Hikken bij accelereren, 940 - B230FB OPGELOST !!! :o)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een samenvatting van de laatste dagen....
Na de cis-klep gereinigd te hebben, TPS-sensor doorgemeten, ontsteking gecontroleerd, de brandstofdruk, de LMM en boordcomputer vervangen te hebben was ik de wanhoop een beetje nabij...waar zou het stranden en hoeveel zou het gaan kosten...
Toch de 940 maar bij Garage Van West neergezet...die kwamen niet verder dan een nieuwe temperatuursensor....de problemen leken iets minder....
Toen flink de schouders er onder, bij Van West injectoren, bdp-sensor en een lambda-sensor meegenomen...Alles omgebouwd en de klepspeling en distributie-timing gecontroleerd en weer geen resultaat...
Toen kwam het denkwerk, ja toen pas...mijn theorie was omdat het probleem erger in lage toeren was dan in hoge toeren, dat het toch de LMM moest zijn...Die is bij lage toeren gevoelig en bij hoge toeren niet meer...Bij Van West twee andere LMM's meegenomen en geen resultaat...Toen werd de theorie: wat regelt de stationair? Want bij gas los hikte de Volvo ook.... De stekker uit de cis-klep en de problemen leken over...Andere cis-klep gehaald en dat mocht ook niet baten.....
Even een stevige salade genuttigd en nog even een stukje rijden...toen viel het spreekwoordelijke kwartje....Wat regelt de brandstof bij gas los....Juist ja....de brandstofdrukregelaar....De mijne ziet er als nieuw uit, de druk was gemeten en leek goed en hij lekte niet....
Toch maar even langs de kant van de weg eentje uit de achterbak gehaald, zat aan de rails waar de leen-injectoren ook aan zaten, en er ingesleuteld.......(tromgeroffel).......TADAA!!! Problem solved.....Een nieuwe defecte drukregelaar. Als je aan de vacuumkant zuigt proef je in de verte benzine....
Afijn, ik denk dat ik er zo'n 40 sleuteluren en talloze denkuren en een slapeloze nacht in heb zitten...De garage kon het niet vinden want hij lekte niet en de druk was goed, maar logisch denkwerk lost alles op....en een beetje mazzel hebben, want in het begin heb ik dezelfde drukregelaar ook een keer gemonteerd gehad, maar toen waren de LMM en temperatuursensor nog niet vervangen en bleef het beroerd....
Toch stiekem weer de oude LMM gemonteerd maar het hikken bij accelereren kwam terug...Bij las los was het weg....
Het was dus achteraf een tweevoudige storing, hikken bij gas los (drukregelaar) en hikken bij accelereren (temperatuursensor en LMM)....wist ik veel, ik dacht dat het allemaal een en dezelfde storing was...
Dank jullie allen voor het meedenken, ik ga nu verder met de volgende stappen om de Volvo vakantie klaar te maken (7cm body lift, bullbar, roofrack met daktent, huishoud accu, lades in de achterbak met keuken e.d. enz enz)...Mijn advies: take time to notice the unexpected!!
Nogmaals dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hartelijk dank, Rob
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Jij schreef : ...7cm body lift, bullbar, roofrack met daktent, huishoud accu, lades in de achterbak met keuken e.d. enz enz...
Klinkt als een zeer interessant artikel voor ons clubblad.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat jij wilt, het is nog allemaal in voorbereiding, ik heb de Volvo pas net 1,5 maand. Het gaat onze vakantie cruiser worden nu we onze bus verkocht hebben...Daar hadden we alle ruimte, nu wordt het een iets complexere puzzel...
Laat maar weten wat je wil....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Klinkt allemaal interessant. Zowel de verhoging als de ombouw naar vakantie-cruiser. Ik slaap zelf tijdens weekendjes van de Atari 8 bit club ook vaker in de auto. En ik ben ook eerder iemand van de verhogingen dan van de verlagingen. Maar zover ik weet is er nog niemand op het idee gekomen om daar echt een artikel over te schrijven. Het mogen er natuurlijk ook meer zijn. Onze redacteur zit altijd te springen om artikeltjes. Doe er wat leuke foto's bij zou ik zeggen. redactie@volvo700vereniging.nl
groetjes
Mathy
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Ze zijn er prima geschikt voor, die estates.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Wat betekent dat ?..... Oppluggen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-