-leden met een Volvo van een ander, is volgens mij bij mij, nog nooit gebeurd, op de koffie komen ene NIET sleutelen, kan altijd.
De factor is leuk, staan leuke verhalen in, ervaringen en verslagen van evenementen, maar het kan, dat je daar geen prijs op stelt.
Je zal best een aantal brochures hebben, inmiddels, maar ik denk dat je wel doorhebt, dat een groot deel van het forum voor leden er anders uitziet, dan voor niet leden.Dit is dan tevens een pluspunt, naast het feit dat je een apart deel hebt, voor leden, zoals het clubhuis.
Negatief? Ja, denk het wel, maar zoals je tevens zelf aangeeft is dat jouw goed recht, maar ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind om te lezen.Je zult er zelf vast verdedigbare beweegredenen voor hebben de ongeveer 40 euries per jaar ervoor te besparen, jammer, maar of ik je nou moet overhalen om lid te blijven? Nee, denk het niet, want je hebt het voor jezelf wel op een rijtje gezet en alhoewel ik persoonlijk vind dat je het te zwart-wit ziet, staat de keuze vrij te continueren, of niet.
Ik hoop toch dat we je volgend jaar weer als verenigingslid mogen blijven behouden.
Baseman, Regiocoordinator Brabant &amp; Limburg, Moderator.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 08:39 #1247257 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic vereniging of niet...
Hoi Alexander,
Ik snap je overpeinsing en ik denk dat het zelfs wel gezond is af en toe eens te kijken wat een vereniging je te bieden heeft.
Ik ga een poging wagen om jou punten uiteen te zetten en er op te reageren:
Jij zegt hetvolgende:
- de sleuteldagen zijn dan 1 puntje om lid te zijn ( heb ik overigens al 5-6 jaar geen gebruik van gemaakt).Of te ver of geen tijd).
en een brug om de hoek huren is goedkoper dan naar de sleuteldag crossen voor een halfuurtje op de brug.
* Op sleuteldagen mag je als je wilt echt wel langer op een brug als je dat aangeeft, je vergeet dat je bij een DHZ garage het socilae aspect niet hebt, niet omgeven bent met andere Volvo liefhebbers en dat er een grote bron aan kennis bijeen is, dat je geen tijd hebt ligt natuurlijk niet aan de vereniging.
- vergaderingen en nieuwjaars borrels en HET theater daar omheen zoals mooiste (vroeger MARKANTSTE) auto ed, vind ik ook een politiek spel (soort eurovisie geneuzel).
immers als je mee doet staat je auto te ver (stel je voor dat ze moeten lopen.. moeten ze op een grotere plaats regelen)of wordt er onvolledige info verstrekt of dat soort dingen.
en dat is dus ook een van de redenen dat ik daar niet meer te zien ben.
* Tja, dit spreekt je aan of niet, maar niet gaan mopperen wanneer anderen wél deze moeite nemen en zo dus misschien wel gekozen worden tot mooiste van...
Dit is net zoiets als geen staatslot kopen want ik win toch nooit wat, maar je buurman het geluk niet gunnen als hij wel wat wint. Dat je het zoals jij noemt theater niet leuk vindt, naast het theater worden er ook echt wel zinnige dingen besproken, het is een mogelijkheid om als lid je stem te laten horen, wil je dat niet, prima maar dan wordt jou stem dus ook niet gehoord.

- adverteren kan als niet lid ook. is waar ik gebruik van maak.
* hier heb je wat mij betreft een punt, zou wat mij betreft best aan banden gelegd mogen worden.
- vragen stellen kan als niet lid ook. waar ik weleens gebruik van maak.
* Dit maakt de kring van kennis groter en is een bron van eventuele nieuwe leden
- informatie/ is ook toegankelijk voor niet leden. meeste heb ik zelf ook reeds verzameld.(bijna alle folders).
* Dit is niet helemaal correct, er zijn een hoop dingen niet toegankelijk voor niet leden volgens mij.
- klassieker beurs kan ik ook gewoon heen.
* natuurlijk! Dit staat helemaal los van de 700 vereniging, je mag tenslotte ook gewoon naar de bakker.
&#160;
- Verder was het vroeger zo dat je een 700/900 moest bezitten ander kon je geen lid zijn.maar donateur. (wordt ook zeer soepel mee omgegaan)
* dit weet ik niet, maar is soms ook lastig bij te houden. Toch denk ik dat het grootste gedeelte wel een 700 of 900 bezit.
- niet leden bij sleuteldagen "komen kijken".
* ook dit is een grote bron van nieuwe leden en dus kennis.
- of leden met de volvo van niet leden naar de sleuteldag komen.
* tja, dat is ook lastig te controleren, we zouden auto's op kenteken kunnen laten inschrijven op sleuteldagen.
- en dan de onderlinge strijd die er binnen de vereniging heeft gespeeld en misschien wel nog is.
* ook hier weet ik niets van, ik ben in ieder geval van ná de strijd en voel het niet als aanwezig.
&#160;
- dit alles heeft mij (NOG) niet kunnen overtuigen om mijn lidmaatschap weer te verlengen naar 2010.
* Het blijft natuurlijk je eigen keuze om van een vereniging lid te zijn, of het je wat opleverd of niet... ook dat is aan jou. Ik vind het sociale gebeuren leuk en belangrijk, ik vind het leuk dat mensen dingen organiseren en dat mensen elkaar helpen een gezamelijke liefde te delen. Dit hoef je natuurlijk niet per se in verenigings verband te doen, maar maakt het wel makkelijker......
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen laten zien waarom lidmaatschap ook zijn voordelen heeft, in ieder geval in mijn ogen.
&#160;
GG,
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 08:59 #1247258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste A Satter
De gevoelens die je hier neerschrijft kun je bij bijna elke vereniging hebben/krijgen.
Ten eerste heb je jaren geprofiteerd van alle knowhow van anderen (alle publicaties heb je nu al). Dat had bij een vrijblijvend vriendenclubje nooit zo gewerkt. De verenigingsvorm is dus nodig voor het behouden van de 700 900 modellen in de toekomst. Als je daar niet aan wilt bijdragen moet je dat helemaal zelf weten.
M.i. stel je je met je overwegingen nogal op als consument, maar óók dat mag je natuurlijk zelf weten.
Ikzelf vind het prettig dat sommige auto's op deze manier behouden blijven, ik maak dat ook mee met de Volvo Kassieker Vereniging (voorheen: V44), daar ben ik ook al jaren lid van met mijn 144 en Amazon. Daaruit zijn herproducties en allerhande regelingen voortgekomen die ervoor zorgen dat ik nog steeds vrolijk rondrijdt met die oude bakjes.
Ook het lidmaatschap van de verenigingen van de Fehac zorgt daarvoor. (belangenbehartiging van de klassiekerhobby zoals de lobby voor vrijstelling wegenbelasting etc.)
En nee, ik kom ook bijna niet op de georganiseerde sleuteldagen, bedrijfsbezoeken, koffieavonden, rondritten en kampeerweekeinden. Maar sommige mensen zijn juist daarvoor lid en dat is prima omdat het de vereniging in staat stelt om de bovenstaande dingen te bereiken. Bovendien hebben oudere leden een schat aan ervaring en kunnen die overdragen aan nieuwe bezitters van de 700-900 en hen daarmee enthousiast maken. Als je als vereniging alle informatie moet afschermen voor nieuwe geïnteresseerden, ben je juist bezig om je hobby en doelstellingen voor jezelf te houden.
Ik vond je stukje een goede aanleiding om eens uiteen te zetten hoe ik en anderen tegen deze en andere autoverenigingen aankijken, maar om te proberen je te overtuigen om lid te blijven van wat voor soort van vereniging dan ook: nee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 09:06 #1247260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Altijd
Altijd jammer als iemand besluit weg te gaan.

Je noemt veel argumenten op maar wat ik mis is het Volvo 700-900 gevoel.
Lekker met andere leden praten / gevoelens / ervaring delen over de 700 / 900.
Ook dit gebeurt op oa sleuteldag onder het genot van een bakje koffie.
Toertochten worden ook gereden. 
Laatst nog een hemeldag in H&amp;M loods gedaan voor leden. (waarop jij helaas op laatst moest afzeggen)
Wat dacht je van de Volvo premiere <a href="
" target="_blank">Not Without my Volvo</a> in de H&amp;M loods 
Kortom naar mijn mening gebeurt er echt wel wat binnen de vereniging.
Het is jou beslissing mening en dat respecteer ik natuurlijk. Wel vind ik het jammer dat je het allemaal erg negatief zwart-wit ziet.
Hopelijk bedenk je je nog.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 09:21 #1247261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdediging.

whitehorse schreef : Ten eerste heb je jaren geprofiteerd van alle knowhow van anderen (alle publicaties heb je nu al). Dat had bij een vrijblijvend vriendenclubje nooit zo gewerkt. De verenigingsvorm is dus nodig voor het behouden van de 700 900 modellen in de toekomst. Als je daar niet aan wilt bijdragen moet je dat helemaal zelf weten.

