Hikken bij accelereren, 940 - B230FB OPGELOST !!! :o)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2016 14:19 #1430357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna altijd LMM die voor
Bijna altijd LMM die voor hoop gezeik kan zorgen. Hij mag wel schoon zijn, maar dat zegt niks. Probeer eens eentje van een sloper, wel origineel Bosch. Imitatie merken geven nog veel meer gezeik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2016 18:38 #1430386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Daar ben ik weer...Benzinefilter is nieuw, pakking spruitstuk is nieuw...daar lag het allemaal niet aan....Ontsteking is ook zo goed als nieuw. Net met een monteur van Garage van West uit Uitgeest gepraat, hij zit ook aan de LMM te denken, of een verstopte katalysator...
Ik denk dat ik op zoek moet naar een LMM...Nog andere ideeen?
Ik denk dat ik op zoek moet naar een LMM...Nog andere ideeen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2016 20:55 #1430393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe lmm doet wonderen hoor
Nieuwe lmm doet wonderen hoor!
Laten doormeten. Heb ik laten doen bij Schmidt Gemert na een jaar zoeken en van alles vervangen.
Laten doormeten. Heb ik laten doen bij Schmidt Gemert na een jaar zoeken en van alles vervangen.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-09-2016 23:14 #1430410
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dan
had je of klaas of pepe waar je mee gesproken hebt. Mijn 945 is daar ook in onderhoud en heeft sinds kort de zelfde symptonen als die van jou dus ik volg je draadje aandachtig. Komt er bij mij nog bij dat hij bij het uitrijden naar het stoplicht soms onder de 500 rpm duikt en dreigt af te slaan. Ik heb iets gelezen over de stappen motor oid, denk dat ik hem maar is een keer bij van West langs breng en laat ze een rondje rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2016 13:33 #1430417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervolg
Ik heb met beide gesproken...Ze zijn zeer behulpzaam! Een aanrader! Inmiddels is de LMM vervangen, gaf ietsje verbetering. Daarna ook eens de computer opgeplugd / omgeplugd... Het leek toen allemaal goed te zijn... Maar nu een tig-tal kilometers verder en hij rijdt weer als daarvoor. Weer met kleine hikjes. Als ik gas los laat schokt hij rond de 2000 toeren. En als ik stil sta en gas geef en hem strak op 2000 of 2500 toeren hou dan heb ik af en toe een licht plofje in de uitlaat...Maar ik kan dan geen dipje in toeren ontdekken...
Alle bougies geven hetzelfde beeld, dus ik verdenk niet de injectoren...Dan blijft er bijna alleen nog een verstopte katalysator over...
Alle bougies geven hetzelfde beeld, dus ik verdenk niet de injectoren...Dan blijft er bijna alleen nog een verstopte katalysator over...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2016 21:34 #1430431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je een nieuwe lmm
Heb je een nieuwe lmm gemonteerd? Of een oude of imitatie? Ik heb beide meerdere keren gemonteerd. Bleken deze achteraf dus ook allemaal kapot te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2016 22:55 #1430434
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LMM
Er zit een gereviseerde en geteste LMM op....geen verschil...
Volgende stap is de kat checken, lambda sensor bdp- en temperatuursensor....
Volgende stap is de kat checken, lambda sensor bdp- en temperatuursensor....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2016 20:01 #1430463
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien al vaker genoemd
Misschien al vaker genoemd:maat op aanraden van een forum lid ben ik naar Gemert afgereisd; en dat had gelijk resultaat. Achteraf had ik heel wat bespaard kunnen hebben. Zij meten en weten waar ze het over hebben.Koste me een vrije dag en 300 km, maar dan heb ik ook wat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2016 20:43 #1430525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat nu?
Zo, inmiddels heel wat verder maar nog geen oplossing....Wat is er afgelopen dagen gebeurt: Nieuw temperatuur sensor, lambda sonde, bdp-sensor, klepspeling gecheckt, distributie timing gecheckt, nieuw brandstof relais op het schutbord, andere injectoren geprobeerd...
Veel geld kost het gelukkig allemaal niet, Garage van West in Uitgeest is zeer behulpzaam, maar ook zij kunnen het euvel niet traceren....
Iemand een idee? Zit er een knock-sensor in de 230FB? Kan de brandstofpomp nog parten spelen? De druk is 2,5 bar bij stationair en 3 bar bij alles boven stationair...
Veel geld kost het gelukkig allemaal niet, Garage van West in Uitgeest is zeer behulpzaam, maar ook zij kunnen het euvel niet traceren....
Iemand een idee? Zit er een knock-sensor in de 230FB? Kan de brandstofpomp nog parten spelen? De druk is 2,5 bar bij stationair en 3 bar bij alles boven stationair...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2016 16:20 #1430536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend voor je dat het nog
Vervelend voor je dat het nog niet opgelost is.
Zoals ik al aangaf aan het begin van dit topic heb ik dezelfde klachten met mijn auto.
Ik heb ook al de brandstofpomp vervangen terwijl de druk en de opbrengst goed leken. Dit gaf bij mij geen verbetering.
Ik heb ook de lambda sonde vervangen gehad, helaas niet door exact het juiste exemplaar maar het bracht geen verandering.
Volgens mij heeft jouw auto ook gewoon een klopsensor. Deze zit onder het inlaatspruitstuk. Ik heb deze al vervangen maar het zou wel een oorzaak kunnen zijn.
Als je mijn topic leest kun je zien wat ik allemaal al gedaan heb. ( verder heb ik ook de accupolen vervangen)
Ik verdenk de katalysator nog een beetje maar verder heb ik ook geen idee meer.
Misschien moeten we eens wat afspreken om te kijken of de auto echt dezelfde klachten hebben?
Pm maar als dit je wat lijkt.
Zoals ik al aangaf aan het begin van dit topic heb ik dezelfde klachten met mijn auto.
Ik heb ook al de brandstofpomp vervangen terwijl de druk en de opbrengst goed leken. Dit gaf bij mij geen verbetering.
Ik heb ook de lambda sonde vervangen gehad, helaas niet door exact het juiste exemplaar maar het bracht geen verandering.
Volgens mij heeft jouw auto ook gewoon een klopsensor. Deze zit onder het inlaatspruitstuk. Ik heb deze al vervangen maar het zou wel een oorzaak kunnen zijn.
Als je mijn topic leest kun je zien wat ik allemaal al gedaan heb. ( verder heb ik ook de accupolen vervangen)
Ik verdenk de katalysator nog een beetje maar verder heb ik ook geen idee meer.
Misschien moeten we eens wat afspreken om te kijken of de auto echt dezelfde klachten hebben?
Pm maar als dit je wat lijkt.
Moderators: Jerry Stam