Hikken bij accelereren, 940 - B230FB OPGELOST !!! :o)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 09:37 #1429837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Retourleding
Hey Jan,

Dat was ook mijn laatste verdachte nu...Het brandstofsysteem...Ik ga de drukregelaar uitwisselen, de retour doorblazen, pompdruk bepalen en filter wisselen...

Brandstofrelais heb ik uitvoerig bestudeerd, bij mij is het een blauw relais, tweede van rechts op de eerste rij...Ziet er als nieuw uit, geen verdachte solderingen of contactpunten....

Zaterdag eerst op vakantie, niet met de Volvo, maar voor de laatste keer met de Mercedes 508, volgend jaar met de Volvo...

Als ik terug ben ga ik aan de slag...Tot over twee weken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 11:11 #1429839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Brandstofrelais is de witte vierkante op de tweede rij helemaal links.

Dus geen blauwe op de eerste rij van rechts

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 11:16 #1429840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TPS doorgemeten
Je zegt dat je de TPS hebt doorgemeten en dat die doet wat die moet doen, maar staat die ook goed afgesteld? Bij iets ingedrukt gaspedaal moet die schakelen zodat de ECU weet dat de CIS klep niet meer moet worden aangestuurd.
Als de TPS wat hapert tijdens rijden, kan ik mij voorstellen dat de ECU "iets" gaat doen met de CIS klep aansturing en je dat voelt onder het rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 13:43 #1429849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoord
@Fred: Hey Fred, Ik heb daar geen relais zitten. Ik weet de types en nummer nu even niet uit mijn hoofd maar mijn brandstof relais is echt blauw, tweede van rechts op de eerste rij...

Kijk hier maar eens www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalCircu...#FIRelayApplications bij relay locations

"1994/1995 940 B230FD non-turbo cars using either Bosch or Regina have rather square, squat, blue-colored fuel injection relays in the front row, second from right."

@Rob: Hey Rob, TPS staat goed afgesteld, duidelijke klikjes te horen bij gas dicht en gas open....Het is trouwens alleen een schakelaar...Geen potmeter oid....

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2016 10:49 #1429873 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Foutcodes? Vacuumlek?
Lijkt toch op een te arm mengsel. Zit er niet een vacuümlek op het inlaatspruitstuk pakking. Bij hogere toeren heeft de cisklep toch geen invloed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2016 13:10 #1429878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijne vakantie en waarom die
Fijne vakantie en waarom die 508 wegdoen? Heb zelf een 207 buscamper en er onwijs veel plezier mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2016 13:14 #1429879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar
Die tikjes geloof ik wel, maar schakelt de TPS ook echt en betrouwbaar (meten!)?
Op hogere toeren heeft de CIS klep normaal geen invloed, maar ik probeer mij voor te stellen wat er gebeurt als die toch af en toe open en dicht gaat. Die kleine hoeveelheid extra lucht die dan af en toe buitenom de gasklep stroomt moet toch merkbaar zijn, ondanks de hoge toeren, zeker bij lage belasting. 't Is maar een gedachte...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2016 17:51 #1430172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervolg
Zo, vandaag weer thuis gekomen van vakantie, van het weekend weer verder met de Volvo...De TPS heb ik doorgemeten, en is goed. Ik kwam ook op een te arm mengsel, ik had al gezocht naar een vaccuumlek en niets gevonden. Toch nog maar eens goed zoeken...

Maar aan de andere kant gaf de 4-gassen meting een bijna ideaalbeeld van de verbranding...

De 508 gaat eruit omdat we hem te weinig gebruiken tegenover de zorgen en kosten die we er van hebben....Daarom nu een Volvo, daar kan ik prima dagelijks in rijden en is ruim genoeg voor een ontspannen vakantie...

Van het weekend op zoek naar een vacuumlek en de brandstof toevoer controleren...

Jullie horen van mij...

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2016 19:54 #1430176 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Op dit forum vinden we het
Op dit forum vinden we het volstrekt normaal dat een Peus het verliest van een baksteen. Mooi dat je vierkant blijft rijden!

• Joost Ruizendaal
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2016 17:31 #1430330 door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Eerst de ontsteking helemaal
Eerst de ontsteking helemaal op orde brengen; dus ook een nieuwe rotor en verdelerkap.
Zijn de aansluitstiftjes van de bougies goed aangedraaid? Die lopen nog wel eens los. Op te lossen door de schroefdraad te beschadigen. Liggen de bougiekabels goed vast en schuren ze niet tegen elkaar aan?

Overigens heb ik bij een 740 B230F wel eens gehad dat de spanningsregelaar van de dynamo problemen gaf: de auto schokte continu lichtjes. De lampen flikkerden ook iets.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC