geen koude start en erg beroerd lopen, wie kan mij helpen? nu wel koude start! We zijn er bijna!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een 230F...bleek het massakabeltje op het schutbord los te zitten dat naar het kleppendeksel toe gaat....motor wou niet of erg moeilijk starten, liep niet lekker en bij het over een drempel gaan vielen de lampen en de radio uit of hield de motor in.
Groeten,gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
alweer bedankt voor je reactie. dat van het loskoppelen van de stekker van de lmm heb ik me gerealiseerd. Maar wordt de draad niet schoongebrand bij een volgende keer dat de motor wordt uitgeschakleld met de lmm aangesloten. En, ik dacht, ik moet toch wat?
@tom
de timing is gecontroleerd bij Timen en stond goed.
@ Gerben
De massaansluitingen zijn goed. ik heb alle massapunten gecontroleerd, opgeschuurd, schoongemaakt etc. ook de twee massakabeltjes van het blok naar het schutbord.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie, fijn dat er veel mensen zijn die mee denken.
Groete, Lennert
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Alleen het ontstekingstijdstip is gecontroleerd.leonardus schreef :
@tom
de timing is gecontroleerd bij Timen en stond goed.
Groeten, Lennert
Er kan mechanisch ook wat niet in orde zijn.
b.v. verschoven tandriem, nokkenas niet op tijd
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb overigens nog wel last van een startprobleempje. Als ik start slaat de motor vrijwel direct aan, gaat naar 1500 toeren, valt vervolgens terug naar 500 toeren en slaat dan af. Beetje gasgeven direct na het starten/aanslaan houdt hem wel aan de praat waarna de motor direct goed loopt tussen de 750 en 900 toeren. iemand suggesties?
Groeten, Lennert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er schijnen ook verhalen te zijn dat de boel een tand kan verspringen als de krukas de verkeerde kant op draait. Dit zou kunnen gebeuren als je de auto op een helling in de versnelling zet (en niet op de handrem) en de auto toch een stukje van de helling afrolt. Als dat in de andere richting is dan de versnelling die je hebt gekozen dan draait de krukas in de verkeerde richting. De spanner is daar niet op gemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu nog slecht starten op koude start lijkt mij inderdaad de cisklep,als hij het bij een warme motor ook heeft zou ik eens kijken naar de gasklep positie schakelaar of die nog goed afgesteld staat.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat de distributieriem betreft. De startproblemen en het beroerde lopen deden zich van het ene op het andere moment voor. Alle genoemde onderhouds- en controlewerkzaamheden heb ik daarna uitgevoerd. En ik heb de volvo tussendoor niet in de bergen geparkeerd.
groeten, Lennert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.