B230FK stottert en houdt wat in bij lagere toeren bij acceleratie OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2015 19:00 #1415623
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uh
Uh, ja, daar kijkt de BDP sensor dus naar.
Ik zou adviezen van anderen voor de zekerheid afwachten, maar misschien helpt het als die bramen eraf gaan (vijlen, spanen goed opvangen)??
Ik zou adviezen van anderen voor de zekerheid afwachten, maar misschien helpt het als die bramen eraf gaan (vijlen, spanen goed opvangen)??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2015 20:55 #1415625
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor kan geen kwaad, is
Nee hoor kan geen kwaad, is zo miniem dat de Bdp dat niet eens meet.
Kun je eens proberen om je Mbc wat terug te schroeven en dan opnieuw te testen.
Kun je eens proberen om je Mbc wat terug te schroeven en dan opnieuw te testen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 08:02 #1415627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 'nieuwe' lambda sensor
Mijn 'nieuwe' lambda sensor ging helaas ook nog geen ton mee, gloeidraad defect. Gevolg was hikken zolang die koud was en warm schokkerig lopen bij constante snelheid.
- M.O.D. Bauer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 13:47 #1415641
door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic MBC
Nou Nimda, ik denk dat je warm bent.
Omdat ik geen apparatuur heb om de instelling van de MBC te meten, heb ik hem er maar tussenuit gehaald.
Het resultaat is dat er geen hikje meer te bespeuren is, wat ik ook probeer.
Toch heeft de auto goed gelopen op deze MBC en destijds was de afstelling 0,6 bar.
Misschien is hij verlopen, maar misschien is het ook wel wat anders. Ik zie namelijk dat dat kleine gaatje dicht zit (zie foto)
Dat heeft toch een functie, of niet?
Omdat ik geen apparatuur heb om de instelling van de MBC te meten, heb ik hem er maar tussenuit gehaald.
Het resultaat is dat er geen hikje meer te bespeuren is, wat ik ook probeer.
Toch heeft de auto goed gelopen op deze MBC en destijds was de afstelling 0,6 bar.
Misschien is hij verlopen, maar misschien is het ook wel wat anders. Ik zie namelijk dat dat kleine gaatje dicht zit (zie foto)
Dat heeft toch een functie, of niet?
- M.O.D. Bauer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 15:19 #1415643
door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic Wat R-Spec er van zegt
Ook even gevraagd bij R-Spec, zie hieronder. Ik denk dat de MBC in ieder geval vuil is van binnen en niet meer helemaal goed loopt. Ga een kijken wat schoonmaken doet. Voorlopig markeer ik de originele stand omdat ik hem niet zelf kan meten.
Hello,
The hole is there to prevent wastegate creep, so would generally cause lower boost rather than higher boost if blocked. There are many contributing factors to boost control issues, especially on older vehicles.
Luckily there is not really much to go wrong with these valves. I would advise stripping the valve and cleaning it with brake clearner making sure all surfaces are totally clear from any deposits, then lightly oil all components (with thin oil) and then reassemble.
If your problem continues after this then it is not the controller. You will be seeing fuel cuts due to increased load beyond threshold.
Kind regards
Elizabeth
R-Spec Performance Products Ltd
Hello,
The hole is there to prevent wastegate creep, so would generally cause lower boost rather than higher boost if blocked. There are many contributing factors to boost control issues, especially on older vehicles.
Luckily there is not really much to go wrong with these valves. I would advise stripping the valve and cleaning it with brake clearner making sure all surfaces are totally clear from any deposits, then lightly oil all components (with thin oil) and then reassemble.
If your problem continues after this then it is not the controller. You will be seeing fuel cuts due to increased load beyond threshold.
