geen koude start en erg beroerd lopen, wie kan mij helpen? nu wel koude start! We zijn er bijna!

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 23:44 #1353592 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic --
Hoe zijn de massakabeltjes vanaf kleppendeksel naar schutbord eraan toe?
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een 230F...bleek het massakabeltje op het schutbord los te zitten dat naar het kleppendeksel toe gaat....motor wou niet of erg moeilijk starten, liep niet lekker en bij het over een drempel gaan vielen de lampen en de radio uit of hield de motor in.
Groeten,gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2012 22:51 #1353678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic timing, massa en lmm
@ henk
alweer bedankt voor je reactie. dat van het loskoppelen van de stekker van de lmm heb ik me gerealiseerd. Maar wordt de draad niet schoongebrand bij een volgende keer dat de motor wordt uitgeschakleld met de lmm aangesloten. En, ik dacht, ik moet toch wat?
@tom
de timing is gecontroleerd bij Timen en stond goed.
@ Gerben
De massaansluitingen zijn goed. ik heb alle massapunten gecontroleerd, opgeschuurd, schoongemaakt etc. ook de twee massakabeltjes van het blok naar het schutbord.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie, fijn dat er veel mensen zijn die mee denken.

Groete, Lennert

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2012 23:57 #1353689 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic alleen

leonardus schreef :  
@tom
de timing is gecontroleerd bij Timen en stond goed.

Groeten, Lennert

Alleen het ontstekingstijdstip is gecontroleerd.
Er kan mechanisch ook wat niet in orde zijn.
b.v. verschoven tandriem, nokkenas niet op tijd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 19:37 #1354709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
Zit er toch nog iets niet goed in het gasklephuis, de positieschakelaar en/of de CIS klep.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 19:39 #1354710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We zijn er bijna!
<p class="MsoNormal">Afgelopen donderdag 5 april weer bij Timen langsgeweest. De distribuieriem bleek 2 tandjes verkeerd te staan. De distriebutieriem maar weer goed gezet en de motor loopt nu weer als een zonnetje, en pakt lekker op.daarna maar gelijk de riem vervangen.<p class="MsoNormal">Hoe kan een distributieriem verspringen? de riem leek niet beschadigd, en ook onderin de beschermkap lag geen rommel (wat eventueel tussen de riem en de poelie is gekomen). De riem zat ook goed op spanning. De klachten deden zich van het ene op het andere moment voor. Misschien dat de riem altijd al een tandje verkeerd heeft gestaan, en nu een tandje verder is versprongen? Maar waarom? hoe kan dat.
Heb overigens nog wel last van een startprobleempje. Als ik start slaat de motor vrijwel direct aan, gaat naar 1500 toeren, valt vervolgens terug naar 500 toeren en slaat dan af. Beetje gasgeven direct na het starten/aanslaan houdt hem wel aan de praat waarna de motor direct goed loopt tussen de 750 en 900 toeren. iemand suggesties?

Groeten, Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 20:09 #1354712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had
Toen ik mijn vorige bericht plaatste had ik je update in de TS al gelezen, waarschijnlijk was jij op dat moment bezig met voorgaande bericht. Vandaar de opmerking dat er wellicht toch iets niet goed is met gasklephuis, CIS klep (smerig?) of afstelling van de gaskleppositieschakelaar. Dat die tand versprongen is, dat blijft inderdaad een vreemd verhaal. Nu zijn er als ik het me goed herinner, twee verschillende tandriemen (en uiteraard de bijpassende tandriemwielen/poelies) gebruikt, eentje met trapeziumvorminge- en eentje met halfronde tanden. Als je een combinatie hebt dan is verspringen niet ondenkbaar. Maar dat zou Timen ook wel opgevallen moeten zijn lijkt me.
Er schijnen ook verhalen te zijn dat de boel een tand kan verspringen als de krukas de verkeerde kant op draait. Dit zou kunnen gebeuren als je de auto op een helling in de versnelling zet (en niet op de handrem) en de auto toch een stukje van de helling afrolt. Als dat in de andere richting is dan de versnelling die je hebt gekozen dan draait de krukas in de verkeerde richting. De spanner is daar niet op gemaakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 20:11 #1354713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelfde symptomen
zit met dezelfde sypmtomen en daar zou de CIS-klep voor verantwoordelijk kunnen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 21:58 #1354735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verkeerde
ik denk dat hij er naast stond door een verkeerde montage, ik heb het ook gehad met die van mij zoals ik vertelde maar kreeg er pas last van toen ik de verdelerkap met kabels had gewisseld, is ook een zoek toch ansicht geweest tot ik er dus achter kwam dat die niet goed stond, goed gezet en rijden als een beest.
Nu nog slecht starten op koude start lijkt mij inderdaad de cisklep,als hij het bij een warme motor ook heeft zou ik eens kijken naar de gasklep positie schakelaar of die nog goed afgesteld staat.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2012 22:28 #1354842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weekend
De cisklep functioneerd naar behoren, daar kan het niet aan liggen. De gasklep en positischakelaar ga ik van het weekend maar eens bekijken. Wat me wel opviel bij het eerder schoonmaken van het gasklephuis is dat deze volledig sluit. De lucht voor het starten moet dus wel via de sisklep komen. Of is de lucht via de koolstofpot voldoende? vanuit het gasklephuis, voor de gasklep loopt een slangetje naar die pot, vervolgens een slangetje vanuit deze pot die achter de gasklep in het gasklephuis tercht komt. De positieschakelaar zal ik ook nog eens controleren, maar stond volgens mij goed.
Wat de distributieriem betreft. De startproblemen en het beroerde lopen deden zich van het ene op het andere moment voor.  Alle genoemde onderhouds- en controlewerkzaamheden heb ik daarna uitgevoerd. En ik heb de volvo tussendoor niet in de bergen geparkeerd.
groeten, Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2012 22:49 #1354845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat
Wat je nog zou kunnen doen, want ik weet niet of je het na die tijd nog hebt gedaan, de accu kabels er af halen dus de ECU even resetten want die heeft waarschijnlijk nog de oude waardes in zijn geheugen staan van de verkeerde positie van de dis-riem.
Tom.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC