geen koude start en erg beroerd lopen, wie kan mij helpen? nu wel koude start! We zijn er bijna!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Die van mij haalde 12,8 bar en op eentje zelfs 13 bar. (Al was dat wel een B234F, 4 cilinder redblock met 16 kleppen.)
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij regelt de knock (of pingel-)sensor altijd, en als hij geen gepingel detecteert regelt de ECU niets bij. Dat je geen verschil met of zonder merkt is dan niet zo vreemd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom ik dat vroeg van die knocksensor is omdat ik geen verschil merk als ik de stekker doorlus. Dus met een draadje tussen de aansluitpunten op de stekker. Dan zou de ecu moeten bijregelen omdat de knocksensor een signaal afheeft aan de ontstekingscomputer toch?
Lennert
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De pingelsensor zal de ontstekingmoment pas veranderen (vervroegen) als er detonatie optreedt.leonardus schreef : Henk,
Waarom ik dat vroeg van die knocksensor is omdat ik geen verschil merk als ik de stekker doorlus. Dus met een draadje tussen de aansluitpunten op de stekker. Dan zou de ecu moeten bijregelen omdat de knocksensor een signaal afheeft aan de ontstekingscomputer toch?
Lennert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan nog een vraag over de lambdasonde. Wanneer begint deze met bijregelen? Ik kan me voorstellen dat het lambdasignaal is verstoord als er een lek in de uitlaat zit voor de sonde en dat daardoor de motor beroerd gaat lopen. Maar vanaf welk moment geeft de lambdasonde een bruikbaar signaal voor de ecu? De lambdasonde moet opgewarmd zijn toch?
Met andere woorden. Wordt bij een koude motor gebuik gemaakt van het (verstoorde) lambdasignaal, of gebeurt dat pas bij een opgewarmde motor/lambdasone?
--update--
ik probeer maar weer eens wat. net weer even getest. met koude motor valt de motor uit als ik de stekker van de lmm losneem. vervolgens heb ik een rondje gereden om de motor lekker warm te draaien. als ik nu de stekker van de lmm weer losneem loopt het toerental op tot 1400 toeren. En de motor lijkt strak te lopen, dus zonder schokken en schudden. zou de LMM dan toch defect zijn?
groeten, Lennert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-