Ter verdediging van asatter, wil ik wel graag vermelden dat wellicht mede door het aanbieden van een groot aantal onderdelen door asatter, er waarschijnlijk een aantal personen binnen deze vereniging met vernieuwde onderdelen of accessoires weer vrolijk rondrijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 09:42 #1247264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laat ik ook eens wat zeggen
Hoi,
Mijn vrouw schrijft dit als ik er last van heb meestal toe aan de dipje.
en als mijn vrouw het heeft is ze ongesteld.
Los de dingen om je heen op en dan lijkt alles weer heel anders.
Het leven is al moeilijk genoeg.
John 63 jaar dus ik heb al heelwat dipjes gehad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 09:58 #1247266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat

Baseman schreef :

whitehorse schreef : Ten eerste heb je jaren geprofiteerd van alle knowhow van anderen (alle publicaties heb je nu al). Dat had bij een vrijblijvend vriendenclubje nooit zo gewerkt. De verenigingsvorm is dus nodig voor het behouden van de 700 900 modellen in de toekomst. Als je daar niet aan wilt bijdragen moet je dat helemaal zelf weten.

Ter verdediging van asatter, wil ik wel graag vermelden dat wellicht mede door het aanbieden van een groot aantal onderdelen door asatter, er waarschijnlijk een aantal personen binnen deze vereniging met vernieuwde onderdelen of accessoires weer vrolijk rondrijden.

Dat maakt de vereniging zo waardevol. Wat ook terecht wordt opgemerkt door whitehorse is dat de infrastructuur , zo noem ik het maar even, is neergezet . Daar maak je als lid, en iets minder als niet-lid- gebruik van.  Ik denk dat het sociale deel heel belangrijk is voor de vereniging, Ook daar profiteer je van. De rondritten,de sleuteldagen, het maken van de film, de organisatie van de vereniging en de site, dragen heel veel bij aan het behoud van de door jou (ons) geliefde modellen.
Voor mij is dat onbetaalbaar, er is voor mij (bijna) niks zo fijn om te zeggen op de vraag, ga je dáármee op vakantie? "Hij heeft past 356.000 km er op zitten"
Of het buurmeisje dat vol afgunst -zonder dat ze weet dat ik hoor- memoreert tegen een vriendinnetje over de rally- en rondritbordjes die ik op de schutting heb geschroefd. "Ze hebben een of andere  bijzondere Volvo en daarom moeten die 'stomme' bordje op de schutting.
Die dingen zijn mij meer dan 40 euro waard, en die zijn -mede- door deze vereniging met zijn leden mogelijk gemaakt.
Aan sommige dingen doe je mee, aan andere niet, met sommige dingen ben je het eens, en met andere niet,  met sommige mensen kun je goed opschieten, met andere niet, maar is dat niet overal zo?
Bovendien, als je vindt dat er in jouw regio niet genoeg gedaan wordt, of als je vindt dat er niet de dingen gedaan worden die jij belangrijk vindt, dan is het ook aan jou om dat aan te geven of initiatieven te ontplooien. Het levert altijd méér op dan je er in stopt, zeker aan voldoening. Jij bent óók de vereniging namelijk.
Groeten,Jeroen 
+++ t blijft behelpen +++