Kind regards
Elizabeth
R-Spec Performance Products Ltd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 15:28 #1415644
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien eerst nog even testen met de fietspomp, om een idee te krijgen waar hij nu staat? Meestal schijnen fuelcuts bij ongechipte motoren pas later (0.7/0.8 bar) op te treden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 20:53 #1415653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lagere vuldruk
Zou je juist geen last hebben van het af en toe opengaan van de MBC waardoor de turbodruk ineens even lager wordt. De turbo geeft 0.6 bar vuldruk en als dan ineens de MBC (verder) opengaat, zakt de druk tot 0.3 bar met als gevolg inhouden van de motor. Je mist dan ineens 30 pk. Bij een fuelcut valt het vermogen ineens helemaal weg.
- M.O.D. Bauer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 12:04 #1415670
door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic Opgelost maar niet klaar
Allereerst hartelijk dank voor het meedenken door iedereen, alleen had ik het niet gevonden.
Ik heb de MBC schoon gemaakt en netjes met nieuwe slangklemmen gemonteerd.
Omdat ik niet kan meten heb ik hem in een iets lagere stand gezet (slagen tellen bij demonteren) dan dat hij stond.
De motor loopt goed maar de turbo doet nu logischerwijs wat minder.
Ik wil graag weer terug naar het vermogen dat ik had, maar dan zonder de grens op te zoeken. Dat betekent denk ik dat ik minimal de chip van de ECU moet vervangen.
Heeft iemand wat liggen?
Een mooie beschrijving van wat er gebeurde is te vinden in dit topic, de 7e reactie van Wouter1973.
volvo700vereniging.nl/node/33681
Ik zal de topic start nog wat aanpassen zodat iemand hier misschien later nog wat aan heeft.
Ik heb de MBC schoon gemaakt en netjes met nieuwe slangklemmen gemonteerd.
Omdat ik niet kan meten heb ik hem in een iets lagere stand gezet (slagen tellen bij demonteren) dan dat hij stond.
De motor loopt goed maar de turbo doet nu logischerwijs wat minder.
Ik wil graag weer terug naar het vermogen dat ik had, maar dan zonder de grens op te zoeken. Dat betekent denk ik dat ik minimal de chip van de ECU moet vervangen.
Heeft iemand wat liggen?
Een mooie beschrijving van wat er gebeurde is te vinden in dit topic, de 7e reactie van Wouter1973.
volvo700vereniging.nl/node/33681
Ik zal de topic start nog wat aanpassen zodat iemand hier misschien later nog wat aan heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 14:19 #1415673
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou toch eerst die mbc
Ik zou toch eerst die mbc afstellen, gewoon bij de bandenpomp met de mbc in je hand,0,6 bar instellen en net zolang draaien tot-ie lucht doorlaat. Is toch niet moeilijk.
- M.O.D. Bauer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2015 09:41 #1415743
door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic Chippen
Heb nu de LZ 2.4 en de EZK116 gechipt, wat overigens een leuk werkje was alleen geen resultaat;
Zodra ik de MBC maar een beetje opschroef, zonder in de buurt te komen van het vermogen dat ik gewend was op 0,6 bar met standaard chips, begint het bokken en inhouden al.
Ik heb dit geprobeerd op benzine met een tank vol RON 98.
Van de andere auto de (zelfde) LMM en Vonkversterker geleend maar geen effect.
Ik kan me niet voorstellen dat het in de MBC zelf zit, misschien in de WGA of de turbo zelf?
Ik hoop dat jullie nog even willen meedenken .
Zodra ik de MBC maar een beetje opschroef, zonder in de buurt te komen van het vermogen dat ik gewend was op 0,6 bar met standaard chips, begint het bokken en inhouden al.
Ik heb dit geprobeerd op benzine met een tank vol RON 98.
Van de andere auto de (zelfde) LMM en Vonkversterker geleend maar geen effect.
Ik kan me niet voorstellen dat het in de MBC zelf zit, misschien in de WGA of de turbo zelf?
Ik hoop dat jullie nog even willen meedenken .
Moderators: Jerry Stam