Hikken bij accelereren, 940 - B230FB OPGELOST !!! :o)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2016 15:01 #1429697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proberen...
Mannen,
Vanavond heb ik weer toegang tot gereedschap en een compressor...Ik ga er naar kijken...Wat een collega net adviseerde is om even te kijken of er speling zit op de as van het gasklephuis....Zou ook een probleem kunnen opleveren....
Het lijkt er een beetje op de het rond de 2800 toeren het ergst is....
Vanavond heb ik weer toegang tot gereedschap en een compressor...Ik ga er naar kijken...Wat een collega net adviseerde is om even te kijken of er speling zit op de as van het gasklephuis....Zou ook een probleem kunnen opleveren....
Het lijkt er een beetje op de het rond de 2800 toeren het ergst is....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2016 07:57 #1429720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt opgelost....
Hallo mannen!
Het lijkt opgelost....
Ik woon maar 11km van mijn werk, en daarvan is maar een stukje van 7km snelweg...Dus de motor wordt nooit eens lekker "schoon geblazen"...Gisteren moest ik naar Amsterdam, toen maar eens een stuk 100km/u in zijn 3 gaan rijden. Continue zo'n 4000 a 4500 toeren....Op het eind van de heenweg was het bijna weg, dat heeft mij aangemoedigd het op de terugweg nogmaals te doen...En nu is het echt bijna helemaal weg. Heel af en toe een schokje bij 2800 toeren...Maar dat slijt er ook wel uit denk ik...
Mocht het terugkomen meldt ik mij weer...Maar voor nu bedankt voor het meedenken!
Groet,
Bas
Het lijkt opgelost....
Ik woon maar 11km van mijn werk, en daarvan is maar een stukje van 7km snelweg...Dus de motor wordt nooit eens lekker "schoon geblazen"...Gisteren moest ik naar Amsterdam, toen maar eens een stuk 100km/u in zijn 3 gaan rijden. Continue zo'n 4000 a 4500 toeren....Op het eind van de heenweg was het bijna weg, dat heeft mij aangemoedigd het op de terugweg nogmaals te doen...En nu is het echt bijna helemaal weg. Heel af en toe een schokje bij 2800 toeren...Maar dat slijt er ook wel uit denk ik...
Mocht het terugkomen meldt ik mij weer...Maar voor nu bedankt voor het meedenken!
Groet,
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2016 16:57 #1429774
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch niet....
Hallo mannen,
Het probleem is toch niet opgelost. Ik ging even een stukje rijden om te kijken of ik het lek van het voorraam gedicht had en de hik was weer terug...
Toen even met de drukregelaar "gespeeld"...Hard aan het slangetje zuigen gaf een heel lichte bezinesmaak, slangetje aankoppelen gaf een klein dipje in stationaire toerental, daarna weer als zonder drukregelaar. Toen ben ik een stukje gaan rijden zonder vacuümslangetje en dat gaf exact hetzelfde rijgedrag...
Kan ik hieruit concluderen dat de drukregelaar overleden is? Ik heb de retourleiding nog niet door geblazen....
Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Bas
Het probleem is toch niet opgelost. Ik ging even een stukje rijden om te kijken of ik het lek van het voorraam gedicht had en de hik was weer terug...
Toen even met de drukregelaar "gespeeld"...Hard aan het slangetje zuigen gaf een heel lichte bezinesmaak, slangetje aankoppelen gaf een klein dipje in stationaire toerental, daarna weer als zonder drukregelaar. Toen ben ik een stukje gaan rijden zonder vacuümslangetje en dat gaf exact hetzelfde rijgedrag...
Kan ik hieruit concluderen dat de drukregelaar overleden is? Ik heb de retourleiding nog niet door geblazen....
Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2016 19:56 #1429795
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Vandaag druk gemeten op de injector rail....netjes 3 bar....Het is dus niet de drukregelaar...Daarna een lek gevonden bij de carterontluchting...Gaf geen verschil...
Mijn aandacht richtte zich weer op de cisklep. Nogmaals goed schoongemaakt en deze keer ook gesmeerd en even op spanning gezet om te testen. Werkt prima...Maar toen even gereden zonder de cisklep elektrisch aan te sluiten....Probleem was weg....We zitten dus in de goede richting...En als ik de gasklepsensor loskoppel en de cisklep weer aansluit heb ik weer hetzelfde probleem...
Zou het de gasklepsensor kunnen zijn? Valt zo'n ding door te meten?
Ik ga nog even pielen...
Mijn aandacht richtte zich weer op de cisklep. Nogmaals goed schoongemaakt en deze keer ook gesmeerd en even op spanning gezet om te testen. Werkt prima...Maar toen even gereden zonder de cisklep elektrisch aan te sluiten....Probleem was weg....We zitten dus in de goede richting...En als ik de gasklepsensor loskoppel en de cisklep weer aansluit heb ik weer hetzelfde probleem...
Zou het de gasklepsensor kunnen zijn? Valt zo'n ding door te meten?
Ik ga nog even pielen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 13:55 #1429804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is niet de TPS
Net doorgemeten....doet wat hij moet doen....What's next?.....Hij ploft ook in de uitlaat bij gas los....doet dat niet wanneer de stekker van de cisklep er uit ligt....
Ik heb even geen idee...
Ik heb even geen idee...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 14:55 #1429807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic witte aanslag
Nog even aan het "epibreren" geweest en kom er achter dat de bougies een witte tot geen aanslag hebben....ze zijn een goede 600km oud....Misschien tot ergens een vaccuumlek? Ik ga weer verder zoeken
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 15:00 #1429809
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic andere
Probeer eens een andere CIS klep, eentje waarvan je weet dat deze goed is. Heb het al 2x gehad dat een schone toch stuk bleek te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 17:19 #1429812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 gassen meting
Andere CIS klep is de volgende stap....
Net een 4-gassen meting laten doen....de waardes konden bijna niet idealer....Ook het vervangen van de injectorrubber heeft niets uitgehaald....
Op naar een nieuwe CIS klep....
Net een 4-gassen meting laten doen....de waardes konden bijna niet idealer....Ook het vervangen van de injectorrubber heeft niets uitgehaald....
Op naar een nieuwe CIS klep....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 21:01 #1429819
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS-Klep
De CIS-klep is het ook niet....ik kom toch weer terug bij de brandstof druk. De druk is gemeten: 2.5 bar bij stationair, 3 bar bij een puntje gas...Het lijkt goed....Maar als ik de vacuumslang van de drukregelaar loskoppel geeft dat geen verschil in rijgedrag....Kan dat betekenen dat de brandstofpomp niet helemaal lekker werkt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2016 08:09 #1429836
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar eens die retour
Toch maar eens die retour leiding doorblazen. En kijk eens naar het brandstoffilter. Zit lekker onder de auto is niet doorzichtig en daarom soms net zo oud als de auto zelf.
En dan is er ook nog het befaamde brandstofrelais, prober de zoekfunctie op dit forum maar eens. Maar dat is meestal langdurigere uitval niet hikken.
En dan is er ook nog het befaamde brandstofrelais, prober de zoekfunctie op dit forum maar eens. Maar dat is meestal langdurigere uitval niet hikken.
Moderators: Jerry Stam