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 11:16 #1247272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er was eens...
De eerste sleuteldag bezocht ik zo'n zes jaar geleden. Mijn auto had last van een hardnekkig brandend lambdalampje (inmiddels het door mij meest gehate lampje ter wereld)
Er was een lid ter plaatse die me met veel geduld hielp en alles afspeurde, totdat hij ontdekte dat het EGR-systeem was onderbroken door een stukje papier tussen een flens.
Ik heb daarna nog bijna 4 jaar tevreden met de auto gereden. Het reddende lid heb ik de trekhaak van mijn oude 740 sedan cadeau gedaan. Goed geregeld.
Alexander, nog enorm bedankt voor je hulp toen. Ik ben sindsdien lid gebleven.
Het afgelopen jaar heb ik hard gezocht naar een goede klassieke Mercedes. Maar na alle hulp op het forum en de sleuteldagen heb ik 'op veilig' gespeeld en toch weer een 940 gekocht.
Ik begrijp je overdenkingen, maar vanwege je kennis en bijdragen hoop ik dat je gewoon lid blijft (ondanks dat je me berispt vanwege de plaats van mijn 'advertentie' )
Groet,
Joost

PS: mijn 740 Turbo is <u>echt</u> iets voor jou!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 13:02 #1247287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lid zijn.
Ik ben nu 2 jaar lid van de 700vereniging en ik ben hier zodanig tevreden over dat ik naar verwachting zolang het blijft bestaan, en de clubgeest hetzelfde blijft, ik Volvo zal blijven rijden en lid zal blijven.
De meeste aktiviteiten vind ik echt wel leuk, degene waar ik niets mee heb ga ik gewoon niet heen. Om even op ´de mooiste van`te refereren, wel, dit jaar was ik het, of beter gezegd de combinatie van Amerigo en ik, en of het een politiek spelletje is of niet , het is goed te merken dat niet de mooist gepoetste of de duurst gekochte auto het wint. Er word echt wel gekeken en zo nodig onderzocht of de prijs naar juiste persoon en auto gaat. Toevallig stond mijn auto dit jaar het verste weg van de koffietafel  dus ik ben het ook op dat punt ook niet met je eens. 
Verder vind ik de sociale toevoeging  tijdens de sleuteldagen en bijeenkomsten, net zo belangrijk als de aanwezige kennis. Wat ik prachtig vind aan deze club is de diversiteit aan leden. Zowel iemand met een zeer kleine beurs die net de APK kan betalen en onderdelen bij elkaar moet schrapen om zijn geliefde Volvo uberhaupt rijdend te houden als iemand die er bij wijze van spreken wel 50 nieuwe Volvos kan kopen tot de leden behoren. En dan verder nog alles wat er tussen zit natuurlijk. En iedereen kan er op rekenen dat er kennis word gedeeld en hulp gevraagd en zelfs ongevraagd en onbaatzuchtig geboden word door de leden onderling. Twee linkerhanden hebben is bij deze vereniging totaal geen probleem.
Ik ben ook eens lid geweest van de Mercedes club, ik had toen een 280se uit 1969. Wel het is daar een elitair zooitje, sleutelhulp? vergeet het maar.. Moet er iets gebeuren aan je Mercedes? Wel ga maar naar bestuurslid Wieman, die heeft een garage en verkoopt klassieke mercedessen. Vergeet niet een zeer volle portemonee mee te nemen! Dat is hier toch wel even wat anders!
Onderlinge strijd bij de vereniging? Dat kan, het is onmogelijk om altijd iedereen op 1 lijn te krijgen, zoveel mensen zoveel meningen en dus kan het wel eens botsen. Ook leden onderling botsen wel eens, of zijn ontevreden over elkaar maar de tendens is dat de clubgeest blijft bestaan en dat er uiteindelijk toch vergeven en vergeten word.
De Factor, lees ik altijd gretig, natuurlijk vind ik niet alle verhalen even spannend maar ook deelgenoot worden van de anderen leden hun enthousiasme heeft sowieso wel een postivie invloed op me.
Als je alles zelf kunt , alles zelf weet en verder geen zin hebt dit te delen met andere leden in woord en daad, je ook niet warm kunt lopen van de sociale aspecten van de club, je geen behoefte hebt om niet alleen via het forum maar in persoon tijdens bijeenkomsten te kunnen kletsen over onze gemeenschappellijke hobby, je nooit iemand wilt helpen op een sleuteldag en zelf natuurlijk nooit hulp nodig hebt, wel, dan kan ik me voorstellen dat je het lidmaatschap opzegt. Maar ergens denk ik dat je niet zo bent...
Succes met het nemen van de juiste beslissing ( lid blijven mijns inziens), en vergeet niet om die blauwe portierbak voor me mee te nemen naar de VKB he !
Groeten Rudiger

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC